Resetips - Karpathos - Mamma Maria taverna

Efter vår första dag med bil och en ganska lång tur var det skönt att vila en stund på hotellet men sedan även en ordentlig måltid mot kvällen och efter några vändor i hamnen föreslog sambo att vi skulle sätta oss ner på uteserveringen till Mamma Maria taverna. Ett mycket bra förslag kan jag meddela då den gyrostallrik jag fick serverad här är den bästa och fräschaste jag ätit någonsin och vad passar väl bättre till det än en iskall Mythos.
 
Personalen här är jättetrevlig och uppmärksam på dina behov så luras inte av att de använder sig av en s.k. inkastare här som vid första anblick verkar lite dryg för kvaliteten på maten och servicenivån är verkligen så bra som han påstår.
 
Vi beställde faktiskt efterrätt här eftersom jag såg orden "Homemade Baklava" på menyn (bilden nedan) och nog motsvarade den mina förväntningar allt. Det vattnas till och med i munnen nu när jag skriver dessa ord av minnet. Sambo fick en bit jättegod äppelpaj med vaniljglass och han var inte mindre nöjd.
 
Så Mamma Maria är absolut värt ett besök i Pigadia och de har en många fler rätter än de ovan om du skulle önska något annat.
21 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Karpathos, Resa, Restaurang, Tips
#1 - - Netti Starby:

Det ser sjukt gott ut och nu blev jag hungrig! :-D Kramis

#2 - - Emma :

Ameh sluta va gott dedär ser ut D:

#3 - - Ida Jansson:

Wow va gott det ser ut som 😃😃

#4 - - Bella:

Pajen (tårtan?) ser så god ut!

#5 - - Biggeros:

Det ser fräscht ut och det känns bättre när man blir riktigt tillfredsställd med mat och service🤗

#6 - - Linnéa:

Mm, mumma så gott <3

Men prova wish, grymt bra - och fantastiska priser. Fodralet jag beställt finns även i fler färger :p

#7 - - Amanda CL:

Nu måste jag gå och göra middag snart, blir så hungrig. ser så gott ut :P

#8 - - Erika:

Ja det såg verkligen så fräscht och gott ut :)

#9 - - MALIN:

Allting ser så gott ut :) Kram

#10 - - NICOLE:

Ser smarrigt ut :D

#11 - - Asylmamma:

Den där efterrätten alltså 😍👌🏻

#12 - - Days by Johanna:

Ser smarrigt ut!

Ja jag koppla mitt konto igår med, har ju en FB:sida nu för bloggen så koppla den, så det skall bli kul och se vad statistiken visar! :)

#13 - - sarah :

hon är föd i sverige men flytta sen hon var 18 dit så hon bor i aten

#14 - - Louise:

Ser riktigt smarrigt ut 😀

#15 - - Carolina Thoor:

Men åh vad gott med baklava! Åt det förra torsdagen på min mammas födelsedag på en grekisk restaurang och förra torsdagen igen då min kollega hade gjort/köpt syrianska baklavas. Så gott! :D

Sv; kul att du uppskattade inlägget. Åh tack snälla du <3

#16 - - Jessica Högberg:

Du beskriver så fint, du borde rekommendera för en tidning

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir!😀
Kattis

#17 - - Julia:

Åh va mycket gott!

#18 - - marianne:

Det blir många intryck efter en lång dag med bil, skönt med en stunds vila innan maten....som ser väldigt god ut.

Jag tänkte röra mej mot Stockholm i morgon, söndag, men det kan bli ändring på det...velar lite fram och tillbaka om hur jag ska göra....

Hoppas du har en fin helg,
kram

#19 - - ullie:

åh va skoj att det motsvarade förväntningarna

vi har en skön semester men är mest hemma inget skoj väder men skönt ändå att bara vara

#20 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Men mums! 😍

#21 - - Sara Ekman:

Mums :)