Resetips - Karpathos - Sofias place

Efter en dag med mycket sol och ganska hårda vindar är det fantastiskt skönt att slå sig ner på en taverna och njuta av lite mat, denna kväll gjorde vi just det på Sofias place som ligger nere vid hamnen i Pigadia.
 
Vi började med lite calamari och vin till förrätt och beställde sedan in soutzoukakia (grekiska köttbullar) och moussaka till varmrätt. Maten smakade bra men sambons köttbullerätt var åt det lite mer tråkiga hållet och inget jämfört med de köttbullar han fick förra året på Kefalonia.
 
Till notan serverades vi även lite efterrätt som ni kan se nedan, vattenmelon och traditionella honungsbollar. Personalen här är väldigt trevlig och uppmärksam, maten är god men inte spektakulär på något sätt men sammantaget får du garanterat en trevlig kväll och upplevelse om du väljer att stanna till här. Beställ gärna in saganakin som förrätt om du vill ha en extra show då de steker den på plats vid bordet.
 
29 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Karpathos, Mat, Pigadia, Resa, Sofias place, Tips
#1 - - Netti Starby:

Tråkigt att maten inte var lika rolig som annars men det ser jättegott ut! :-D Kramis

#2 - - My:

Såg riktigt gott ut :D

#3 - - elin:

Så mycket gott!<3

#4 - - Linda:

Men gud så gott!

#5 - - Frida G Svensson:

åh det vattnar sig i munnen!

#6 - - Natalia:

Mums så mycket gott :D

#7 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Lät supergott! :)

#8 - - Sandra SG:

vilken god mat det ser ut att vara! :D

sv: ja tråkigt när man inte kan shoppa men det kommer en sommar nästa år också! :D

#9 - - Bella:

Åh vad gott!

#10 - - Sarah:

Så mysigt ni har de :)

#11 - - Days by Johanna:

Ibland får man nöja sig med det stora hela.

Tycker jag låter bra och ta ett allvarligt snack med kalendern :)

#12 - - Annie:

Det ser så inbjudande och gott ut! ;)
Mina favoriter är nog ettan och tvåan ;)

Sv: Tack så mycket! övning ger verkligen mer färdighet ;) :)

Kramar

#13 - - Ida - foto & häst:

Ser jättegott ut!

#14 - - åsa i åsele:

svar Jag har ju läst en bok på tre veckor,
otroligt lite för att vara jag ;-)
men jag antar det är så för Dig oxå,
har man annat att sysselsätta sig med så är det inte lätt att samtidigt läsa en bok :)
Vanligtvis är jag ju ensam hemma under vardagar å kan läsa när jag vill, beror ju på mitt mående.

Tråkigt att Ni inte riktigt blev nöjda med maten,
men kanske är Ni så vana vid den grekiska maten efter alla resor och måltider så Ni kräver lite extra?

#15 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad härligt :)

#16 - - Amanda CL:

Alltid coolt när de steker vid bordet, bara det kan vara värt att testa ;)

#17 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Gillar verkligen att läsa om era resor! Så himla bra med tips om man själv tänker besöka 😊

Svar: Så roligt att höra!:D
Kattis

#18 - - Erika:

Moussaka lät verkligen gott :)

#19 - - Amanda:

Men gud så mycket gott<3

#20 - - Heléna:

Så mycket gott :D Måste se till att pallra mig iväg till Grekland jag också framöver :D Hoppas du har haft en riktigt fin dag härliga Kattis <3 Kramar <3

#21 - - Carolina Thoor:

Gott! Minns då min mamma var i Grekland - Kreta, så var dem på ett familjeägt restaurang. Mysigt nog fick de tack kort utan mormorn, de åt mormorns specialare och fick in lite gratis saker + mamma fick en ros då de skulle gå & pappa notan haha. Så mysigt! :D

Sv; ja, det är riktigt gott! Ja, det ska bli så himla skönt. Åh har du också semester snart? :D

Ja, det hoppas jag innerligt på att jag kommer att göra! :D

#22 - - Linnea Kinis:

såg supergott ut :)

#23 - - Gabriella :

Ser himla gott ut!! 😍

#24 - - Ida:

Så gott de ser ut :)

Jag har skickat ett mail till dig :)

#25 - - Linnéa:

Mmm, så gott <3

Åh, synd att det var en annan firma du skulle till.

#26 - - marianne:

Både ris och pommes? Hmm
Honungsbollar? Det låter som något jag skulle gilla!

Ja det var trist, vi hade sett fram emot dessa två dagar och så går ett dygn till på sjukhus...

Kram

#27 - - Ida Jansson:

Vad är honungsbollar?

Svar: Det är friterade degbollar som doppas i honung och lite kanel, populär efterrätt på vissa ställen i grekland!☺
Kattis

#28 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh så himla gott :). Tänk att lite värme kan göra att maten ser så mycket godare ut :)

#29 - - åsenslantliv:

Ser riktigt gott ut! :)