Souvenirtävling

Ja ni läser rätt, det är dags igen för mig att resa och för er att få chansen att vinna en souvenirgåva från resmålet. Precis som i augusti förra året ska vi resa till den grekiska ön Kefalonia och då vann Carolina en fotlänk med sköldpaddor i souvenirtävlingen. Förra tävlingen var det Gabriella som vann en väska från Karpathos, Johanna vann tvålar från Cannes och Heléna vann salt- och pepparkar från Palma. Är det någon av dem som kommer bli först med att vinna souvenirtävlingen två gånger tro?
 
För att ha en chans att vinna denna gång måste du svara rätt på första frågan nedan och sedan kommer jag att dra en vinnare bland de som svarat rätt. För en extra chans att vinna kan ni även svara på bonusfrågan längst ner i inlägget. Tävlingen pågår fram till kl. 12.00 den 13/8.
Fråga:
Vad heter huvudstaden på Kefalonia?
 
Bonusfråga:
Vad heter den mindre ön som ligger knappa 7 km från Kefalonias östra kust?
#1 - - Liene Svärd:

sv: Visst är det men har inte publicerat just dem inläggen ännu, avvaktar lite till :)
Kul med tävling.

#2 - - Eva`s blogg:

såå vacker bild :) lycka till ni som tävlar kram å fin söndag

#3 - - Frida G Svensson:

jag är inte med i tävlingen, ville bara skriva att det var en fin och generös tävling. verkligen personlig och omtänksam! <3

Svar: Tack för de fina orden!☺
Kattis

#4 - - Sandra SG:

sv: tack så jätte mycket! :) det var skönt med typ 1h egentid :) jah får kolla på nätet om jag kan hitta filmen där :P

#5 - - Znogge:

Argostoli och Ithaka! Homeros har gjort den senare känd ;-)

Kram

Svar: Helt rätt och tackar för dina gissningar!:) Tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#6 - - Linnea Kinis:

åh vad kul att resa igen :) kan tyvärr inte svaret på frågan utan att googla :) men roligt med lite souvenirer :)

#7 - - Days by Johanna:

huvudstaden heter Argostoli :)

och bonus frågan : Lefkas :)

Svar: Rätt på första frågan i alla fall!:) Tackar för gissningarna men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#8 - - Amanda:

Ser bara för underbart ut<3

#9 - - marianne:

Huvudstaden heter Argostoli och och jag tror ön heter Ithaka...
kram

Svar: Helt rätt!! Tack för att du ville vara med men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#10 - - marianne:

Oj nu blev jag osäker på om jag skrev mitt namn i förra kommentaren...

Gävle - Uppsala är väl inte mer än 8 -10 mil nu? det är en lagom bit för att hälsa på släkten ;)

Det kanske är bäst att skoja lagom..hehe

kram

#11 - - Alice Lindström:

Roligt med en tävling!

#12 - - Johanna Utterberg:

Kul med tävling! :) Huvudstaden heter Argostoli ;)

Svar: Helt rätt!:) Tackar för gissningen men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#13 - - Sarah:

Så mysigt me en resa :)

#14 - - Julia:

Kul med tävling ,)

#15 - - Jessica Högberg:

Önskar dej en magisk resa!

#16 - - Linda:

Åh kul med tävling :-)

#17 - - Sussi:

Argostoli är huvudstaden men bonusfrågan gick jag tyvärr bet på. Ett rätt av två är inte illa. Men visst lyckades väl jag vinna en souvenir med? Dom två jättefina små faten med ödlorna från Barcelona.
Så jag tänkte nog slå till med att bli den första att vinna två gånger ;)
Ha en trevlig resa.

Svar: Stort grattis!!! Du kan numer kalla dig dubbelvinnare i souvenirtävlingen!:)
Kattis

#18 - - Natalia:

Åh det vet ju jag! :D Skulle nästan vara pinsamt om jag hade fel nu..men Argestoli? ;)

Den andra frågan gissar jag bara på...Ithaka? :)

Svar: Det hade du ju stenkoll på!:) Tack för dina gissningar men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#19 - - Gabriella :

Åh såå himla roligt, har själv varit där en snabbis och har för mig att huvudstaden är Argostoli, har även för mig att det finns en ö som heter Vardiani(?) eller något liknande!! :D

Svar: Helt rätt på första frågan!:) Tackar för gissningarna med denna gång var det inte ditt namn jag drog som vinnare!
Kattis

#20 - - Asylmamma:

Huvudstaden heter Argostoli! Självklart vill jag vara med och tävla😍😍

Svar: Helt rätt! Tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång men tack för att du var med och deltog!
Kattis

#21 - - MALIN:

Hoppas att du har haft en bra helg! Kram

#22 - - Amanda CL:

svaret på första: Argostoli

andra: Ithaka(?)

:P
kram

Svar: Helt rätt!! Tackar för dina gissningar men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som en vinnare denna gång!
Kattis

#23 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Svaret: Argostoli

Bonus: Vet ej :)

Svar: Tack för att du var med och gissade i tävlingen. Tyvärr var det dock inte ditt namn som drogs som vinnare denna gång!
Kattis

#24 - - ullie:

huvudstaden heter Argostoli Ön är belägen mitt emot Patrasviken och skiljs i öster från Ithaka genom det 7 km breda Viskardosunde

Svar: Helt rätt gissat! Tack för din medverkan men tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#25 - - Bea:

Huvudstaden heter Argostoli.
Den mindre ön heter Ithaka.

Trevlig resa <3

Svar: Helt rätt och tackar för att du ville vara med! Tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#26 - - Linnea Kinis:

Då ska vi se om jag har rätt på frågorna:
1. Argostoli
2. Ithaka
:)

Svar: Helt rätt!! Tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång men tack så mycket för att du var med och gissade!:)
Kattis

#27 - - Carolina:

Åh vad roligt att ni ska dit igen & älskar dessa sovunir tävlingar! Jag är absolut med igen :D

Svaret på första frågan är: Kefalonias huvudstad är Argostoli.
Kan dock inte sista svaret, men ska jag chansa så chansar jag på Ithaka :D

Svar: Helt rätt!! Tyvärr blev det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång men tackar så mycket för att du var med och gissade även denna gång!:D
Kattis