Uppsala med bror

Denna vecka har jag alltså semester och precis som förra året invigdes den med en tripp till vackra Uppsala. Trivs så bra i denna stad och med tanke på hur snabbt jag kan ta mig hit med tåg är det ett under att jag inte är här oftare. Denna gång mötte jag upp min bror för lite strosande i solen.
 
Solen som lös med sin frånvaro i Gävle när jag åkte därifrån värmde överraskade på plats i Uppsala istället. Med kameran i hand kände jag mig som en del av turistgänget i staden som också var på plats längst ån med sina kameror i högsta hugg.
 
Självklart var vi inte här bara för att strosa utan stadens gallerior fick sig ett besök och sedan passade vi även på att besöka Filmstaden. Vilken film tror ni att vi såg?
 
Efter att ha passerat denna restaurang flertalet gånger och hört många prata gott om den så beslöt jag, efter detta besök, att återkomma snart med sambo för att prova den grekiska maten på Tzatziki i Uppsala. Självklart hoppas jag då på ett bord på uteserveringen vid ån. Så på återseende Uppsala!
 
#1 - - Linda:

Så himla mysig stad!! <3

#2 - - Netti Starby:

Vad fint det är och så himla mysigt ni hade det! :-D Kramis

#3 - - Linnéa:

Så härligt med en tur med brorsan :-)

#4 - - znogge:

Jag har aldrig varit där men får passa på vid nästa Stockholmsbesök! Uppsala verkar vara en mycket fin och intressant stad på många vis.

Kram

Svar: Ja det lär du göra tycker jag!☺
Kattis

#5 - - Hanna:

Men vad mysigt!

#6 - - Annie:

Vad kul att få se lite från din tripp till Uppsala :)
Det är en fin stad, tyvärr inte varit där så mycket ;) alldeles för lite tror jag, är ju rätt nära egentligen :) *ler*
Blir mest sthlm för mig .. ;)

Sv: Ah förstår .. jobbigt läge ändå. Var lika för mig förut när jag jobbade inom vården och blev sjukskriven, men jag Kunde ju inte va kvar heller pga kroppen, så var ju lite annan situation men förstår ditt tänk .. :)
Blir ju att tänka om :)

Har du nån ide eller vet du inte alls?

Kramar!

#7 - - elin:

Så fina bilder! Hoppas du får en toppen bra dag<3

#8 - - Asylmamma:

Åh så fint det är i uppsala😍 Har aldrig varit där, men som vanligt när jag ser dina bilder blir jag sugen på äventyr och nya platser!

Svar: Åh Uppsala är jättemysigt så har du möjlighet så åk dit!☺
Kattis

#9 - - Bella:

Ja, visst är Uppsala fantastiskt! Jag har ju bott där och även pendlat mellan Gävle och Uppsala en period, då jag fortfarande gick på skola i Uppsala men hade flyttat till Gävle. Så smidigt med pendlingsavstånd, även om det var liite väl långt att åka varje dag sett till att jag hade byte till buss i Uppsala, haha.
Och det där med vädret - det är alltid varmare i Uppsala. Alltid! Förstår inte varför, haha, för så långt emellan är det ju faktiskt inte.

#10 - - MALIN:

Vilka härliga bilder :) Ser mysigt ut! Kram

#11 - - Ida:

Åh de ser ut som en fin stad :)

#12 - - Sarah:

Så mkt fina bilder :)

#13 - - Isa Bylund:

åh fina fina Uppsala! Bodde där ett tag och saknar det minsann lite nu när jag ser bilder <3

Svar: Åh förstår det!☺
Kattis

#14 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det ser ju sååå härligt ut :D Såg ni den där krigsfilmen kanske, jag har hört mycket bra om den :D

Svar: Vi såg nästan Dunkirk men det blev istället Dumma mej 3 eftersom den snart ska sluta gå, Dunkirk tänkte vi att vi hinner se ett tag till!☺
Kattis

#15 - - Eva`s blogg:

Hoppas det blev bra väder så du kunde vara ute :) njut av kvällen kram

#16 - - Denise:

Mysigt med en dagsutflykt! :)

#17 - - Jasmine:

(Sent) Svar: Tack så mycket för din kommentar!
Kram

#18 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv:

Vilken härlig stad det ser ut att vara :)

#19 - - Biggeros:

Jag ska till Uppsala i Augusti för att hälsa på lilljäntan som pluggar där. Gillar den fina universitets staden, katedralen och dessa mysiga restauranger som ligger längs ån. Jag tror jag har varit pp Tzatziki om jag inte minns fel. Härligt att du hade en mysig tur till Uppsala. Tjusiga bilder!!!

#20 - - Biggeros:

Jag ska till Uppsala i Augusti för att hälsa på lilljäntan som pluggar där. Gillar den fina universitets staden, katedralen och dessa mysiga restauranger som ligger längs ån. Jag tror jag har varit pp Tzatziki om jag inte minns fel. Härligt att du hade en mysig tur till Uppsala. Tjusiga bilder!!!

#21 - - Linnea Kinis:

ja uppsala är en trevlig stad :)

#22 - - Marianne :

Min syster har bott i uppsala sen slutet på 60-talet så där har jag varit många många gånger, numera bor hon mitt i stan så det blir fler besök på pubar när jag kommer dit.

Haha...drn dör karln var inne häromdagen, han bara ber om ursäkt hela tiden....har han inget annat att säga? Jag skojade och sa att det inte var så farligt, jag hade varit med om mycket värre saker...haha.
Men det kanske är dumt att skoja? Han kanske missuppfattar det?!

Kram

#23 - - Louise:

Ser jättefint ut där 😊

#24 - - ullie:

men alltså det är sååå fint där o med kanalen o allt
ha så skoj me bror kramar

#25 - - Linnéa:

Haha, ja jag tror att systersonen var ganska nöjd igår efter cirkusen - lyrisk under vissa nummer :)

Vilar upp mig idag, regnar regnar, regnar...

#26 - - Pauline Hurtig:

så vackert!

#27 - - De la wib:

Så fina bilder. Alltså WOW, du är sp grym på att fotografera!

Svar: Tack så mycket!😀
Kattis