10 europeiska platser att mötas på

Ni vet de där gångerna när du åker långväga hemifrån men ändå stöter på människor du känner? För egen del har jag till exempel träffat på en barndomvän på Kreta och en kompis föräldrar på flygplatsen i Rom. Så ibland inträffar de tillfällen när du möter en bloggvän när du är ute och reser som t.ex. Marianne och Veiken som nyligen åkte på samma resa till Island och Linda och en av hennes nuvarande vänner som möttes i London. Just resor är något som flera av oss har som ett gemensamt intresse och efter att ha lärt känna Linda under en tid här i bloggvärlden så började vi prata om hur roligt det skulle vara att träffas någon gång när vi båda var ute på resande fot. Utifrån den diskussionen tänkte vi att det skulle vara roligt att lista våra top 10 "önska"-destinationer i Europa för att se hur många som blir lika så nedan följer min lista:
 
1. Lissabon
2. Reykjavik
3. Thessaloniki
4. Dubrovnik
5. Marseille
 
 6. Riga
7. Prag
8. Madrid
9. Rotterdam
10. Palermo
 
Jag måste erkänna att det var väldigt svårt att välja just 10 destinationer eftersom jag fortfarande har så många intressanta platser kvar att besöka i Europa, listan skulle kunna bli hur lång som helst. Vill ni se Lindas lista och hur många av våra destinationer som matchar så klicka in här.
 
Vilka är dina top 10 "önska"-destinationer i Europa och matchar några möjligtvis med våra? Haka gärna på och gör en egen lista!
#1 - - Anita:

Reykjavik är inte fel :D

#2 - - Hanna:

Åh tack ja nä vissa människor dom verkar ha 0 koll vad man säger till en person!

#3 - - znogge:

Ibland är världen liten! När vi var i Moseldalen och gick på en slingrande och öde bergsstig mötte vi barnens klasskamrater. Av dina 10 så gillar jag nummer 4 bäst. 5,7 och 9 har jag klarat av och även Sicilien fast inte Palermo. Högst upp just nu på min lista står nog Barcelona!

Ha en bra dag!

Svar: Haha det var inget dåligt möte! Barcelona är nästan ett måste att besöka någon gång!☺
Kattis

#4 - - Bella:

Så intressant att få veta! Vet faktiskt inte riktigt vilka mina är.

#5 - - moa:

åh vilka platser du har valt ut. jag var inne och tittade på Lindas inlägg precis. det hade varit kul att se bilder på dig och Linda tillsammans någonstans på en av dessa platser :D <3

Svar: Ja, det vore ju riktigt roligt!:)
Kattis

#6 - - Jessica Högberg:

Fin lista! Finns ju så m0nga ställen att besöka... Åker gärna tillbaka till Champagne 😉

Svar: Det kan jag förstå!:)
Kattis

#7 - - Norahsmamma:

Åh vilket trevligt lista att få inspo att resa till:)

#8 - - marianne cargus:

Det var verklogen jätteroligt att träffa veiken på resan, vi trivdes dessutom väldigt bra i varandras sällskap....jag tar mej friheten att tala för oss alla ;)

Det verkar som du och Linda kommer att ses i Lissabon ;)
Det är ju en otroligt vacker stad som jag gärna besöker igen, men som sagt, det finns många nya ställen att upptäcka.

Fågelkursen är härlig på alla sätt, oavsett fågelintresse så är behållningen stor så länge man njuter av friluftsliv, det finns så mymckevt annat att må bra av än "bara" fåglarna, samt att man får nya fina vänner.

Ha en härlig dag,
Kram

#9 - - Carolina Thoor:

Ja, det är inte helt omöjligt att träffas på ställen. Min familj har träffat på gamla släktingar, träffat på gamla vänner osv osv. Så inte fullt så omöjligt :)

Sv; åh du är så underbar du. Tack! :D

#10 - - elin:

Förstår att det är svårt att välja!<3

#11 - - Amanda:

Så roligt inlägg!! Min topp nummer ett är helt klart Maldiverna om det är solsemester och LA om det är stadssemester typ! Madrid är verkligen en super fin stad och helt klart värd att besöka, åker gärna tillbaka<3

#12 - - Netti Starby:

Vad kul att du har träffat bloggvänner under dina resor! :-D Kramis

#13 - - Louise:

De är alltid kul när det händer! :)

#14 - - Natalia:

Så mycket spännande platser!

#15 - - Sarah:

åh tack =)

#16 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Intressant :). Reser ju tyvärr aldrig även om det är på min femårigaplan :)

#17 - - Ebba:

Vilket roligt inlägg! Kan absolut vara något jag skulle kunna tänka mig själv att göra! :)

Svar: Ja gör det!:)
Kattis

#18 - - Jennifer Queen:

Bra tips, tack :D

#19 - - Annie:

Vad kul att läsa! :)
Hoppas Din dag varit bra :)

Sv: Ja det var verkligen en upplevelse, riktigt roligt hehe ;)
Får se om det kommer i bloggen nån gång, haha var så sjukt längesen men kanske ;) :)

Kramar

#20 - - MALIN:

Skulle gärna vilja besöka Reykjavik! Kram

#21 - - Erika:

Men så roligt! :)

#22 - - LIL BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar? :

Jag kan inte bara välja 10. Har alldeles för många ställen att besöka!

Svar: Haha I know! Det var skitsvårt att välja ut 10 stycken...ville egentligen göra en ännu längre lista!:P
Kattis

#23 - - Linnéa:

Åh, Lissabon står 1:a på min lista :)
Vill göra en massa weekendresor i Europa så din lista var grymt värd :p

#24 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Jag har ju Lissabon också högt upp, annars bali ♡ och island, san fransisco och New York.
Prag är en stad jag verkligen rekommenderar för den är så vacker och billig att vistas i. Förhoppningsvis kommer jag till SF I oktober. Kul lista ni gjort! Hoppas su snart kommer iväg till nåt av de resemålen. Kram

#25 - - NICOLE:

Vilket härligt inlägg :) Reykjavik är jag nyfiken på. Vi tänkte åka dit i början av året men valde annat :) Men det återstår, måste till Island bara :D

#26 - - ullie:

tessaloniki där har ja mellanlandat så kan säga ja har varit där o paris har ja varit i . prag, men nä ingen mera. just nu är drömmen cypern fast vi har tyvärr inte råd nu det går ju typ på 28 tusen för vår familj så nja drömma kan ja ju du

Svar: Ja Cypern är ett relativt dyrt alternativ just nu men ack så härligt att resa dit!:D
Kattis

#27 - - j:

Vill ocksa resa mer i Europa!