I handbagaget

Lite segare att kliva upp idag och det beror nog mest på att dagen blev rätt lång igår men trevligt hade vi med 5-kamp och mat, men jag tror jag berättar mer om det imorgon för idag lovade jag att visa vad som än så länge finns i mitt handbagage...ryggsäcken med några av mina käraste ägodelar helt enkelt.
 
Mina solbrillor köpta i Venedig är ett par kära följeslagare när jag förväntar mig sol, minst en bok och just nu läser jag sista delen i serien Frankenstein av Dean Koontz. Dock överväger jag att packa ner ytterligare en bok för att undvika att få slut på läsmaterial mitt på resan (vilket faktiskt inträffade förra sommaren). Passet är med trots att vi reser inom EU eftersom det känns tryggast så och slutligen finns min anteckningsbok med. I min svarta bok gör jag anteckningar under hela resan vilket gör det enklare att i efterhand skriva inlägg och skapa fotoböcker med rätt känsla från resan.
 
Och ja, tre kameror följer med där min Canon står högst i rang och formligen sitter fast i min ena hand under varje resa. Men på resor med bad tar jag även med min Nikon som är vattentät ner till 10 meters djup för vem vet vad som gömmer sig under ytan och kanske är det tillräckligt roligt för att fota. Slutligen tar jag även med mig min Instax mini 70 då jag har en hel del olika typer av film att "leka" med och ni kommer få se resultatet när jag kommer hem igen.
 
Min tisdag kommer ägnas åt jobb och sedan ska jag på massage efter jobbet innan jag åker hem och packar klart för imorgon blir det i stort sett att äta lite efter jobbet och sen försöka sova lite innan vi åker ner mot Arlanda tidig, tidig morgon på torsdag. Hur ser din tisdag ut?
#1 - - åsa i åsele:

Så skoj jag förstår Du längtar.

Massage är skönt, egentligen borde man kosta på sig sådant oftare.

Jag hoppas Din tisdag blir bra.

#2 - - elin:

åh så roligt att se vad du ska ha med dig<3

#3 - - Netti Starby:

Det blir alltid mer packning än vad man tror vid resor och så kul att ni reser snart! :-D Kramis

#4 - - Orsakullan som blev mamma vid 20. lärare o doula:

Roligt att se fina kameror :). Hoppas det blir bra med resan nu då :)

#5 - - znogge:

Utan mina kameror reser jag inte heller! Två lär följa med till Parga. Här har vi frusit oss igenom en avslutning men det gick!

Kram och ha en bra dag!

#6 - - Bella:

Så roligt med alla kameror, att fota utomlands är verkligen guld!

http://nouw.com/bellss

#7 - - Amanda:

Ser ut som ett toppen bra handbagage<3

#8 - - Jessica Högberg:

Oj så härligt! Superhärlig resa önskar jag!

#9 - - J:

Fina solbrillor!!

#10 - - Corina:

Åh så bra inlägg du har. Gillar denna blogg massor som 😍👍 Och tack för din kommentar den värmde massor

Svar: Tack så jättemycket!:D
Kattis

#11 - - Cindy:

Heerlig! Viktig å ha med kameraet!

#12 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Vilket underbart inlägg. Är det okej om jag lånar idén till mina kommande resor? :) Min tisdag har än så länge varit bra. jobbat, varit på spirometri, köpt en ryggsäck och storstädat köket :)
Om jag inte kikar in innan torsdag så passar jag redan nu på att önska dig en behaglig och trevlig resa. Kram

Svar: Absolut, låna på bara!☺
Kattis

#13 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vilka fina kameror! :)

Svar: 😀
Kattis

#14 - - Erika:

Ja men kameran är viktig! :)

#15 - - Annie:

Vad kul att få se lite glimtar av packningen! ;)
Jag har läst många böcker av Dean Koontz, han skriver bra ;)

Min tisdag har bestått av arbetsträning, lunch hemma, sen promenad och lite träning :) Nu på kvällen lite dator och slappa i soffan ;)

Kramar

#16 - - MALIN:

Kul att se! Jag har vanligtvis samma saker i mitt handbagage :) Kram

Svar: Haha ja det är ju det enda rätta innehållet!😛
Kattis

#17 - - Henrik Olsson - Föreläsning:

Det var många kameror!

En annan har bara sin mobil idag, fast den ska man ju hålla borta från vatten :P

#18 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Perfekt handbagage! :)

#19 - - Nina Bergquist:

Den där gula kameran såg spännande ut!

Svar: Ja den är lite spännande!😉 den återkommer i ett inlägg sen!
Kattis

#20 - - Days by Johanna:

Kul och se vad du har med dig. Och även om du skriver mycket om resor och så, tycker jag ändå din blogg är personlig :)

Svar: :)
Kattis

#21 - - Linnéa:

Åh, vad många kameror du har med dig :)

#22 - - Louise:

Ska bli spännande att se resultaten :)

#23 - - La Dolce Musica:

Det har regnat hela dagen här i Finland, så det har gått mest till att packa upp grejer från flytten :P

Ha en trevlig resa! :)

#24 - - Sara Ekman:

Nice :D

#25 - - Heléna:

Roligt att se vad du prioriterar i handbagaget :D Hoppas du har haft en riktigt härlig dag fina Kattis och att massagen var givande! Här har det också varit jobb först och sedan slappande i Calles trädgård med god mat i solskenet <3 Kramar <3

#26 - - marianne cargus:

Det brukar vara roligt med femkamp, antar att ditt lag vann..hihi

Mor var språklärare och hon påstod att svenska språket var ett av de svårare att lära sej så jag förstår din kollega och det är nog lite därför jag är så imponerad av Cornelis Vreeswijk.

Tack för hållna tummar....och tack för du uppskattar mina mål på jobbet...;)

Kram

#27 - - FREEDOMtravel:

Trevlig resa!!! Vi brukar oxå ha många kameror med oss nät vi reser ;)

#28 - - Josse:

Kul att se! :)