Årets största resehelg

God morgon vänner och god fredag! Är det inte härligt att vi står inför Pingsthelgen och sedan en liten klämdag innan vår Nationaldag? Hur många av er har långledigt?
Just denna lyckliga kombination av helgdagar så tätt inpå varandra gör att detta kan bli 2017 års populäraste weekendhelg för svenskarna. Antalet bokade resor för årets Pingsthelg har tydligen ökat med 62% jämfört med förra året. Så vilken stad i Europa tror ni är den mest bokade för en weekendresa av svenskarna? En ledtråd, det är varken Rom, Paris, Prag eller Barcelona. 
 
Själv ska jag jobba på måndag så det blir ingen resa denna helg för egen del, men på tal om resor, ni har väl inte missat att vara med i souvenirtävlingen som pågår här på bloggen? Var med och ha en chans att vinna en souvenir från Karpathos som jag väljer ut.
#1 - - Linda:

Åh, resa lät inte helt fel! Jag ska dock på bröllop idag, så nästan lika bra :D

#2 - - åsa i åsele:

Här fryser å snorar jag i en osalig blandning ;-) omväxlande väder och en allergi som byggs på de lite varmare dagarna å sedan kommer då de kyliga dagarna med snö...

Någon resa, utflykt eller annat har vi icke planerat.

Ha en fin fredag

#3 - - Netti Starby:

Jag jobbar också på måndag men visst hade det varit skönare med långledighet. Ha en fin dag! <3 Kramis

#4 - - elin:

Sv: Mums så gott med hamburgare!<3

#5 - - Matilda Berlin:

Jobbar också, så inget resande. Men om två helger ska jag hälsa på min bästa vän i Oslo, så det ser jag fram emot =))

Svar: Det förstår jag verkligen!😀
Kattis

#6 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

åh, så roligt det hade varit med en weekend! :)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#7 - - Hanna:

Men åååh kul!!! Resa är såå jäkla underbart! :D

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#8 - - Amanda:

Hade faktiskt ingen aning om det var största resehelgen! Alltid kul att lära sig nytt, och har ingen aning du tog alla mina förslag haha! ;)

#9 - - NICOLE:

Himla härligt med fredag och precis som du säger, klämdagar och röda dagar ;)

#10 - - Linnéa:

Yippie yeah, säger jag bara. Slutade kl 12 idag och nu blir det inte jobb förrän på onsdag :)

Svar: Härligt!☺
Kattis

#11 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag har "semester" nu, så jag är långledig :P

#12 - - Natalia:

Hoppas du får en fantastisk helg <3

#13 - - Petra:

sv sv ja har planerat länge på det men inte blivit av men nu så hoppas det är folk som vill komma.
har annonserat på fb, Instagram och bloggen. så hoppas det kommer folk. Synd att du långt ifrån men det blir nog flera gånger :)

#14 - - Louise:

Jasså jag visste inte ens att de va pingsthelgs så med är jag ;)

#15 - - Znogge:

Så det är pingst denna helg! Sedan annandag pingst försvann så tänker jag knappt inte på pingsthelgen längre. Kan staden kanske vara London?

Kram och trevlig fredag!

#16 - - Cindy:

Så fint bildet! Fint innlegg

Svar: Tackar!☺
Kattis

#17 - - Erika:

Skönt att det infaller två långhelger på varandra! Själv är jag ledig helt och hållet sedan tidigare i veckan så det är skönt :)

Svar: Så skönt!☺
Kattis

#18 - - Biggeros:

Ja, vilken stad kan det var som är populärast att åka till...
Jag gissar på Budapest eller Gdansk....
Jag ska inte fira pingst i Spanien. Det är nog som en vanlig helg.
Här blir det nog ett besök till El Rocio🤗

#19 - - MALIN:

Jag hade själv gärna åkt iväg! Kram

#20 - - Linda:

Perfekt helg att resa på!
Svar: Ja men eller hur, gjort ett litet inlägg om det nu ;) Så jäkla ballt, var änna orolig där ett tag att vi inte skulle få någon matchning alls, så helt klart över förväntan! Så denna idé får vi ju förverkliga tycker jag ;)

#21 - - Gabriella :

Såå härligt med långledigt!!

#22 - - Amanda CL:

Kan det vara Krakow eller London?

Svar: London kan det absolut vara!😉
Kattis

#23 - - Days by Johanna:

Gissar på London!

Svar: Du gissar helt rätt!☺
Kattis

#24 - - Nina Bergquist:

Ska bli så skönt med långhelg!! yey!

#25 - - Sussi:

jag jobbar inte måndag men nationaldagen åkte jag på. Det blir lite extra ob. Alltid trevligt :)

Svar: Extra OB är aldrig fel!☺
Kattis

#26 - - Norahsmamma:

Kan det vara Palma? London?

Svar: London kan det mycket väl vara!;)
Kattis

#27 - - Sarah:

hej allt bra

#28 - - Natalia Richardson:

Jag tror det är Gödeborg eller Oslo.
Trevlig helg kram.

#29 - - Jennifer Queen:

Jag jobbar alla dagar :P

Svar: Hehe du ser, hoppas du har lite ledighet till veckan istället då!☺
Kattis

#30 - - j:

Superfin bild!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#31 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Spännande, intressant det där med helgerna :)