Transformers: The last knight

Midsommardagen bjöd på lurigt väder i Gävle så därför tänkte vi att det skulle vara en perfekt dag för bio och så rätt vi hade när vi satte oss i en endast halvfull salong för att se premiären av nya Transformers-filmen. Vi gör en kort paus i reseberättelsen från Karpathos tänkte jag så kan jag berätta lite om filmen istället.
 
Optimus Prime har lämnat jorden i jakt på sin skapare och på jorden fortsätter kampen mellan människor och transformers som nu endast är lagliga på Kuba. Det visar sig att transformers historia på jorden sträcker sig ända tillbaka till Kung Arthurs och Merlins tid i Storbritannien. Mark Wahlberg är tillbaka som transformers vän och mekaniker och tillsammans med Merlins sista ättling visar han sig vara en viktig pusselbit för jordens överlevnad. Tillsammans med Bee som fortfarande letar efter sin röst och de andra Autobots slåss de ännu en gång mot Megatron för att hjälpa och övertyga människorna om att de står på samma sida.
 
Denna femte film är fullspäckad med humor och en hel del action men den är långt ifrån den bästa av Transformersfilmerna. Genom hela filmen kändes det mest som om jag satt och väntade på att den skulle komma igång och börja på riktigt, men det är en Michael Bay film och gör sig väldigt bra på bio. Som vanligt öppnar de för ytterligare en uppföljare men jag hoppas ärligt talat att det inte blir någon då det börjar kännas som handlingen är lite uttjatad nu. Tack vare humor och läckra effekter får filmen dock 3/5 av mig, någon annan som sett den?
#1 - - elin:

Åh den måste man ju bara se!

#2 - - Linda:

Åh, ska försöka se den!!

#3 - - Netti Starby:

Vad kul att du har sett filmen och den vill jag också se! :-D Kramis

#4 - - Natalia:

Inte sett den :)

#5 - - Natalia:

Inte sett den :)

#6 - - Znogge:

Nej, det har jag inte gjort och jag tror inte att det är min genre. Husse däremot skulle säkert kunna tänka sig den.

Ha en bra torsdag!

#7 - - åsa i åsele:

Jag är helt okunnig då det gäller denna sorts filmer ;-)

Det är sällan jag går på bio,
Bion här drivs av lokala IOGT, med frivilliga som sköter om allt från beställning av film till visning, vanligtvis kör de två söndagar i månaden under september - april, under jul, sport och påsklov brukar det bli barnfilmer söndagseftermiddag.
Så utbudet å chansen att se film på bio är inte stor.

#8 - - Amanda:

Har faktiskt aldrig sett någon i den serien, men är inte min typ av film skulle jag tro men får kolla in det :)

#9 - - Bella:

Mysigt med bio!

#10 - - Linnéa:

Oj, måste nog se dom övriga filmerna först :)

Norge är väldigt vackert, "ut på tur" :p

#11 - - Erika:

Vill se den med tanke på att jag sett de andra :)

#12 - - Amanda CL:

Har inte sett någon av de filmerna, men ska nog ta och göra det! Älskar såna där där man använder vår historia med deras :D

sv: tack!
Kram

#13 - - Annie:

Vad kul med biobesök ;)
Går så sällan på bio, minns knappt vilken film jag såg sist haha, skämmigt men sant ;)

Hoppas din torsdag varit bra<3

#14 - - Emilia:

Jag har inte sätt filmen, kanske borde man göra det? :D

Svar: Ja varför inte!?:)
Kattis

#15 - - Denise:

Så mysigt med bio på sommaren när vädret är sådär halvkasst!

#16 - - NICOLE:

Det är ingen film för mig men bio är ju alltid kul :D

#17 - - Days by Johanna:

Har inte sett någon av dem alls, haha... när det blir för många filmer kan det lätt bli lite uttjatat och utdraget.


lova köpa hem vi till helgen, får bli morgon orka inte idag, haha

#18 - - Henrik Olsson - Föreläsning:

Det är en film jag bara måste se!

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

jag har mina kusiner i Gävle och har drömt om att flytta dit. Det känns som den perfekta balansen mellan umeå och syd. Om man bara kunde få bostad <3

Jag skejtar bara där ingen ser. Möjligen barn, de blir bara glada när de är bättre än vuxna ;)

#20 - - Louise:

Vill så gärna se den 😍

#21 - - marianne cargus:

Jag har inte sett en enda av dessa filmer, ska jag vara ärlig visdte jag inte ens om att de fanns...haha, fadt barnen har haft några figurer.

Min f.d man och hans första fru tog namnet, men hon bytte till sitt flicknamn på sej och deras två barn, då han och jag gifte sej. Sen vi skilt oss gifte han om sej och nu är vi två kvinnor och två män med namnet...som börjar på C, vet inte hur många det finns med namnet som börjar på K

Förr eller senare får jag nog njuta av solens värme.

Kram

#22 - - MALIN:

Denna skulle jag gärna vilja se! Kram

#23 - - Gabriella :

Mysigt med bio, har inte sett men vill!!

#24 - - Julia:

Aldrig sett faktiskt ;

#25 - - Ullie:

Vi är i smögen har fint väder i dag i vartfall m lite väl blåsigt kram

#26 - - Asylmamma:

Åh vad mysigt med bio 💕

#27 - - anneli:

Jag fullkomligt älskar första och andra transformers.
Sen skulle Michael Bay slutat, det blir fruktansvärt uttjatat.
Visst det finns del humor klickar, grym animering men storyn blir utnöt.