3x3

God morgon vänner! När ni läser detta är jag på väg mot varmare väder (eller så är jag redan framme beroende på vad klockan är när ni kikar in) vilket betyder att jag under några dagar kommer vara mindre närvarande här. Under tiden får ni gärna hänga med för lite liveuppdatering på instagram istället på (självklart följer jag tillbaka) @stellaefoto Som plåster på såren för som inte kan ut och resa nu bjuder jag idag även på 3x3 helt onödigt vetande om mig!😀
 
3 saker (förutom de riktigt uppenbara som t.ex. deo och tandborste) jag alltid har med mig på en resa oavsett destination:
- Min kamera, no surprise there, vi sitter typ ihop.
- Ett par specifika silverörhängen. Varför just dessa förutom att det är mina favoriter? På något sätt har jag fått för mig att de för med sig tur och de är väldigt enkla att sätta i öronen så varför lämna dem hemma då och chansa i onödan!?
- En adrenalinspruta för min skaldjursallergi som jag sedan är mästare på att glömma kvar på rummet när jag går ut pch äter.
 
3 saker jag alltid gör innan jag reser till en ny destination:
- Studerar kartan över framförallt området jag ska bo. Jag gillar att ha lite koll på åt vilket håll jag ska gå för att hitta det jag söker.
- Lär mig eventuella fun facts om platsen, vem vet det kanske leder till spännande utflykter.
- Kollar upp lämpligast transportsätt från flygplatsen till hotellet. Efter en flygresa vill jag bara komma fram så fort som möjligt och slippa betala hutlösa pengar för det om jag inte behöver.
 
3 saker som inte så många vet:
- Min högra hörntand i överkäken är ett implantat, en titanskruv rakt upp i käken med en krona på. Det var inte alls en trevlig upplevelse att sätta dit det men eftersom jag föddes utan anlag för denna tand så blev det hål i mitt leende där när mjölktanden trillade ut!
- Hälften av de hål jag har i öronen har jag gjort själv. Vad ska jag säga, det var billigare än att gå till frisör eller piercare. Jag har för övrigt 5 hål i höger öra och 6 hål i vänster öra.
- Jag har haft en piercing i handen, ni vet i skinnet mellan tummen och pekfingret. Ytterst olämpligt om man ska använda handen för att öppna dörrar med handtag t.ex. men rätt snyggt med en liten diamant som blingar till ibland!😉
#1 - - Netti Starby:

Åh vad härligt och du får ha det så himla underbart! <3 Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Men så kul att få veta lite om Dig :)

Den där handpiercingen vill jag - om möjligt - se bild på :)

Ha en fin resa.

#3 - - åsa i åsele:

Följer Dig nu på instagram, naltabblovers "heter" jag :)

#4 - - znogge:

Kul med lite mer information om dig. Mitt reseplanerande går till på liknande sätt och kortisonburken är alltid med för allergins skull.

Hoppas ni får sköna dagar i varmare trakter!

Kram och trevlig resa!

#5 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har gjort mina hål själv också, utom i tungan :D

Svar: Hehe jag tog också hjälp med piercingen i tungan...lite jobbig att göra själv den!😀
Kattis

#6 - - Linda:

Adrenalinsprutan har blivit min BFF sedan allergichocken i vintras :(

Svar: Åh förstår det!
Kattis

#7 - - Sarah:

tack hoppas jag med .. mina katter är mitt allt =)

#8 - - Natalia:

Roligt inlägg!

#9 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Ha en härlig semester nu :)

#10 - - Linnéa:

Åh, så fina krokus-blommor <3

#11 - - Petra:

mamma tror jag är i denna fasen som man håller på att mogna är bara 24 år och är livrädd för allting det är typ om 70 år

#12 - - Petra:

mm det är det verkligen men får hoppas jag får hjälp mot sömnen ska höra med doktorn om jag kan får äta stiloch

#13 - - Hanna:

Så fina bilder, älskar vår blommor 😍

Svar: Tackar!☺
Kattis

#14 - - elin stridh:

i see skönt det med :D

#15 - - Biggeros:

Wow, det låter spännande att fly vardagen. Spännande🤗
Så roliga och intressanta saker att läsa om dig=) Sammanträffande om tanden....Jag har nämligen en hörntand i högra nederkäken som fattades. Så innan hade jag en brygga som inte höll länge. Nu ska jag göra ett inplantat.
Däremot har jag inte hört talas om att man kan pierca sig mellan tummen och pekfingret. Häftigt!! Trevlig resa🤗🤗

#16 - - Lillgarden:

Vad kul lista!


Sv: tre små stygn blev det, glad vi åkte in för det läker så fint nu😊
Ha en trevlig resa 😊

#17 - - Annie:

Kul att få veta mer om dig! :)
Alltid kul med lista ;)

Hoppas du får en riktigt bra resa<3

Kramar!

#18 - - Carolina:

Rolig lista att läsa om dig! Jag tycker också om att ha lite extra koll på vart jag åker och veta lite om stället och hur jag ska ta mig enklast till hotellet. Där är jag och min sambo lite lite olika, men det var mest ett problem nu då jag hade feber då vi var i London under helgen. Men då kunde vi gå i över 30-40 minuter för att hitta bästa bussen tillbaka, istället för att ta en annan buss eller bara tunnelbanan. Nej, utan gå så långt som möjligt och känna sig lite lost, för att se på äventyr medan samt känna sig glad då man väl hittar haha. Dock kan jag ibland tycka om det, om det är mitt på dan, men inte då man har feber och en kraftfull hosta.. ^^,

Sv; åh. Det vill jag helst inte svara på, så med i utbildningen var jag inte haha xD nej skämtar. Men e-hälsa innebär typ e-tjänster. Som 1177 vårdguiden där du kan boka/avboka tider, lista dig på Vårdcentraler osv osv. Sedan kan man ju ha kontakt med sin doktor via en app där ni båda kan se varandra och lite sådana moderna saker. Och även fick vi lära oss lite om hur man ska föra journaler på bästa sätt, då patienten kan läsa den via en app eller be att få den utskriven. Till och med så pass att patienten kan få reda på provsvarer innan oss xD

Svar: Haha ja det är inte vid sånna tillfällen man vill irra runt direkt!😛
Kattis

#19 - - Julia Persson:

Intressant å läsa ,)

#20 - - pink Unicorn MetalHead:

Ja det är de verkligen :) ååh vilka fina blommor. superfin färg!

#21 - - Erika:

Ha det superbra nu! :)

#22 - - JoJo:

kul inlägg! :D

#23 - - elin:

Åh så fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#24 - - NICOLE:

Å så roligt :D Följer ju dig på instagram och det ska bli kul att se bilder! =)

#25 - - Gabriella :

Åh så roligt att ha lite fun facts om platsen du åker till!!

#26 - - Tilda Barkselius:

Himla kul att få veta lite mer :)

#27 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Oj, hade ingen aning om att man kunde piercat sig i handen. Grymt impad av dina egengjorda hål i örat. Vetesjutton om jag själv hade vågat det på eget bevåg. Kram

#28 - - Sara Ekman:

Kul lista :D

#29 - - Mirre - Sweetwords:

Så fina vårtecken

#30 - - Johan:

Aj, det lät verkligen inte skönt det där med tanden... :O

SV: Haha nej, det gör det förhoppningsvis inte, men just nu är det tungt. Förbannat tungt ska jag säga...

Ja precis, det gör ju det, så det gäller att se upp där...

Hm ja, du vet säkert bäst, så då är det nog så ;)

#31 - - Carro:

var ska du denna gång? :D

Svar: Är i Cannes!☺
Kattis

#32 - - Sussi:

Så härligt med att få anlända till varmare väder. Hoppas du får det riktigt bra i Cannes. Det är riktigt fint där :)
Men oj, är du så allergisk mot skaldjur. Tur det finns hjälp för dig, glöm den inte på hotellrummet nu bara ;)

#33 - - Jessica Högberg:

jag önskar att jag kollade resmål innan jag åkte men gör det när jag kommer hem... knasigt...

#34 - - Carolina Thoor:

Sv; åh tusen tack för alla dessa härliga & fina frågor på frågestunden! :D

#35 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Kul att läsa! Ha det så bra nu! :D Ser fram emot massa bilder!

Svar: Tack! Lovar att bjuda på massa härliga bilder sen!☺
Kattis

#36 - - My:

Gud vad läskigt det lät med tanden! Har aldrig haft ett hål och har aldrig behövt göra några större ingrepp i munnen och är livrädd för dagen det skulle behövas!

Svar: Hoppas den dagen aldrig kommer!
Kattis

#37 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Hoppas du får det fantastiskt på resan :)

Svar: Tack snälla!😀
Kattis

#38 - - Amanda CL:

har nog aldrig hört talas om nån som haft en där! Men låter snyggt! kan dock tänka mig att det är opraktiskt :P
Kul fakta :)
kram

#39 - - Boel:

Kul lista :D

#40 - - Days by Johanna:

oh så roligt och läsa. och när jag läste i handen tänkte jag aj, men sen läste jag vidare och förstod det inte var mitt i så haha

hoppas ni har en härlig resa.

#41 - - Marianne :

En liten diamant vid tummen känns häftigt....men ärligt så har jag aldrig ens sett någon med piercing där.

Så är det förstås, att alla har sin ryggsäck att släpa på men jag önskar den inte var så himla tung just nu...det är svårt att vara positiv när tråkigheter maler runt i huvudet...men jag jobbar på det ;)

Hoppas du har ett par fina dagar nu och att vi får se härliga foton från dina utflykter

Kram

#42 - - Linda:

Haha men gud galen piercing där*S* Härliga fakta om dig! På resefronten är vi väldigt lika,hehe. Ha det helt amazing i Cannes nu!
Svar: Ja och jag längtar också såå till att få se slutresultatet;) Men det kommer inom snar framtid;) Jamen gör det, kanske inte den bästa videon, men lite rolig!

#43 - - Henrik Olsson:

Oj, bara tanken på att sätta dit en tand får mig att rysa!!

#44 - - Veiken:

Det viktigaste du har (adrenalinsprutan) glömmer du på rummet. Typiskt. Det kunde varit jag!
Jag antar att du har en härlig resa nu! :)