Eftermiddagssol

Ni har väl inte missat att det pågår en tävling här på bloggen? Släng in en gissning och ha en chans att vinna en souvenir från mitt nästa resmål!:)
 
Tisdagen innebar starten på en hälsoutmaning på jobbet vilket är ett rätt bra initiativ för att få folk att röra sig lite mer. Vi ska som minimum genomföra en aktivitet i 30 min två gånger i veckan, kan vara allt ifrån promenad till styrkepass eller löpning. De som redan tränar klarar detta lätt och kommer logga ännu mer och de som rör sig väldigt lite kommer tycka att det är uppnåeligt vilket förhoppningsvis innebär att alla rör sig lite extra under de närmsta veckorna. Jag körde en kombo av löpning och promenad som utmaningens första aktivitet!
 
Idag ser jag fram emot en kompisdejt till kvällen, har ni något att se fram emot idag?
 
23 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Foto, Gävle, Natur, Solnedgång, Träning, Vardag
#1 - - Znogge:

Vi har en liknande hälsokampanj på jobbet men än har jag inte hakat på. Får väl se hur det blir... Själv ser jag fram emot att sluta lite tidigare i dag och sedan så satsar jag på en rejäl långrunda och tänker därefter fastna i min nya bok.

Kram och ha en bra onsdag!

#2 - - Netti Starby:

Åh vilka härliga bilder och ha en jättefin dag! <3 Kramis

Svar: Tackar!😀
Kattis

#3 - - åsa i åsele:

Att röra på sig är bra och kan något locka folk att röra på sig så är det ju bra å en promenad på 30 minuter är ju inte helt fel :)

Sol är ju en lockelse till att ta sig ut.

På dagens agenda står det Biblioteket :) jag ska möta Elin där efter skolan, vi har det som vana varje onsdag eftermiddag :)

#4 - - Linda:

Ser härligt ut!!

#5 - - marianne:

Bra initiativ med hälsoutmaningen, man önskar att det var så på alla arbetsplatser.
Hos oss har vi bidrag för någon aktivitet, men det gäller förstås inte ridning...skatteverket anser nämligen inre att det är hälsofrämjande.

Behöver jag kommentera att dina foton är fantastiskt vackra?

Hoppas du får en fin kväll på "dejten"
Kram

#6 - - Sarah:

tackså mycket

#7 - - Moa:

Vad fina!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#8 - - Erika:

Så bra med den där utmaningen! :)

#9 - - Bella:

Fina bilder! Känner igen miljön så mycket, tror jag har varit där! Är det inte hamnen där i bakgrunden?

Svar: Stämmer bra det!☺
Kattis

#10 - - Henrik Olsson :

Löpning är ju något jag skulle börja med också! :P

#11 - - Annie:

Tjusiga bilder ;)
Härligt med naturbilder! :)

Sv: Tack så mycket<3

Kram

#12 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#13 - - elin:

Sv: Det tycker jag absolut :)

#14 - - Linnéa:

Så vackra bilder där <3

Hihi, ja persikofärgen är en av mina favvisar faktiskt :)

Svar: Tackar!
Kattis

#15 - - Natalia:

Fantastiska bilder :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#16 - - Heléna:

Så vackra bilder! Härligt med hälsoutmaning! Skulle behövas på vår arbetsplats också :D Jag och fler med mig rör oss väldigt mycket under arbetstid då vi oftast promenerar eller cyklar mellan våra brukarbesök, men vissa tar alltid bil eller åker kommunalt... Jag ser promenaderna som gratis träning och friskvård och njuter av att ha möjligheten till motion och frisk luft på betald arbetstid :D Ikväll blir det soffmys med katten till "Rebecka Martinsson" på TV4 och lite plockmat :D Kramar <3

#17 - - Moa:

Svar: tack snälla finis för din kommentar i mitt förra inlägg ❤ såå fina bilder du har tagit, jag önskar jag kunde vara med i tävlingen men jag är så feuktansvärt dålig på att Vinna 😅 Ska in o kolla vad det är för tävling ❤

#18 - - Gabriella :

Roligt med en hälsoutmaning!!

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#19 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Så bra av jobbet att utmana :D. Sen så himla fina bilder :)

#20 - - Sara Ekman:

så fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#21 - - J:

Fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#22 - - ullie:

Tack rara ja det har varit lugn o vilande idag i dag oxå fast maken varit hemma så mera sällskap i soffan mysigt

Va bra o lycka till med "rörandet" nu då kram

#23 - - SOFIA:

Men gud vilken himmel!!

Svar: :D
Kattis