Födelsedagsvecka

Ni som hängt med ett tag kanske vid tidigare tillfälle snappat upp att jag är en sån som fyller år sista februari...varje år. Jag föddes alltså den 29 februari men eftersom det datumet endast finns vart fjärde år så firar jag den 28 februari alla andra år och det var ju förra vecka. Så medan jag matat er med en massa bilder och berättelser från vår Palmaresa så har jag i verkliga livet hunnit gotta mig en del och jag tänkte börja med att berätta om förra veckan som jag faktiskt skulle vilja kalla för födelsedagsveckan.
 
Måndagen började med att jag anlände till kontoret och möttes av en klurig rebus som min goda vän och tillika kollega lämnat på mitt tangentbord. Ur rebusen gick det att tyda att två överraskningar fanns gömda i min bokhylla och mycket riktigt fanns där en 200g Marabou av nya smaken och ett paket tillsammans med ett fint litet brev. Det gjorde verkligen hela min dag och resten av måndagen flög förbi. I paketet fanns en bok, choklad och bok är verkligen två gåvor som aldrig kan bli fel när det gäller mig. Man skulle nästan kunna tro att hon känner mig.:P
 
På tisdagen, självaste dagen, jobbade jag hemifrån och blev sedan bjuden av sambo på lunchen ni ser ovan. Mums! Strax efter lunchen bar det sedan av till spa för 1 timmes massage och ansiktsbehandling. Lyx! Behagligt mosig fick jag sedan slappa i soffan och sambo fixade middag (omelett och grekisk sallad) och sedan tiramisu till efterrätt. Behöver jag säga att jag somnade gott den kvällen?
 
På onsdagen var jag åter på kontoret och möttes av ännu en överraskning på tangentbordet. Denna gång ett sött litet paket innehållande tre kexchoklad och en burk supersura godisar. Ännu en härlig pingla på jobbet som bryr sig och fick även min onsdag att bli bättre än vanligt!:)
 
Torsdagen blev lite av en paus i firandet men fredagen inleddes med att återgälda pingla nummer två som fyllde år, av mig fick hon en Pez i form av Olof från Frozt och sedan en KitKat och en Lion. Gottegrisar är vi båda två!:P Fredagslunchen spenderas sedan i mycket trevligt sällskap på en annan av Gävle trevliga lunchrestauranger och vi njöt fullt ut av god kyckling och deras stora utbud av frukt och grönt. Mycket trevlig lunch med min vän. På eftermiddagen kommer jag sedan hem och får höra av sambo att vi ska åka och hämta min present. Present? undrar jag frågande och iväg åker vi till Systembolaget. Det visar sig att han jagat rätt på en ovanlig flaska vitt vin från Kreta som fått åka Sverige runt för komma till mig och jag blir överlycklig. Så kvällen avslutas med gott grekiskt vin och lite spansk ost och marmelad.
 
Jag kan inte annat än vara otroligt nöjd med firandet av min födelsedag i år, helt i min stil. Och riktigt slut är det inte heller för imorgon blir det middag ute med ett par vänner för att fira att både jag och sambo nyligen fyllt år. Och ja, jag fixade middag och pannkakstårta åt honom när han fyllde år!:)
 
Ha en riktigt bra fredag nu och hoppas ni orkade läsa såhär långt!
33 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Födelsedag, Godis, Massage, Mat, Present, Vardag
#1 - - Mathilda:

Eh den där hamburgaren såg helt magisk ut!! Fin blogg :)

#2 - - znogge:

Vilket härligt firande och vilka omtänksamma kollegor. Det värmer verkligen. Hamburgaren såg ut att vara helt i min smak :D

Kram och trevlig fredag!

Svar: Värmer verkligen!:D
Kattis

#3 - - Daniella 🌙:

Gud vad coolt att fylla år på skottår! Verkligen speciellt. Gratis i efterskott. :)

Svar: Hehe ja som vuxen uppskattar man det verkligen!:) Tackar!:)
Kattis

#4 - - Sara Ekman:

grattis :D

#5 - - Linda:

Det lät som en underbar vecka!!

#6 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#7 - - marianne:

Men åhhhh GRATTIS!!! Fyllde du jämt eller firar ni alltid så här ordentligt en hel vecka? Eller tar ni igen de tre åren utan den egentliga födelsedagen? ;)
Så himla mysigt med såna arbetskamrater, men det betyder ju att du också är en av de bästa arbetskamrater för dem :)

Men jag tänkte på en sak....är inte skottdagen den 25:e?

Det känns konstigt att kändisskap kan bero på hur mycket man sticker ut och syns ibland och att man gör det på rätt ställe vid rätt tillfälle, och inte på en prestation, men det kanske är en prestation i sej att alltid sticka fram näsan och göra saker som folk ser.
När jag legat i soffan dessa månader har jag sett att jocki boy är en kändis....hur blev han det? Genom att supa och missköta sej i Kungarna i Tylesand... eller vad programmet nu hette. Han är ju inte korkad på något vis (trots allt) men ändå...är det något att bli känd för? Han är ju bara ETT exempel....ja jag är nog gammal och mossig som inte förstår...haha

Ha ett fortsatt fint födelsedagsfirande,
kram

Svar: Sedan år 2000 är det faktiskt den 29 februari som är skottdagen, men innan det har det varit både den 24 och 25 som kallats för skottdag!:)
Kattis

#8 - - Bella:

Vad gott det ser ut!

#9 - - åsa i åsele:

Grattis i efterskott <3

Så himla trevlig födelsedagsvecka :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - ullie:

grattis i efterskott klart man måste fira den 28 annars. :D
fina bilder som alltid kramen

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#11 - - Frida:

Det tycker jag :)
Alla möten har gått super denna vecka tack :)
Åååh vad gott allt ser ut!

#12 - - Fanny:

oh grattis i efterskott!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#13 - - Heléna:

Så härligt allt låter och ett STORT GRATTIS i efterskott fina du!!! Kramar <3

Svar: Tack snälla!😀
Kattis

#14 - - Linda:

Men åh grattis i efterskott då om jag inte sade grattis då;)
Svar: Åh gulliga du, ja det har blivit lite mkt av den varan nu inför eventet då vi har slitit och kämpat för att varje minsta detalj skall falla på plats och nu hoppas jag innerligt att vi inte glömt ngt,hehe.
Ja där håller jag med dig såklart när det kommer till en välgjord burgare;)

#15 - - Amanda:

Åh så gott 😃

#16 - - Netti Starby:

Grattis i efterskott och så mysigt ni har haft det! <3 Kramis

Svar: Tackar!:D
Kattis

#17 - - Gabriella :

Åh det lät ju inte helt fel, stort grattis i efterskott!!

Svar: Tackar så mycket!:D
Kattis

#18 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Stort grattis till dig :D. Kul att ni verkar fylla nära varandra, har ni ungefär samma ålder med?

Svar: Tackar!:) Om du menar min sambo så är han 1 vecka äldre än mig, vi är födda samma år. Och min kollega är 1 år äldre än mig så vi är alla i ungefär samma ålder!:D
Kattis

#19 - - Ellen Gräntz:

Vilken härlig födelsedagsvecka! Häftigt att du är född på skottdagen. Har alltid bekymrat mig för att mitt barn ska födas då, haha, men det gör ju liksom inget.

Svar: Haha det är absolut inget att oroa sig för, vi är rätt häftiga barn kan jag garantera!:)
Kattis

#20 - - Annie:

Men vad kul med överraskning så där på jobbet, roligt :)
Hoppas du haft/har en bra fredag :)

Sv: ah jag blev super nöjd verkligen! :)
Jag går till Maggans salonger, bästa tjejerna ;)
Har lagt upp på insta ;)

Kram*

#21 - - MALIN:

Vad gott allting ser ut! Kram

#22 - - Linnéa:

Ah, grattis grattis i efterskott :)

Ja, jag har haft en underbar fredag... slutade jobbet vid kl.12, skönt med halvdag. Strålande sol och vårstämning idag :) Och sen fick jag besök av en väninna som jag inte träffat sen i november. "Julklappsutdelning" och middag...
Hoppas att du också får en fortsatt fin helg <3

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#23 - - Heiduskaja:

Hej!
Vinnaren av veckans blogg presenteras imorgon 170311 kl 18.00! Lycka till, och om du ej är vinnaren denna gång så var gärna med och tävla igen! :*

#24 - - J:

Roligt!!

#25 - - Emma :

Alltså du gör mig aldrig hungrig eller så med dina matbilder va... haha!
Grattis i efterskott! :)

Svar: Hahaha sorry!:P Tackar!:)
Kattis

#26 - - A M:

Åh vad kul och gott!
sv: Tack! :D
Trevlig helg! <3

#27 - - A M:

ps: Tack att du är med och tävlar, lycka till! :)

#28 - - Henrik Olsson:

Grattis i efterskott, får jag säga då :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#29 - - Jessica Högberg:

Oj oj vilket härligt långfirande! Grattis!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#30 - - Photo by E M E R E L L A:

Jo väldigt mycket rosa :D

Åh vad roligt med rebus :)

#31 - - Days by Johanna:

Grattis i efterskott och vilken härlig födelsedagsvecka :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#32 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Grattis i efterskott! Låter som du hade en toppenvecka och åt massa gott! :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#33 - - Angelica:

Åh, vad maten såg god ut!