Resetips - Palma de Mallorca - Don Caracol

Sista kvällen och jag hade ännu inte fått i mig bläckfisk i någon form (ännu ett måste för min del när det kommer till medelhavsmat). Delvis av den anledningen valde vi familjerestaurangen Don Caracol för vår sista middag och en tallrik calamares att dela på till förrätt.
 
Restaurangen har en mysig atmosfär och är välbesökt av Palmas invånare. Vår servitör var verkligen trevlig och tillsammans med notan får du en minislush i smaken vattenmelon. Jag önskar verkligen att jag kunde säga att maten var supergod.
 
Kanin och lamm blev kvällens val och nog smakade det okej men de kunde ha gjort så mycket mer med rätterna för att lyfta köttets härliga smak, men icke utan rätterna är väldigt enkla och smakar inte allt för mycket tyvärr.
 
#1 - - Emma :

Blir såååååå hungrig !

#2 - - Znogge:

Jag äter inget av det som fanns på er meny så det är svårt att kommentera. Men visst betyder det mycket hur man tillagar köttet för att lyfta smakerna. Alla restauranger lever inte alltid upp till förväntningarna men det är svårt att veta före.

Kram

#3 - - Linda:

Åh, är så extremt sugen på resa nu!!

#4 - - Bella:

Fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#5 - - Annie:

Du är så duktig på att fotografera!
Så fina bilder igen ;)

Kramar

Svar: Tack snälla!😀
Kattis

#6 - - Lena i Wales:

Jag äter calmares, men det är inte min favorit. gillar dock mest fisk i allmänhet. Men lamm och kanin ser också gott ut!
Ha det bra

#7 - - marianne cargus:

Så trist när maten inte uppfyller förväntningarna, men allt det andra verkade ju vara till belåtenhet, bläckfisk hör inte till mina favoriter, men kanske har jag inte ätit de på "rätt" ställe?!
Jag har nyckel till grannen så vi sitter fär inne och kelar en stund två gånger om dagen....
Kram

Svar: Så måste det vara, du har inte ätit bläckfisk på rätt ställe helt enkelt!☺
Kattis

#8 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Tänk hur mat kan få en att känna? Jag blir hungrig av att se sina bilder, sen måste jag även säga att jag älskar hur byggnaden ser ut på insidan. Så fint :)

#9 - - Jeanette:

Vilken mysig restaurang :)

#10 - - åsa i åsele:

Varken kanin eller bläckfisk känns som något jag vill smaka,
yes jag är kräsen ;-)
Jag har svårt för sånt som t ex bläckfisk, musslor, krabba, ostron... äter dock räkor, jo jag är kräsen :)

Nu ska jag dammsuga, innan det blir dags att laga den trasiga maten :)

#11 - - Netti Starby:

Maten ser verkligen otroligt god ut! <3 Kramis

#12 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#13 - - Henrik Olsson:

Det var verkligen en mysig atmosfär där! :)

#14 - - Gabriella :

Ser väldigt gott ut!

#15 - - Tilda Barkselius:

Åh vad synd att maten inte var så bra som ni hoppats!

#16 - - NICOLE:

Har också smakat bläckfisk och har för mig att det var rätt gott faktiskt :)

Svar: Det är så gott!☺
Kattis

#17 - - Heléna:

Det ser jättemysigt ut och maten ser väldigt god ut! Tråkigt att den inte var den smakupplevelse som den ser ut att vara :( Kram <3

#18 - - Days by Johanna:

Så mysig restaurang, synd maten inte smaka så mycket dock. Men den ser god ut iaf haha

#19 - - Jessica Högberg:

tråkigt när det inte blir topp men det låter som ni hade mysigt ändå!

#20 - - Linnéa:

Åh jösses, sååå hungrig man blir av alla dessa goda bilder <3

#21 - - Ellen Gräntz:

Såg ut som ett mysigt ställe, synd att maten inte var topp!

#22 - - MALIN:

Vad gott det ser ut! Kram

#23 - - ullie:

bläckfisk smakar ju typ bara segt o inget mera o lamm nä inte min favorit

nä du ja har tappat allt så ledsen o besviken men måste kämpa på ju