Resetips - Palma de Mallorca - Stranden

I +23 graders värme och strålande sol anlände vi till stranden precis i utkanten av Palma. Hela kustremsan kantas av en riktigt trevlig strandpromenad där ena filen är till för cyklister och den andra för strövande fotgängare och joggare. Här är det väldigt uppskattat med de olika filerna då hela Mallorca är populärt hos tränings- och tävlingscyklister.
 
Såhär mitt i vintern är det inte full aktivitet på själva stranden men ett par ställen har öppet och bjuder på en plats för lunch eller en enkel kopp kaffe till härlig utsikt och ljudet av vågor.
 
Eftersom resan ägde rum i februari packades inga badkläder ner i bagaget men denna dag ångrade vi oss faktiskt när vi såg en handfull människor bada utan att rygga tillbaka för vattentemperaturen.
 
Hela vägen bort till småbåtshamnen gick vi och fick en fin vy över staden.
 
Borta vid hamnen fann vi även några fiskare och blir man nyfiken på vilken typ av fisk du kan få på kroken här så är det bara att studera stenbänkarna längst stranden.
 
25 kommentarer publicerat i Spanien
Taggar: Foto, Hav, Mallorca, Palma, Resa, Sol, Tips, strand
#1 - - znogge:

18 grader gör att jag hoppar i men annars så får det vara!

Kram och trevlig söndag :D

#2 - - Netti Starby:

Åh vilka vackra platser! <3 Kramis

#3 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Åh så vackert :)

#4 - - Ellen Gräntz:

Så vackert!

#5 - - Biggeros:

Underbara bilder från Palma=) Bor själv i Jerez och det är verkligen inget badväder vid denna årstid. Kram

Svar: Tackar!☺ kan tänka mig att det inte riktigt är badväder än. Kram
Kattis

#6 - - Emma:

Vilka underbara bilder!

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#7 - - Emma :

Åh så fint!

#8 - - Linnéa:

Åh tackar.
Sååå fina bilder <3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#10 - - NICOLE:

Åh det både låter och ser underbart ut :)

#11 - - Ida:

Åh så himla fin :D

#12 - - Natalia:

Åh så fint :D

#13 - - Marianne :

Åh nu får du mej att längta till sommaren, vilka härliga bilder på hav och strand.....kul men fiskar på ryggstödet:)
Ja det var en toppenbra lördag faktiskt...men sov dåligt så var lite trött på jobbet...;)
Kram

Svar: Mmm sommar skulle verkligen inte vara fel nu!☺
Kattis

#14 - - Days by Johanna:

Så vackert ställe! :)

#15 - - Sussi:

+ 23 grader lät helhärligt! Det ser så himla fint ut där. Saknar värme och bad nu. Önskar det vore sommar NU!! :)

Svar: Jag meeeed!😀
Kattis

#16 - - Tilda Barkselius:

Åh så underbara bilder!

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#17 - - Moa:

Vad fina bilder! så somrigt.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#18 - - Carolina Thoor:

Härligt det ser ut i Palma. Och vad trist att ni inte packade ned badkläder, men förstår. Det är inte det första jag skulle göra heller :P

Sv; jo tack, det var det verkligen. Ber så hemskt mycket om ursäkt för sent svar. Inte haft tid för varken bloggen eller annat då jag har flyttat och packat så mycket ;)

#19 - - Sara Ekman:

Åh vad härligt, lite sol hade man velat ha nu :)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#20 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Åh stranden uppe i Cala Millor var underbar! Så himla fint! Älskar stranden!

Svar: Åh kan tänka mig det!☺
Kattis

#21 - - Henrik Olsson:

23 plusgrader hade man inte tackat nej till idag! :)

Svar: Verkligen inte!☺
Kattis

#22 - - ullie:

åhh alltså ja måste ju ha ett föregående liv med att älska havet.. det är såå fint o ser ja bilder som nu längtar jag till havet. ändå är ja rädd så ja tror ja drunknade i ett annat liv me ha ha gud men ja ja
underbara bilder som alltid finaste kram

#23 - - Julia Persson:

Så härligt :)

#24 - - Linnea Aurora:

Åhh, får mindre flashbacks av detta inlägg- jag har varit där för rätt så många år sedan så minns knappt någonting, men minns nog för att vagt känna igen mig, haha!

#25 - - Linnéa:

Åh vad jag längtar efter sommaren när jag ser dessa härliga bilder <3

Svar: Jag med!
Kattis