Resetips - Palma de Mallorca - Tast

Men hörni, för exakt två veckor sedan befann jag mig i tapashimlen skulle jag nog vilja påstå. Efter vår långa promenad genom staden, parker, hamnen och över torg så återvände vi till hotellet för att vila fötterna en stund innan det nalkades middag. På vägen till hotellet passerade vi en mindre butik som endast sålde ekologiska produkter så självklart smet vi snabbt in och fick med oss en flaska Cava som sedan avnjöts på rummet för att hjälpa aptiten på väg.
 
Lite slitna insåg vi att vi inte skulle orka någon längre sväng i jakt på mat så vi slängde ett öga på vårt karta där vår vän receptionisten ringat in ett par restauranger i närområdet. Ungefär 150-200 meter från hotellet var tapasrestaurangen Tast markerad och vem kan besöka Spanien utan att äta tapas åtminstone en gång?
 
Vi skulle inte komma att ångra vårt beslut att gå till denna välbesökta restaurang och det vattnas i munnen på mig bara jag ser bilderna och minns alla smaker. Fläskkött på tre sätt.
 
Fårostsallad med en hallondressing som var såååå fräsch.
 
Camembertost med sylt (spanjorerna älskar sin sylt på ost), codfish och minihamburgare.
 
Oxkind och ytterligare fläskkött men ägg på den ena biten och tryffelmajonäs på den andra. Vi var både mätta och belåtna när vi lämnade detta ställe...och besöker jag Palma igen kommer jag även besöka Tast. Nu har jag gjort mig själv så hungrig att jag lämnar er här för idag och hoppas ni får en riktigt härlig fredag  med massa gott i matväg!
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det verkar ju heeeelt otroligt!! :D :D SÅ AVUNDSJUK!

#2 - - Jessica Högberg:

Fy så gott!

#3 - - Moa Kandelin:

Så fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#4 - - Linda:

Guuuud så gott!

#5 - - Bella:

Åh vad gott allt ser ut!

#6 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Alltså MUMS!

#7 - - Natalia:

Så mycket gott :D

Nu är jag äntligen tillbaka från min bloggpaus! :) Önskar dig en fantastisk fredag :)

#8 - - Netti Starby:

Åh vad gott det ser ut! <3 Kramis

#9 - - Annie:

Mm så gott ! ;)

Hoppas Du får en fin fredag och en bra början på helgen ;)

Kram

#10 - - Julia Svensson:

Såå bra tips!!

#11 - - Anonym:

Åh ja som är hungrig nu :( :D

Svar: Hehe kanske ska börja med varningstext på denna typ av inlägg!:P
Kattis

#12 - - Henrik Olsson:

Nu blev jag hungrig! :)

#13 - - Erika:

Tapas är ju fantastiskt gott :)

Svar: Att det är!:D
Kattis

#14 - - NICOLE:

Ser så gott ut :D

#15 - - Linnéa:

Åh, sååå hungrig jag blev nu <3

#16 - - Linnéa:

Åh, sååå hungrig jag blev nu <3

#17 - - Boel:

Gud vad gott allt ser ut :D

#18 - - Znogge:

Mmm... Så gott det ser ut! När vi är på Mallorca i sommar tänker vi oss en heldag i Palma så ni fick man inspiration :D

Kram och trevlig kväll!

#19 - - Photo by E M E R E L L A:

Oj så mycket gott :)

#20 - - Days by Johanna:

åh så mycket gott :)

#21 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#22 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#23 - - marianne cargus:

Men det stället verkar vara rena himmelriket...jisses så mycket gott...och camebert, favorit!

Men behöver man inte ha NÅGON utbildning eller empati för att jobba som handledare på FK? Skulle obotliga sjukdomar liksom bara försvinna genom ett trollslag bara för att man varit sjukskriven "länge" ? Hur sjutton har det blivit så här? Man blir ju rädd :(
Jo tack, det har känts ganska bra idag
Kram

#24 - - Julia Persson:

Så mycket gott!

#25 - - ullie:

men det där såg jätte gott ut blev hungrig hi hi i bland orkar man inte gå långt så är det ju
fin lördag kramar

#26 - - Moa:

Vilka underbara maträtter. 😍 Den tapasresturangen skulle jag vilja prova😁

#27 - - Linda:

Åh Tapas, love it såklart!
Svar: Ja sällan jag äter just kvällsmacka men är dålig på kvällsmat,hehe. Ja så jäkla kul verkligen! Absolut, vi ska frossa i italiensk gelato! Jisses vi är snart där, april!

#28 - - Sara Ekman:

Mums :)

#29 - - åsa i åsele:

Meen Du, så gott :) fast fårost kan vara lurigt, jag ogillar då det smakar kofta ;-)