Skönheten och Odjuret

Så min närvaro här har hittills haltat lite denna vecka och jag har haft lite svårt att få ihop det berömda livspusslet men det får lov att vara så ibland. Det är ju snart dags att resa ut i världen igen och jag hoppas ingen av er har missat tävlingen om en souvenir från resmålet som håller på till på söndag!?
 
Men vad har jag sysslat med istället för bloggen kan man ju då undra och precis som inläggets rubrik avslöjar så har en av aktiviteterna varit att se den nya versionen av Skönheten och Odjuret på bio med vänner. Detta är och har under hela barndomen varit min absoluta Disneyfavorit så jag ska villigt erkänna att jag var orolig för man gjort för många förändringar från orginalet för att modernisera historien. Såhär två dagar senare är jag fortfarande förundrad över hur bra och vacker denna version är. Enligt min mening har man behållt allt det som gjorde orginalet så bra samtidigt som man även adderat lite nya detaljer som verkligen kompletterar historian på ett bra sätt. Ja det är mycket sång, precis lika mycket som i den tecknade klassikern och vid flertalet tillfällen kom jag på mig själv flera gånger med att vilja sjunga med.
 
På rad satt vi ett par tjejer med fåniga leenden av igenkännande och verkligen njöt av varenda minut, till och med rollsättningen var lyckad i den moderna version. Så är du ett fan av orginalet blir du inte besviken på denna film jag rekommenderar den starkt, det är som sagt en väldigt vacker film.
 
Innan bion åt vi så klart och många av er börjar nog fundera över om jag alltid äter hamburgare, men jag lovar att majoriteten av mina måltider inte är hamburgare...det bara råkade bli så denna gång också!:P
 
#1 - - Natalia:

Måste se den :D

Svar: Ja gör det!☺
Kattis

#2 - - åsa i åsele:

Filmen... tack för att Du berättade :)
Elin har pratat om denna film, men då den visades kl 21 lördagkväll - ja vi har ju ingen "riktig" bio utan det är IOGT som står för filmvisning på Kulturhuset fd Folkets Hus så det är de som bestämmer tiderna å filmerna visas bara vid ett enda tillfälle - så blev det inte av, jag inbillar mig att filmen är mer riktad till äldre/vuxna?

#3 - - Sara:

Känner att jag verkligen måste se den filmen!

Svar: Ja gör det!☺
Kattis

#4 - - Netti Starby:

Åh jag vill verkligen se den filmen! <3 Kramis

#5 - - Bella:

Vill så gärna se den filmen!

#6 - - Julia Svensson:

Åh såå gott!

#7 - - Linda:

Sååå himla bra film!

#8 - - Annie:

Det är så där ibland, man har ju livet utanför bloggen också .. och allt ska pusslas ihop :)<3
Mysigt med bio och mat ;)
Ser gott ut ;)

Hoppas Du får en bra torsdag! :)

Kram*

#9 - - Sussi:

Åhh den filmen ska ju bara ses. Den är även min disneyfavorit :)
Hamburgare är ju så gått, så man tar ju den så ofta man kan.

Nu har jag gissat i tävlingen :)

Svar: Eller hur!?☺
Kattis

#10 - - Jessica Högberg:

Hamburgare är gott, ha ha

#11 - - ulllie:

ja men va kul mina sessor vill gå på den ilmen vi får väl se.

jodå ja har skrivit på tävlingen o hoppas på tur så fint verkligen
kram o fin dag kramar om

#12 - - marianne cargus:

"Bara råkade" haha...
Men en riktig burgare med välgjord pommes slår det mesta ;)

Det är tydligen dags för ett biobesök?!

Ha en ginfin kväll,
Kram

Svar: Det tycker jag!:)
Kattis

#13 - - A M:

Mums det där såg gott ut, jag vill verkligen se den filmen!!
sv: Ja de är riktigt goda!
Kram

#14 - - Ida:

Åh vill så gärna se den också!! :D Kram

#15 - - Moa Kandelin:

Vill se den!

#16 - - elin:

Sv: Visst är dom snygga! :)

#17 - - Henrik Olsson :

Skulle gärna vilja se den!! :)

#18 - - Gabriella :

Åh jag måste se den på bio, det var min Disney favorit också!!

Svar: Se den!☺
Kattis

#19 - - JoJo:

åh jag måste ta och se skönheten och odjuret :D

Svar: Gör det!☺
Kattis

#20 - - Amanda:

Åh vill se beauty and the beast! :)

Svar: Så värd att se!☺
Kattis

#21 - - Znogge:

Jag tyckte väldigt mycket om den första filmen så det blir nog till att se denna också. Husse kommer jag dock inte att få med mig så det får bli i annat sällskap ;-) En god hamburgare är aldrig fel fast jag väljer hellre pizza...

Kram

#22 - - Tilda Barkselius:

Jag fick precis samma känsla efter att jag såg den, så fruktansvärt magisk och vacker!

Svar: Eller hur!?😀
Kattis

#23 - - Heléna:

Så roligt att du blev nöjd med filmen :D Jag har hört både positiva och negativa recensioner från dem som har sett filmen, men jag kommer givetvis se den själv och skapa min egen uppfattning. Tror absolut att den kommer att falla mig i smaken :D Hoppas du får en underbar helg nu fina Kattis <3 Kramar <3

#24 - - Linnéa:

​Hihi, ja jag är verkligen helt såld på Ben Howard - en kille på jobbet som tipsade om musiken <3

Åh, vill se den :)

#25 - - Sara Ekman:

Skönheten & Odjuret är min favorit av klassikerna också, och älskade denna nya, sååååå bra :D

#26 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Jag måste verkligen gå och se den :)

#27 - - Julia Persson:

Men gud ändå så gott det där såg ut!

#28 - - Anonym:

Åh ska se den på onsdag :D

#29 - - NICOLE:

Mååste verkligen se den!

#30 - - Pink Unicorn Metalhead:

Ååh ska se den på söndag tror jag, längtar!!
Ja det är verkligen nice, har hållt på med olika typer av kampsport sedan jag var liten så olika soters boxning har alltid varit av stort intresse för mig :)
Ja det var riktigt kul att hjälpa till på mässor, nu gör jag ju inte det längre, men när jag var yngre var det ett roligt extrajobb. :)

Svar: Hoppas du gillar den!:D
Kattis

#31 - - Linnéa:

Får kanske se den filmen på söndag eller nått *hihi*

#32 - - Mirjam Therese:

Åh, nu blev jag lite mer sugen på att se Skönheten och Odjuret faktiskt! :D Får försöka hitta en kväll att göra det :)

Svar: Tycker jag verkligen du ska göra!:)
Kattis

#33 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

äääälskar burgare <3 och jag vill verkligen se filmen, älskade disneyversionen :)