En oväntad resa

Underbart med fredag idag och sent igår klev man på ett plan i sista minuten för att resa söderut. Under flygningen (som känns förhållandesvis kort) beställer jag in lite mat eftersom det kurrar litet i magen och det jag serveras är en låda med syltlök. När jag påpekar för flygvärdinnan att jag förväntat mig något mer än lök så ler hon bara och förklarar att det är vad som serveras under denna flygning. Märkligt tänker jag men börjar tugga i mig löken för att stilla hungern något innan vi kommer fram.
 
Så kliver jag av planet och möts av sol och värme och den bekanta doften av Medelhavet och det underbara Grekland, jag har landat i Aten. Utanför flygplatsen blir det sedan lite bråttom för jag måste skaffa bil och sedan köra ut till Gythio på halvön Peloponnesos innan lammet är grillat. Det blir en intensiv resa genom vackra landskap och till slut skymtar stranden som lockar till bad. Iskallt är det i vattnet också men vad gör det när man äntligen är här? Nu är det dock dags att hitta ett bra ställe för lite mat...
 
...eller så sitter jag här hemma i köket och förbannar den där väckarklockan som väckt mig från min Greklandsresa och tvingat upp mig ur sängen. Drömde ni något intressant inatt?
#1 - - Netti Starby:

Haha vilken konstig mat du fick och vilken tur att det bara var en dröm! Jag brukar ofta drömma konstiga drömmar och ibland undrar jag vad som egentligen händer i min hjärna? :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Inte ett dugg men när jag läste ditt inlägg så var jag tillbaka i Kalamata där yngsta dottern säsongade en period...

önskar dig en fin fredag!

kram

#3 - - Anita:

Så fint med det skirande gröna :D

#4 - - åsa i åsele:

Förstod med tanke på maten att det troligtvis var en dröm :)

Inte helt fel med en resa till Grekland, för x antal år sedan var jag på Rhodos i början av maj :)

#5 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

Nej vad jobbigt att det bara var en dröm.

#6 - - Linda:

Men åh så härligt med sista minuten :-D

Svar: hehe ja om det ändå hade hänt på riktigt också!
Kattis

#7 - - Boel:

Åh vilken härlig dröm!

#8 - - ullie:

hade GÄRNA stannat kvar iden där drömmen !! ge mej =)!!
HA EN JÄTTE FIN FREDAG VA DU ÄN HITTAR PÅ

#9 - - Bella:

Haha åh, men det är ju nästan Grekland idag men den här värmen! ;)

http://nouw.com/bellss

Svar: Haha ja nästan så!😛
Kattis

#10 - - Jennifer Queen:

Härliga bilder :D

Svar; Ja denna var kaos haha såg ju inte hålet haha. Tungan hade jag innan med, men plockade ut den i somras då den började vandra, men hade haft den sen 2004 så var det var lite väntat att det skulle komma snart..

#11 - - Josse:

fina bilder!

#12 - - Gabriella:

Åh så synd att det inte var på riktigt, hade ju varit riktigt underbart med vackra Grekland!!

Svar: Ja verkligen!
Kattis

#13 - - Days by Johanna:

Dumt och vakna precis då ;)

Inatt kommer jag inte ihåg vad jag drömt, men säkert något helt konstigt. Drömmer mycket konstigt nu, biverkningar av medicinen jag äter :( Så jag har mycket skumma drömmar jag kan dela med mig av.

haha ja jag tyckte den passa bra denna fredagen

#14 - - Linnéa:

Såå fina bilder där :p

Nja, blev helt ändrade planer idag... Hundvalpen är hemma med sin sjuka matte, kommer förhoppningsvis hem till mig imorgon <3.
Valde istället att ta semester från jobbet och njutit på uteplatsen :)

#15 - - elin:

Åh naturen är ju så vacker nu!

#16 - - NICOLE:

Men alltså vad härligt!! :D

#17 - - Sussi:

Trevlig dröm. Ja, allt utom löken på vägen ner då ;) Men jag hade inte blivit förvånad. Såg just en artikel om någon som beställt glutenfri mat på ett plan. Han fick en banan haha

Svar: Haha när jag hade inte heller blivit förvånad om det hänt på riktigt!:P
Kattis

#18 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh när man drömmer så där verkligt.

Mina drömmar var inte lika härliga i natt, hoppas på bättre nu :)

#19 - - Sara Ekman:

Synd att det bara var en dröm! :D

Svar: Verkligen!
Kattis

#20 - - marianne cargus:

Haha....tyckte det var märkligt med syltlöken men när du hade bråttom för att honna fram innan lammet blev grillat insåg jag att det var en dröm...visdt blir man sur när man väcks ur en härlig dröm....

Min dag blev bra...
Hoppas din också varit det, trots att du inte är i grekland
Kram

#21 - - Julia Persson:

Nä ja drömde faktiskt inge vad jag kommer ihåg :)

#22 - - hellstromellinor.blogg.se:

Så mysiga bilder :-)

#23 - - Louise:

Önskar att jag hade en sån underbar dröm haha :D

#24 - - Carro:

åhh underbart! synd det bara var en dröm:( älskade Grekland!!!