Ett kreativt kalas

Precis så stod det på inbjudan vi fick till vår väns 30 års kalas och igår var det dags att fira henne. Hon hade hyrt en mysig liten stuga och började med att duka upp en mycket välsmakande soppa på sötpotatis, ingefära och chili. Till soppan fanns sallad med bl.a. päron och physalis, en linssallad och mumsigt bröd. Efter maten hade hon fixat en liten tipsrunda med kluriga frågor så vi fick oss lite motion och sol. Perfekt!
 
Sen var det dags att öka på kreativiteten i form av stickning och målande. En antik och mekanisk stickningsmaskin fanns på plats och alla gäster fick tillfälle att göra några ränder på vad som till slut blev en halsduk till födelsedagsbarnet.
 
Sen fick vi även välja att antingen freestyla på tomt papper eller använda lite vattenfärger och fylla i teckningar ur Mindfulnesshäften. Jag är född i fiskarnas tecken så valde därför att fylla i denna koifisk medan sambo fyllde i en sjöhäst.
 
Självklart fanns även lite gofika men även om det inte funnits så tycker jag detta var trevligaste 30 års firandet jag varit på hittills. Ett utmärkt sätt att spendera sin söndag på och fylla på med värdefull energi inför en ny arbetsvecka. Hur spenderade du din söndag?
 
33 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Energi, Fika, Foto, Färger, Helg, Kalas, Kreativ, Mat, Måla, Sticka
#1 - - znogge:

Men vilket trevligt och annorlunda firande! Kan tänka mig att det blev en uppskattad dag :D Jag putsade fönster och då hängde vi upp några tavlor. Lagom kul men det fanns ett starkt behov ;-)

Hoppas du får en bra start på den nya veckan!

Kram

#2 - - Bella:

Åh vad roligt det lät!

http://nouw.com/bellss

#3 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Men ÅH vilken rolig kalaside :D

#4 - - Sussi:

Vilket annorlunda firande. Superkul lät det. Något att tänka på till kommande födelsedagar kanske :)

#5 - - elin:

Åh så roligt och så mysigt med kalas!<3

#6 - - åsa i åsele:

Så otroligt bra kalas, låter väldans mysigt.

#7 - - Carolina Thoor:

Låter som om du har haft en underbar söndag & härligt kalas firande! Själv så arbetade jag och efteråt storhandlade jag och efteråt tog jag och sambon det lugnt. Inte någon vidare märkvärdig söndag direkt ^^,

Sv; ja, det är underbart, verkligen! Då känns det verkligen på riktigt då man fyller lägenheten med de möbler man själv vill ha! :D
Ja, adidas är också mina favoriter då det kommer till skor. Har alltid deras gympadojjor! :D

#8 - - Jessica Högberg:

På IKEA, din söndag lät bättre😉

#9 - - Henrik Olsson:

Det är häftigt och se vad de kom på förr i tiden! :)

#10 - - Jasmine:

Ett så trevligt firande det verkar ha varit! Kreativitet bidrar med så mycket gott till livet. :)

(Sent) Svar: Tack för orden!

Kram

#11 - - Netti Starby:

Åh vilket mysigt kalas! :-D Kramis

#12 - - Moa Kandelin:

Mums så gott det såg ut!

#13 - - NICOLE:

Å vad roligt! :D

#14 - - Tilda Barkselius:

Men gud vilket mysigt kalas!

#15 - - Annie:

Vad kul med kreativitet ;)
Och gott fika är alltid trevligt :) ser mysigt ut ;)

Sv: Tyckte det var helt ok men maten tyckte jag inte var av topp kvalite. Visst den var ok, men ska jag äta riktigt bra och god mat går jag ju mycket hellre typ till Sarahs ;) ;) hehe :)
Vad tycker du, har du varit på Pinchos? ;)

Kramar

#16 - - Linnéa:

Härliga bilder, nu blev jag sugen på att sy <3

#17 - - Katta:

Vad mysigt!

#18 - - Louise:

Åh vilket mysigt firande :D

#19 - - Anita:

Mysigt att måla :D

#20 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Härligt med kreativitet! Hoppas du får en fin vecka ☆

#21 - - MALIN:

Mums! Fikan ser verkligen såååå så god ut! Kram

#22 - - Gabriella :

Åh så roligt!!

#23 - - Erika:

Verkade som ett supertrevligt kalas :)

#24 - - Sarah:

tck ska du ha =)

#25 - - Mirre:

Men helt underbart sätt att fira en 30årsdag på

#26 - - Days by Johanna:

Den där soppan lät sjukt spännande :) Och kul med ett kreativt kalas!

Åh trist ni fick snö :( den slapp vi, men kylan kom igen brrrr!

Ja precis jag menar ett inlägg om blått vin och tips om du nu gillar det haha

#27 - - Natalia:

Så mysigt :)

#28 - - hellstromellinor.blogg.se:

Vad mysigt!

#29 - - ullie:

så kul med kalas o fixa
nä du denna dumma förkylning är inne på typ 3 veckan nu lika intensiv ännu men men ja kämpar på me allt.
fin tisdag raring kramar

#30 - - J:

Så roligt!!

#31 - - marianne:

Det var ett annorlunda kalas, lite som när man var mindre då föräldrarna hade tänkt ut olika lekar...hihi
Men förstår att ni hade väldigt roligt, den där soppan blev jag nyfiken på.

I går hade en fb-vän lagt ut en bild på blått vin, jag skulle memorera namnet men nu kommer jag inte ens ihåg vem som lagt ut bilden...haha
vilket minne!!!

Ha en fin dag,
kram

#32 - - EVELINA:

Låter som ett jättekul firande, och särskilt roligt tycker jag det verkar vara det där med att alla bidrar till att göra en halsduk åt födelsedagsbarnet! :D

Svar: Ja det var jättekul att det blev som en extra present till henne!:D
Kattis

#33 - - Johan:

Det låter ju lite kreativt att bara planera på det sättet, säger jag, som inte alls är särskilt kreativ :P haha

SV: Ja, visst är det! Jag fascineras av det. Har det hänt eller inte liksom? att en hel stad bara försvinner sådär är ju högst anmärkningsvärt iaf!

Haha ja, då syns de verkligen! :)

Jag håller med! Känns som den där finalserien kunde gå hursomhelst. Jag är inte helt säker på att HV vann rättvist, men säger inte att det var orättvist heller. Hade Brynäs vunnit hade jag sagt samma sak. Tycker det var en oerhört jämn och oviss finalserie som var ruggigt kul att följa!