Jag behöver...

...ganska mycket egentid för att kunna fylla på min egen energitank, jag behöver kunna gå in i min egen bubbla och göra min egen grej ibland. Vara ifred med en bok, med mina kamera, med datorn eller framför en serie utan krav på kommunikation med någon annan eller socialt umgänge. Jag behöver inte socialt umgänge för att må bra, jag gillar så klart att träffa både vänner och familj men det får inte bli för mycket under kort tid för då blir jag trött. Och för er som funderar eller redan har konstaterat det så lutar jag mer åt det introverta hållet än det extroverta. Det intressanta är dock att det krävdes en sjukskrivning pga stress för att jag skulle inse att jag har just detta behov, att det är okey att inte vara alla andra till lags jämt, att jag har rätt till min egentid när jag behöver den.
 
#1 - - Netti Starby:

Jag är precis likadan som dig och behöver också egentid väldigt ofta. Det är viktigt att lyssna på kroppen och ha en fin dag! <3 Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Jag håller med Dig :)

Jag är oxå lagd åt det introverta hållet ;-)

Vet inte om jag alltid varit det eller om jag blev sån då jag blev sjuk.

#3 - - Linda:

Egentid är verkligen viktigt <3

#4 - - Natalia:

Tack så mycket! Ska läsa genom allt senare <3

#5 - - Natalia:

Tack så mycket! Ska läsa genom allt senare <3

#6 - - Bella:

Egentid är både viktigt och avslappnande!

http://nouw.com/bellss

#7 - - Matilda Berlin:

Instämmer! Behöver också en hel del egentid för att ladda om =) Kram

#8 - - Annie:

Vilket fint o personligt inlägg :)
Jag är lite som du, uppskattar promenad eller pw för mig själv i skogen, ljudbok eller måla ;)

Jag har nog faktiskt fått lite hårdare skin genom den här sjukdomsperioden och utmattningen, struntar mer i vad andra personer tycker och gör det jag själv vill ;) mer iaf ;)

Hoppas din fredag blir bra<3

#9 - - Johan:

Haha, ååh vad jag känner igen mig i det här! Jag är precis likadan, har nog ganska stort behov av egentid faktiskt. Trivs att vara själv och har inga problem alls att vara själv hemma en hel dag eller två. Det ena utesluter ju dock inte det andra, som du också säger, klart det är fint att träffa folk och umgås ibland, men blir det för mycket och för intensivt, då mår jag inte så bra.

SV: Ja precis, klart det är tråkigt att förlora alla matcher, men som jag skrev så kan vi som lag inte ha nåra resultatmål på den nivån. Så jag är ändå ganska nöjd med helgen.

#10 - - Jennifer:

En sund insikt, det där med att behöva få vara själv ibland.
Så synd att det ses på med så hårda ögon av dagens sociala samhälle, stå på dig och gör det som känns bra för Dig <3

#11 - - A M:

Det är så skönt att få vila sig från allt och bara ha egentid!
sv: Ja promenader är verkligen dunder för en stressad person!! Tack fina du!
Kram, trevlig helg! <3

#12 - - Henrik Olsson:

Vi behöver alla det ibland! :)

#13 - - Sussi:

Egentid när den är som bäst. Är min sambo hemma så sätter jag på mig hörlurarna och tittar på något på datorn istället. Osällskaplig men attans så skönt det är ibland haha

Svar: Haha känns väldigt bekant det där!☺
Kattis

#14 - - Znogge:

Det är verkligen sorgligt att det ska behövas en sjukskrivning för stress för att inse hur viktig återhämtningen är. Men man kör på och noterar oftast inte när det blir mer och mer. Min akilleshäl är att jag har svårt att stanna hemma när jag inte är bra. Hur dumt som helst för självklart behöver man vilan. Nu tänker jag bara koppla av hela helgen!

Kram och trevlig fredag!

#15 - - Louise:

Egentid är super viktig! :)

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag behöver också massa egentid, men jag har verkligen tagit för mycket av den varan. Jag saknar att ha kompisar och min isolering har lett till att jag i princip bara har en kompis kvar. FATTAR EJ!

#17 - - Heléna:

Det hade lika gärna ha kunnat varit jag som skrev det här inlägget. Jag ser mig själv som en social eremit - trivs med att umgås med människor, men behöver egen tid då ingen annan får komma in i min bubbla... Har själv varit sjukskriven för utmattningsdepression för många år sedan och efter det så prioriterar jag annorlunda - jag är viktig för mår inte jag bra och räcker till mig själv så räcker jag inte till andra heller om jag ska orka med tillvaron <3 Hoppas du får en underbar fortsättning på den här fredagen finaste Kattis <3 Kramar <3

#18 - - Gabriella :

Ibland så behöver man verkligen egentid!!

#19 - - Gabriella :

Ibland så behöver man verkligen egentid!!

#20 - - NICOLE:

Vissa är så, och det är ju bra att vi alla är olika! Och du ska såklart se till att du mår bra så det här får du göra dessa grejer :)

#21 - - Emelie Andersson:

Oftast måste ju skadan ske för att man ska förstå, så var det i alla fall för mig. Stallet är en stor energikälla för mig och jag behöver dit för att bli lugn! :)

#22 - - elin:

Sv: Men åh tack så mycket så glad jag blir! I bland är det så skönt att vara i fred!<3

#23 - - elin:

Sv: Men åh tack så mycket så glad jag blir! I bland är det så skönt att vara i fred!<3

#24 - - Amanda CL:

Känner igen det!

#25 - - Amanda:

Jag behöver också få vara ifred och få ägna mig åt mitt, min dator/kamera eller så, det är viktigt!

#26 - - Amanda:

Jag behöver också få vara ifred och få ägna mig åt mitt, min dator/kamera eller så, det är viktigt!

#27 - - ullie:

ja du det e ju nåt ja behöver oxå va ska ja nu skriva om =) ?
kan ju inte skriva om väder jämt det e ju ja i nötskal
önskar dej en fin start på helgen kram

#28 - - marianne cargus:

Ja man behöver verkligen egen tid, tid som man får lov att vara egoist och bara göra det man själv vill.
Man lär sej något nytt varje dag och drt är aldrig försen att lära sej om hur man själv fungerar.

Kram

#29 - - j:

fin bild!!

#30 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Känner så igen mig i det du skriver! Ibland måste jag bara få vara själv ett tag för att kunna vara en fungerande människa :)

#31 - - Anita:

Egentid är så behövligt :D

#32 - - Sandra:

Egentid är superviktigt. ta hand om dig!

#33 - - Days by Johanna:

Ditt inlägg har valts ut bland tre till och vinna. Jag har startat en omröstning som pågår i 24 timmar. Den med mest röster vinner!

Här hittar du omröstningen!
http://daysbyjohanna.se/2017/may/omrostning-jag-behover-2.html#comment

Svar: Wohoo!☺
Kattis