Jag fick...

...mitt första husdjur genom att storstäda hela vardagsrummet hemma eftersom min mor av någon anledning trodde att det skulle avskräcka mig. Han var liten, han var fluffig, han var brun och han var en kanin vid namn Kalle. Min mor och Kalle kom aldrig riktigt överens vilket jag tror mest berodde på att han gillade att väcka henne på nätterna genom att krafsa på gallret till buren. Jag och Kalle var däremot länge bästisar och gosade på mitt rum eller var ute på promenad. Någonstans på vägen tappade jag dock lite av intresset för att ha en kanin, vilket jag tror kan vara rätt vanligt bland barn som lovat att ta hand om sitt första husdjur. Eftersom Kalle redan var ute på tunn is med min mor så blev hon inte mer nöjd när hon fick börja hjälpa till att sköta honom heller så det hela slutade med att hon sålde Kalle för 4 kr.
 
Tyvärr har jag inga digitala bilder på Kalle att bjuda på så ni får idag nöja er med denna vedhög som har en liknande nyans som Kalles päls. Vilket var ert första husdjur och tröttnade ni på att sköta det?
#1 - - Sara Ekman:

vi har alltid haft hundar i min familj och sedan blev det även katter :)

#2 - - Bella:

Mitt första husdjur var fiskar och ja, haha, dom tröttnade jag snabbt på.

http://nouw.com/bellss

#3 - - FREEDOMtravel:

Mina första husdjur (förutom akvariefiskar) var två marsvin. Jag lovade att ta hand om dem, och gjorde faktiskt det. Städade deras bur varje dag och gav dem mat varje dag i 6-7 år ;)

Svar: Det var bra gjort!☺
Kattis

#4 - - Jessica Högberg:

Det har nog många barn... mitt var en kanin...

#5 - - Znogge:

Mitt första husdjur var en undulat som hette Jocke. Han var väldigt tam och talför. Tyvärr kom min mammas väninna och hade med sig sin storpudel son hoppade upp på buren. Jocke dog...

Nu har vi bara Miss E men en valp ska det nog bli!

Kram och god lördag :D

#6 - - Henrik Olsson:

Mitt första husdjur var en vit honkatt som hette "Pelle". Hade henne i 10 år :)

#7 - - Louise:

Ne men stackars kalle :P

#8 - - Netti Starby:

Mitt första husdjur var också en kanin som hette Mio. Jag var 7 år när jag fick honom och jag tog hand om honom helt själv i 9 år som han blev. <3 Kramis

#9 - - Sofie - Livet på landet med tre små:

Vad kul att du hoppade på utmaningen!

Mitt första egna husdjur var en katt jag fick av min farfar vet inte hur gammal jag var men vi bodde på landet så den skötte sig själv.

#10 - - elin:

Hoppas du njutit av solen och värmen i dag !<3

#11 - - NICOLE:

Haha aw vilken gullig historia! :) Inte avskräckte det dig inte att städa ;)
Vi har trott hela min uppväxt att min mamma varit pälsdjursallergiker (visats sig senare att de testen inte stämde). Men vi hade en hund, och så fick jag en egen hamster. Som jag var ute och gick med i koppel :)

#12 - - Carolina Thoor:

Men åh vad mysigt!! Mitt allra första husdjur (nåväl som jag kommer ihåg iallafall, haft en underlat också tydligen?) var också en kanin. Och det fick jag tack vare att jag krävde ett till syskon eller ett husdjur. De valde att ge mig ett husdjur xD

Sv; jo, men så är det verkligen. Och även nu i mitt fall är det så att jag drar ut på det haha ^^, xD

#13 - - Amanda:

Kul att läsa! Mitt första husdjur var två marsvin, ett var mitt och ett var min systers. Dom bets hela tiden och blev aldrig tama, så vi lämnade tillbaka dom..

#14 - - Natalia:

Vi bodde på en bondgård när jag var liten, med massa djur!
Just nu har jag en sköldpadda :D

#15 - - Gabriella :

Åh kaniner är ju föör gosiga, när jag var liten så hade vi en setter men mitt första egna husdjur är min golden retreiver Fanta!!

#16 - - åsa i åsele:

Ha ha både sorgligt å skoj :)

Jag sålde mina två kaniner för 15:- till min farbror,
min far ville ta bort dem å jag ville ha kvar dem,
då bjöd min farbror 15:- för dem å vips så var kaninerna borta ;-)

Jag är ju uppvuxen på "landet" på ett jordbruk å har haft en massa olika djur, allt från de där kaninerna till häst :)

Numera nöjer jag mig med hund & katt :)

Har Du djur, kommer inte ihåg om jag vet det ;-)

#17 - - Veiken:

Jag har aldrig önskat mig ett djur. Det har liksom inte blivit så. Våra barn hade vandrande pinnar när dom var små. Pinnarna rymde och har aldrig återfunnits!

#18 - - Norahsmamma:

En liten dansmus som jag vägrade att sköta hahha! mamma tröttnade!

#19 - - Tove:

Dragit igång en veckans blogg vore kul om du ville delta :D

#20 - - Julia Persson:

Haha oj 4 kronor

#21 - - Linnéa:

Jag har bara ägt en kanin i mitt liv + några fiskar... ganska lättskötta <3 Så jag har inte tröttnat :)

#22 - - icanpikan.blogg.se:

Haha men åh, stackaren ^^ Vi hade också kanin när jag var liten samt hund. Men mitt första djur var en hamster som jag hade tjatat SÅÅ mycket efter men den skötte jag faktiskt, han med att ha 4 st till och med innan jag flyttade hemifrån :)

#23 - - Erika:

Haha men åh, stackaren ^^ Vi hade också kanin när jag var liten samt hund. Men mitt första djur var en hamster som jag hade tjatat SÅÅ mycket efter men den skötte jag faktiskt, han med att ha 4 st till och med innan jag flyttade hemifrån :)

#24 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Kul att få läsa! :)

#25 - - Linda:

Haha vad mysigt med en Kalle :-D

#26 - - Petra:

sv det får blir sen när jag orka uppdatera bloggen den filmen är riktigt bra

#27 - - Matilda Berlin:

Haha, men åhh vad kul att läsa!! =)

#28 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Hade en kanin som första husdjur! :)

#29 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Mitt första husdjur var en undulat som hette Busen. Jag tröttnade aldrig på honom, han var min bebis och jag hade honom lös och matade honom med sallad. Till slut var det mamma som tröttnade på honom och låtsades bli allergisk för att få ge honom till mormor. Han var 9 år gammal vid det laget och det var en stor sorg <3

Ja åååh hoppas värmen är här för att stanna!

#30 - - Linda:

Vi har 2 kaniner, som är ute ;) Funkar hur bra som helst;)
Svar: Eller hur så jäkla bra är dom också och inte dyra alls, ett stort + måste jag säga! Rabatten gör ju inte saken sämre hellre!

#31 - - Annie:

Vad kul att höra om det första husdjur! ;)
Mitt första var en katt :) och hon blev hela 18 år och hon var 1 år äldre än mig, så jag var 17 när hon gick bort.

Hoppas din söndag blir bra!

Kram

#32 - - ullie:

ja fick oxå en som hette micke =) svart grå o lurvig han bet på gallret då han ville ut o sen när han va ute la han sej bekvämt utanför o bara myste kissade alltid inne i buren han va så söt
fin söndag kramiz

#33 - - Hanna:

Åh kaniner är så söta 😍

#34 - - marianne cargus:

Jag tror att det är betydelsefullt för ett barn att få ta ansvar och umgås med djur...
Min första alldeles egna hund fick jag i 10-årsåldern, men det fanns tre i familjen redan så jag kan väl säga att jag haft djur redan från födseln?!