Jag önskar...

...verkligen att jag var ekonomiskt oberoende ibland för tänk vad mycket roligt jag skulle kunna ägna dagarna åt. Jag menar inte att jag inte gillar att jobba men vad skönt det skulle vara att kunna göra saker utan att behöva oroa sig för att täcka månadens utgifter. Jag skulle resa och lära mig om andra platser och kulturer, testa på olika mindre jobb för att det skulle vara roligt att lära sig massa nytt. Jag skulle läsa några kompletterande kurser till min nuvarande utbildning och ta en Masterexamen utan att behöva ta nytt CSN lån. Så många önskningar, möjligheter och frihet...vad skulle du göra om du var ekonomiskt oberoende?
 
Jag önskar att jag får möjlighet till denna typ av frihet någon gång i livet, även om det endast skulle vara under en kortare period bara.
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh, alltså ja tack!

#2 - - åsa i åsele:

Jaa Du det vore ju väldans skönt,
som långtidssjukskriven har jag ju typ 0 i inkomst,
det blir ju så då man blir sjuk innan man hinner jobba :(

Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag slippa oroa mig.

#3 - - Sara Ekman:

Jag skulle också resa massor! :) Laddade förresten ner den appen, Backpacker, sååå kul ju! Tack för tipset!

#4 - - Netti Starby:

Det hade varit underbart och jag hade gärna rest runt om jag var ekonomisk oberoende! :-D Kramis

#5 - - Bella:

Åh, att vara ekonomiskt oberoende skulle vara fantastiskt!

http://nouw.com/bellss

#6 - - Veiken:

Jag skulle resa mycket mer och se till att min familj har det bra - nu snackar vi mycket pengar! I övrigt ta roliga tillfällen i flykten!

#7 - - Marianne :

Oj...ja det har man önskat många gånger, men jag tror inte att man skulle bli lyckligare.....även om det förstås skulle kännas tryggare.
Vad skulle jag göra?? Jag skulle nog sluta jobba, köpa ett sommarställe vid havey och skämma bort barnen...
Kram

#8 - - Znogge:

Jag skulle välja att jobba halvtid för jag vill nog inte släppa det helt. En lägenhet utomlands skulle införskaffas och så skulle jag resa mycket. Drömma kan man ju alltid...

Kram och ha en bra dag!

#9 - - NICOLE:

Åh vad härligt inlägg :) Jag skulle ha köpt ett hus, sedan gett otroligt mycket till familj. :)

#10 - - Hanna:

De skulle vara så skönt att kunna ha pengar hela tiden då hade jag varit hemma bloggat och arbetat med alla de samarbeten jag har! :)

#11 - - Norahsmamma:

Åh jag skule resa och upptäcka nya platser och lära mig nya språk. Listan skulle kunna bli sååå lång.

#12 - - Anita:

Haha jaa ibland vore det verkligen skönt att vara helt ekonomisk oberoende :D

#13 - - Emelie Andersson:

Jag håller med dig, jag hatar att vara "beroende" av pengar, för samtidigt måste man ha dem för att kunna unna sig ibland. :)

#14 - - Carolina Thoor:

Nämen åh så roligt att läsa ditt inlägg i utmaningen! Jadu, vad skulle jag göra om jag inte vore oberoende utav ekonomin? Hm.. Det är än svår fråga faktiskt. Jag skulle definitivt skaffa en hund eftersom att en hund kräver mycket tid & pengar och lika som du skulle jag även resa mer och verkligen unna mig och min familj :D

Sv; ja, det var riktigt trist. Mycket jobb på grund utav att lampan inte höll och det var vår enda lampa i lägenheten så vi måste även köpa in en där nu haha. Och vi som trodde att vi var klara xD men TACK och LOV(!!) att vi inte var i rummet eller låg och sov!!

Ja, hoppas också på att alla har en varm dag idag & även dagarna framöver. Idag har vi jätte varmt & skönt, nästan en chock då vi gick ut i en typ tropisk värme, men ingen sol. Men jag uppskattar ändå vädret då det är lite mysigt med mulet och inte stark sol och ändå jätte varmt & mysigt! :D

#15 - - Biggeros:

Nu jobbar jag ju inte i Spanien och har det ganska bra i mogen ålder. Jag tar livet som det är och njuter var dag. Pluggar spanska på min privata tid. Bloggar och lägger ut både från mina resor och från min vardag i Spanien. Visst ska man ha både mål och önskningar. Att resa ger så mycket lärdom om olika kulturer. Ha det bra// kram

#16 - - Louise:

Önskar jag med :P

#17 - - LIL BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar? :

Håller med! Jag skulle resa till alla världens hörn, läsa kurser och lära mig olika språk, köpa hus på Mallorca och massa 😍👌

#18 - - elin:

Sv: haha ja det kan man ju lugnt säga! Hoppas du får en toppen bra dag trots allt de där fullspäckade du skulle göra!<3

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, ja, jag skulle verkligen viljag vara ekonomiskt oberoende. Jag behöver inte vara rik, bara TILLRÄCKLIGT rik per månad, så att jag kan spara till saker och SAMTIDIGT göra saker ;P Den friheten är verkligen sååååååå önskvärd.

Angående KBT så vill jag bara TACKA för det du skrev om att det var bra av mig att gå. Det glömmer jag att berömma mig själv för, men du har så rätt - varje kamp är en kamp vunnen <3

#20 - - Days by Johanna:

oh det hade varit skönt ibland. skulle nog försöka mig på och forska lite, men samtidigt jobba kvar lite inom särskolan.

#21 - - Erika:

Åh, jag hade också rest - en massa! och bara varit :)

#22 - - Gabriella :

Åh jag hade rest och rest och rest och rest haha!!

#23 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Känner samma!! Hade underlättat i många lägen ibland..

#24 - - Heléna:

Underbara vitsippor :D Jag skulle läsa en massa roliga kurser på universitetet och sedan jobba ideellt för att hjälpa utsatta människor i samhället :D Fritiden skulle jag ägna åt att strosa runt och fotografera :D Kramar <3

#25 - - ullie:

vem önskar inte det ? =) =)
ja tänk ... åh åka utomlands är ju ofta dröm för mej så ja tack =)
fin fedag o fint inlägg glömde ja säga kram