Lite olika fokus

Precis som rubriken lyder så ser ni två bilder nedan av i stort sett samma motiv men med lite olika fokus, vilken gillar du bäst?
 
På tal om fokus ska jag erkänna att jag just nu befinner mig i ett tillstånd där jag har svårt att välja vad jag ska fokusera på. Ni vet när hjärnan mixar nutid med framtid, planer med drömmar och fakta med fantasi. När man så innerligt vill uppnå något och blir så exalterad över möjligheten att tankarna bara snurrar till slut. Ungefär där är jag nu och vet inte riktigt hur jag ska reda ut alla tankar och komma tillbaka till vad som är viktigt att göra just nu för att nå dit jag vill. Någon av er som har något bra tips på vad jag kan göra för att "komma på bana" igen?☺
 
Ha en riktigt härlig tisdag och gör minst en sak under dagen som hjälper er komma närmare att uppnå en dröm ni har! 
32 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Drömmar, Foto, Natur, Planera, Tankar, Vardag
#1 - - Znogge:

Båda bilderna är vackra och jag har svårt för att välja vilken men jag tror att den andra bilden...

Något direkt tips har jag inte mer än att jag försöker bena ut en sak i taget. Ibland går det, ibland inte...

Kram och ha en fin tisdag!

#2 - - Anita:

Fina bilder :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#3 - - åsa i åsele:

Vad är det Du går å tänker på, är det semester å sol i Grekland eller något annat?
Blir ju nyfiken :)

Att behålla fokus hår å nu är svårt då tankarna vill vara någon annanstans.

#4 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Kort skärpedjup är alltid snyggt :)

#5 - - Linda:

Kanske testa yoga? :)

Svar: Kanske inte en dum ide!☺
Kattis

#6 - - Netti Starby:

Jag gillar mest den första bilden! <3 Kramis

#7 - - Bella:

Älskar den första, så fin!

http://nouw.com/bellss

#8 - - Amanda:

Så coola bilder!!

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#9 - - Ida:

SÅÅ fint!! :)

Svar:
Kattis

#10 - - Petra:

Hej nu har jag bloggträff på gång i juli skulle vara kul om du ville komma mer info i bloggen kram Petra

#11 - - Natalia:

Så peppande du är :D

#12 - - Pink Unicorn Metalhead:

Tack så mkt :)
Ja verkligen! Hoppas på massor med blommor u när jag åker!
Fina bilder, speciellt den första

#13 - - NICOLE:

Åh vad svårt :)men den första tror jag! Hoppas du haft en toppendag

#14 - - Louise:

Duktig du är på att fota ! Sånt där fattar inte jag :P

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#15 - - Johan:

det där jobbigt, när tankarna bara blir till en gröt till slut och man vet varken ut eller in, upp eller ner, allt blir bara rörigt...

SV: Det tror jag också! Den och Despacito :)

Ja visst är det? Alla har vi våra både bra och mindre bra sidor :)

#16 - - Jennifer Queen:

Så fina bilder :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#17 - - Gabriella :

Såå fina bilder!! :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#18 - - elin:

Fina bilder , tråkigt att du inte känner att du inte riktigt vet vad du ska lägga fokus på<3

#19 - - Annie:

Förstår nog lite vad du menar tror jag ;)
Vet ju inte riktigt vad det handlar om, så svårt att ge råd tror jag ;)
Kanske du innerst inne vet ändå vad du ska göra el vad som behövs göras.. -ibland kan det va så för mig iaf tycker jag .. :)

Jag röstar på den översta ;)

Kramar!

#20 - - Linnéa:

Haha, ja det hade varit coolt om jag fick 7 st dadelpalmer på utsidan :p

#21 - - Veiken:

Jag tycker bäst om den översta bilden.
Har inget råd till dig så att du kommer på banan igen. Jag skulle tro att när du har bearbetat färdigt, så löser det sig för dig!

Svar: Jo du har nog helt rätt i det, får ge hjärna lite mer tid bara!☺
Kattis

#22 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

Fina bilder :) Gillar nog den första bäst:)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#23 - - Nina Bergquist:

Så fantastiskt roligt att fota blommor i olika vinklar =)

#24 - - Erika:

Jag gillade fokuset på första bilden :)
Åh, svårt det där med att komma på banan.. men börja med att ta en sak i taget, vad är viktigast? :)

#25 - - Ebba:

Oj, jag gillar båda! Älskar att man kan leka så mycket med fokusen när man tar bilder, alla blir så unika och fina! :) <3

#26 - - ulllie:

håller nog på ettan
ja det är ju inte lätt med fokus ibland ja är nog väldigt dåligpå det just nu

#27 - - Carolina Thoor:

Jättefina bilder! Jobbigt då det är sådär just nu, men tyvärr har jag inga tips :( men måste säga att du skriver väldigt fint! Och utförligt. Jag får verkligen känslan som du känner genom att läsa inlägget <3

Sv; kul att du gillade inlägget! Ja, det hoppas jag med. Någon gång måste det här få ett slut :(

#28 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Förstår dig precis, hoppas du får bukt på tankarna :)

Svar: Tack så mycket, det hoppas jag också!
Kattis

#29 - - Norahsmamma:

Kanske sätta upp små del mål på vägen till det stora målet?

Svar: Absolut! Bra tips! Tack☺
Kattis

#30 - - Sara Ekman:

gillar översta bäst :D

#31 - - marianne cargus:

Usch....det där är jobbigt, något tips vet jag inte om jag kan ge dej tyvärr..
Jag har oftast en enda röra i hjärnan och svårt att få ordning på tankarna, mitt eget knep är att slå bort allt och antingen tvinga mej att tänka på något helt annat eller göra något som kräver full uppmärksamhet....men vet inte om det är något som funkar på andra.

Det kommer fler foton från en av mina favoritöar

Kram

#32 - - Carro:

underbara bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis