Lunch i solen och flex

Dagar som igår är man lycklig över att man har några timmar sparade på pluskontot på jobbet för vid halv 3 igår gick det inte att övertala hjärnan att fortsätta jobba längre. Båda hjärnhalvorna hade redan bestämt sig för att det enda vettiga var att gå ut i solen och värmen. Som tur var klarade hjärnan hålla fokus tillräckligt länge för att resten av mig skulle få njuta av denna Wallenbergare till lunch, på en uteservering i solen, med två ypperligt trevliga vänner/kollegor.
 
Eftermiddagen inleddes med promenad i solen och avslutades med att testa det omtalade blå vinet. Har dock fortfarande inte bestämt mig för om jag gillade det eller inte...
 
Hittills idag är frukost intagen och strax bär det av på lite träning men sen ligger resten av dagen helt öppen så vi får helt enkelt se vad som hittas på. Har du någon plan för dagen eller har du testat blått vin? 
#1 - - Henrik Olsson:

Färgen påminner lite om gamla "Vira blåtira" :P

#2 - - Bella:

Måste testa det blå vinet! Är det gott?

http://nouw.com/bellss

Svar: Jamen testa, det smakar helt ok!
Kattis

#3 - - Annie:

Det där såg gott ut ;) *ler*
Men vad är det där för blått vin? har nog inte hört talas om det .. ;)

Nu snart blir det pw och träning för mig och ikväll ska vi till Pinchos ;) ska bli kul att testa det stället ;)

Kramar!

#4 - - Matilda Berlin:

Jösses vad gott och härligt det såg ut!! =)

#5 - - Moa Kandelin:

Så häftigt med det blåa vinet!

#6 - - Znogge:

Jag har inte testat det blå vinet än men funderar på att köpa en flaska. Har inte hört någon som varit översvallande i omdömet utan det har varit ganska så njuggt. Men lika bra att bilda sig en egen uppfattning.

Dagens planer är premiärgrillning på nya grillen och så ett sjukbesök hos svärmor.

Trevlig lördag!

#7 - - Polly Svensson:

Vad gött med flex och så skönt att kunna göra så. Blått vin? Hahaha nope

#8 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Oj, vad spännande med blått vin! Jag fastande med blicken på bilden och undrade vad det var och sen när jag läste att det var blått vin så blev jag väldigt nyfiken. Kram

#9 - - Netti Starby:

Vad härligt att du kunde flexa ut tidigare och det blåa vinet vill jag testa! :-D Kramis

#10 - - Piezes:

Ser härligt ut!:D kram

#11 - - åsa i åsele:

Nej jag har inte testat blått vin, tänkte på blå läskeblask ;-)
Vira Blåtira :D 80talets dryck... eller inte ;-)

svar Rhodos skulle jag absolut kunna tänka mig att återvända till, men då kanske mer i slutet av maj, början av juni eftersom jag saknade den där riktiga värmen då vi var dit.
Vi gjorde båtutflykt och klassiska bussutflykter :)

#12 - - marianne cargus:

Toppen när man har möjlighet att lyssna på hjärnhalvorna och gå ut i solen....Wallenbergare...sååå gott :)
Vilket vin är det? Ett med bubblor i?

Sv; Hagen är klar och hästarna flyttade, nu tar jag sats för jobb några timmar.

Ha det så skönt i solen,
Kram

#13 - - Linnéa:

Åh härligt.
Det blir inget Gabriel mys förrän imorgon <3

#14 - - Natalia:

Så underbart :D

#15 - - ullie:

mmm så gott det såg ut . ja gäller passa på nu skulle bli sämre väder i morg redan suck
ha en fin lördag kväll kramar

#16 - - My:

Måste prova det där blåa vinet jag med :D

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

gud, vad är det för konstiga druvor som gör vinet sådär blått!! MÅSTE TESTA!!

#18 - - ISA:

blått vin? tänker på monsterdricka? Mycket skeptisk! haha ;)

Svar: Haha ja det kändes lite underligt att dricka faktiskt!😛
Kattis

#19 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Vad härligt med lunch i solen :)

#20 - - EVELINA:

Härligt att du kunde sluta tidigare och gå ut och njuta av vädret! :D

#21 - - Gabriella :

Åh så spännande med blått vin!!

#22 - - elin:

Vilken mysig dag du verkar ha haft!<3

#23 - - Mirre:

Så mysigt det ser ut

#24 - - Kamilla:

Testade också ett av de blåa vinerna för någon vecka sedan. Helt ok men skumt. Jag behöver vänja mig vid att spolarvätska kan smaka vin eller var det tvärtom.

Ha en fortsatt bra helg.
/Kamilla

#25 - - Louise:

Man kan ju inte annat än att älska solen :D

#26 - - Sara Ekman:

Gott! :) Jag fick en flaska blått vin när jag fyllde år men har inte smakat än, får göra det :D

#27 - - Julia Persson:

Skönt med en promenad i solen!

#28 - - Erika:

Den middagen såg galet god ut :)

#29 - - Biggeros:

Jag har testat blått vin och det var väl helt okej. Det var lite sött i min smak. Så härligt att du har hängt med väninnorna på en lunch. Det värderar man mycket =))

#30 - - NICOLE:

Lunch i solen är inte helt dumt det :)

#31 - - A M:

Så himla lyxigt! jag vill ha sommar nu :(
Kram

#32 - - Linda:

Men åh så mysigt!

#33 - - Linda:

Alltid bra med flex! Jag jobbar oxå på att få ihop lite mer timmar för att kunna gå tidigare en fin varm dag ;)
Ush gillade inte alls det blå vinet! För blaskigt för min smak.
Svar: Eller hur ;) Tog en allergitablett imorse & det hjälpte ju såklart. Har liksom blivit allergisk på senare åt, så konstigt att man kan bli det, fattar liksom inte!
Jaaa nyfiken på din idé, maila,maila!

#34 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh så underbart att kunna gå tidigare! :D

Svar: Verkligen!😀
Kattis

#35 - - Josse:

Hur smakade det??

#36 - - JoJo:

maten ser jättegod ut :) jag vill också prova det blåa vinet. vet många som gillar det.

#37 - - Hanna:

Ja jag älskar ute gym! Perfekt när de är varmt 😻

#38 - - Days by Johanna:

Har inte testat blått vin? Gissar du har. Kan du inte skriva ett inlägg om det och typ om du nu gillade det, ge tips på vilket man skall köpa

#39 - - Veiken:

Vi har också lunchat med Wallenbergare idag. Hur gott som helst!

#40 - - Amanda CL:

Det är ju cool färg i alla fall :P

#41 - - Ida Jansson:

Åh va härligt att äta ute 😃

#42 - - Emelie Andersson:

Häftigt med blått vin! :)

#43 - - pink Unicorn MetalHead:

ååh vad skönt, och vad gott det ser ut! Har inte testat det blå vinet än mend et blir nog under mitt nästa Sverige besök :)
Ja det är riktigt härligt att bo i ett lite soligare land. Och vi har ju sån tur att vi faktiskt kan flytta vart vi vill inom Eu utan visum osv :)

#44 - - MALIN:

Jag drack det blåa vinet i lördags! Helt okej faktiskt :) Kram

#45 - - hellstromellinor.blogg.se:

Inte testat det blåa vinet än men är allt sugen!

#46 - - J:

Mysigt!! ^^

#47 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Jag måste testa det där blåa vinet :)

#48 - - Ramona:

Äta ute i solen är det bästa :) Smakar alltid extra bra tycker jag ;)

Svar: Håller helt med!:)
Kattis