Oh dear!

Från ingenstans (okej inte direkt vi var ju faktiskt i skogen) dök denna skönhet upp när vi var ute på skogspromenad i söndags. Blixtsnabbt gick det från att vi såg rådjuret, till att det upptäckte oss, höjde huvudet och sedan bestämde sig för att hoppa tillbaka in i skogen.
 
Idag är vi lediga igen vilket är perfekt för min del som haft en del problem med ryggen denna vecka så verkligen perfekt tajmat med kortvecka. På tal om perfekt så blev jag även utmanad av härliga Emelie häromdagen som är så bra på att hylla våra olikheter och vill minska kroppshetsen. Självklart antar jag denna utmaning som innebär att jag nu kommer att lista ett par delar av min kropp och utseende som jag är nöjd med:
  • Mina ögon: Mörkaste ögonen i familjen och (som min far påpekat flera gånger) väldigt uttrycksfulla, kan lugnt säga att de vid flertalet tillfällen förmedlat mina tankar och känslor utan att jag behövt yttra ett ord.
  • Mitt hår: Galet vilt ibland men oftast kommer vi överens. Ett tjockt hår som passar fin fint klippt i en kort frisyr.
  • Mina läppar: Precis den form och fyllighet som passar mitt ansikte! Pussvänliga säger sambo.
  • Mina naglar: Starka och har aldrig behövt en fransk manikyr eftersom de har de vita randen naturligt.
  • Min ryggtavla: Som fd simmare har man under många år byggt upp musklerna i ryggen och har många gånger fått komplimanger  för den.
  • Min midja: Har alltid varit slank och ger mig en kurvig form eftersom jag även har breda höfter och axlar.
Innan jag önskar er en trevlig Kristi himmelsfärd dag så vill jag passa på att skicka denna utmaning vidare till alla som läser detta, passa på att hylla er själva lite!:)
#1 - - Tove:

åh vilken söt ! :D

#2 - - Linda:

Oj vilken sötnos!

#3 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det är fantastiskt så mycket ögon kan berätta :)

#4 - - Jennifer Queen:

Härlig lista :D

#5 - - Netti Starby:

Så himla bra utmaning och ha en fin dag! <3 Kramis

#6 - - Bella:

Vilken rolig utmaning!

http://nouw.com/bellss

#7 - - Carro:

härligt peppande inlägg!

#8 - - cindy:

så gøy innlegg!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#9 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh vad roligt att du gjorde utmaningen. Det är så sällan som man fokuserar på det som är bra hos sig själv. Vi är ofta såna som tyvärr klankar ner på oss själva. ♡ Du har verkliga lyft dig själv. Kram

Svar: Så roligt att du kom på utmaningen och utmanade mig, var rätt kul att fokusera på det positiva!:D Kram
Kattis

#10 - - åsa i åsele:

Att fokusera på det positiva är så mycket mer givande än att bara se de detaljer som man av nån anledning är missnöjd med.

Skönt med helg :)

Förhoppningsvis får vi alla njuta av sol å värme.

#11 - - Biggeros:

Ja, det vet jag inte hur jag ska kunna att bräcka....så fina egenskaper som du har. Det ska väl vara mina blåa ögon som många ger mig beröm för, höga kindkotor och mina då breda axlar som även har bidragits från simning och är säkert lite ärftligt med. Mina smala lår och smala höfter. Men min mage har jag inte fått något beröm för....konstigt.... Jag kämpar på att träna magen. Vad svårt att ge sig själv beröm.....
Trevlig helg// kram

Svar: Tycker du gjort ett bra jobb, massa fina komplimanger till dig själv ju! Härligt!:D
Kattis

#12 - - Znogge:

Visst är det fantastiskt när man möter dem så öga mot öga! Vi har mycket rådjur här och för några år sedan så kom tre spatserande utanför vårt köksfönster. Noteras bör att vi bor i ett helt vanligt villakvarter och inte på landet. För ett år sedan krockade vi tyvärr med två som båda dog och bilen blev som ett vrak...

Kram och ha en härlig dag!

Svar: Åh så trist, jag hoppas att jag aldrig kommer krocka med ett djur...känns så hemskt!:(
Kattis

#13 - - Jessica Högberg:

En helt underbar utmaning, mycket fin hyllning till dej själv!

#14 - - Linnéa:

Åh rådjur som är sååå fina :)
Helt magiskt väder här och att man är ledig tills på måndag :)

#15 - - Photo by E M E R E L L A:

Vad roligt att läsa om hur du ser ut :) Jag har också fått höra att mina ögon säger hur jag känner utan att behöva säga något :)

Just nu har jag​​ en Q/A på min blogg, så snälla gå in och ställ vilka frågor du vill :)

Svar: Tack! Självklart kikar jag in och ställer lite frågor!:)
Kattis

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag blev också utmanad men har haft jättesvårt att komma på grejer, är i en riktig "fulperiod". Men det kommer!! Det är så inspirerande läsning :D :D

Angående isterband vettefan om jag har ätit det, men ister alltså... det lockar ju inte direkt >.<

Körsbär i mat är inte heller awesome, Dr Pepper KAN vara det äckligaste jag druckit...

#17 - - Johan:

Det jag är mest nöjd med hos mig själv är nog mina armar, eller ja, överkropp i stort. Där har jag biffat till mig en hel del de senaste åren. Jag är fortfarande ganska smal, men inte alls som jag var för några år sedan och det gillar jag :)

SV: Ja, tänk om det kunde vara så varje dag... vilken dröm... men vi får njuta till max nu när det är så fint väder, dricka latte och äta kycklingsallad :)

Haha, då var jag iaf inte ensam om att missa avgörandet i hockeyn :P

Haha, jag kan tänka mig det ;)

Ja det är ju det, men det går fort, snart går folk på semester och grejer... :)

#18 - - NICOLE:

Åh de är ju så fina :) och härliga punkter!

#19 - - elin:

Åh vilken fin bild! Coolt att du lyckades ta en bild på den innan den sprang i väg! Haha. Mitt humör är fortfarande på topp , tack för att du frågar!<3

#20 - - Louise:

Tänkt om alla kunde vara sånöjda med sig själva!:)

#21 - - Erika:

Vad härligt att lyfta upp allt bra :)

#22 - - Sussi:

Det är tur vi har högt staket ut mot ängen från vår tomt. Idag sprang ett rådjur mitt över ängen inte alls så långt från vår tomt. Spike reagerade direkt men insåg sin begränsning. Att hoppa över ett 1,5 meter högt staket klarar inte ens en vildis som han av ;)
Trist att du har ont i ryggen, hoppas det går över fort.
Trevlig helg

#23 - - Carolina Thoor:

Vad roligt att se ett rådjur på så nära hand. Och vilken härlig lista & roligt att utmana sig själv och skriva fina saker om sig själv :)

Sv; ja, men eller hur. Jag fattar verkligen inte vad man tjänar till att gå dit om man verkligen inte är i stort behov utav typ antibiotika eller liknande. Nej, trist :P

#24 - - Sarah:

tack så mycket

#25 - - Natalia:

Bra inlägg :D

Svar: Tackar!
Kattis

#26 - - Days by Johanna:

Visst blir man glad när man får syn på ett rådjur! :)

#27 - - MALIN:

Såååå bra att du väger upp det som du tycker om! Kram

#28 - - Sara Ekman:

Rådjur är så fina! :)

#29 - - Heléna:

Så vackert med rådjur <3 Så tråkigt med din rygg :( Hoppas några dagars vila hjälper ryggen att må bra igen <3 Roligt att läsa det du är nöjd med hos dig själv :D Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på den här långhelgen och får möjlighet att kurera ryggen <3 Kramar fina du <3

#30 - - marianne cargus:

Rådjur äe verkligen vackra och graciösa, och som du beskriver det...de lyfter på huvudet, lyssnar och skannar av innan de bestämmer sej om det är dags att fly...de håller ofta till i hagarma här och är inte särskilt skygga....inte ens för hunden som också verkar stå och beundra de.

Vilken fin och viktig utmaning....jag flrsöker hänga på.

Kram

Svar: Ja häng på!😀
Kattis

#31 - - Julia Persson:

Så skönt med kortvecka:)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#32 - - ullie:

min man åker rätt långt till jobbet föra vecka såg han räv , hare o råddjur denna vecka kom ett vildsvin över vägen o en älg nu tycker ja det räcker innan nåt händer. tack snälla rä tufft men kämpar på kram

#33 - - j:

Fin bild!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#34 - - Moa:

Wow vilken upplevelse, jag vill också se ett rådjur 😍 Vad kul att du är nöjd med dig själv blir så glad när man hör andra prata gott om sig själv. ♥️ Önskar dej en trevlig fredag kattis

#35 - - Anita:

Skönt med ledighet :D

Svar: Verkligen!
Kattis

#36 - - Norahsmamma:

Vad kul att läsa och man skall alltid boosta sig själv :))

Svar: Eller hur? Haka gärna på utmaningen du också!:)
Kattis

#37 - - Matilda Berlin:

Men guuu vad glad jag blir av att läsa detta! I ett samhälle där dom flesta går runt och klagar på sina olika kroppsdelar och utseenden (jag inkluderad), blir man verkligen såååå glad när man får se det motsatta! HEJA DIG <33

Svar: Tack så mycket för de fina orden, det värmer!☺
Kattis