Pirater och spöken

Planen igår eftermiddag var alltså att ta en lång promenad och sedan komme hem och grilla. Vi går ner mot stan och sambo ger som förslag att vi ska köpa ett mellanmål på Naked juicebar. Älskar deras smoothies så jag var inte direkt svår att övertala och deras tillfälliga smak Strawberry lemoniciuos med mynta visade sig vara en riktig hit. Plötsligt hör jag mig själv säga att det skulle vara trevligt med bio och vips har vi köpt biljetter för att 20 min senare sitta bekvämt och se inledningen till nya Pirates-filmer Salazars revange. Konsekvens? Kortare promenad och middagen blev aldrig grillad men vad gör det? Vi fick en riktigt trevlig kväll och kycklingen gick ju att steka lite snabbt i stekpannan när vi väl kom hem.
 
Så hur var filmen då? Precis som alla de andra uppföljarna så är inte denna femte film heller bättre än den första men den är mycket bättre än den fjärde, åtminstone enligt min mening. Filmen är fylld av den tokiga och lite barnsliga "Jack Sparrow"-humorn som gör att du drar på smilbanden flertalet gånger under filmens gång. Humorn gör även filmen lite mer barnvänlig än vissa av de andra Pirates-filmerna och vi får möta Harry Turner för första gången. Will Turner och Elisabeth Swans kärleksbarn som hunnit bli vuxen och kämpar för att befria sin far från förbannelsen på The flying Dutchman. Om han lyckas eller inte tänker jag inte avslöja men han ger sig av på ett fartfyllt äventyr tillsammans med Jack där de samtidigt flyr från både spöken och engelska flottan. Äventyret gör sig bra på bio och får jag bestämma så detta den sista av Pirates-filmerna, men för dig som orkar sitta kvar till eftertexterna är slut inser att Disney inte stänger dörren helt för ännu en film. Det återstår alltså att se om det blir en sjätte film eller inte men för dig som följt filmerna hittills så är även Salazars hämnd alltså värd att se.
 
Idag bjuder Gävle på härliga 26 grader och strålande sol så efter lunch blir det att ta boken i ena handen och något drickbart i den andra och sedan bara njuta.
#1 - - Znogge:

Ibland har det lätt för att bli bra :D Johnny Depp är dessutom en av mina personliga favoriter!

Kram och ha nu en härlig lördag!

#2 - - Netti Starby:

Vad kul att ni såg filmen! :-D Kramis

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har bara sett ettan och tvåan. Eftersom jag ogillade tvåan så mycket så fortsatte jag liksom inte. Ettan har jag sett om flera gånger dock, jag är mycket förtjust i den ;)

#4 - - elin:

Sv: Åh så skönt och härligt!<3

#5 - - Emelie Andersson :

Drickan lät väldigt god :) det är så himla varmt och då kan man behöva svalka sig lite.

#6 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag måste se den!!

#7 - - Anonym:

Jag vill se den här filmen 🤗.
Ska leta efter byxdressen imorgon :)

#8 - - Linnéa:

Jag vill se den här filmen 🤗.
Ska leta efter byxdressen imorgon :)

Svar: Härligt, hoppas du hittar den!☺
Kattis

#9 - - Louise:

Vill så gärna se den! :)

#10 - - Bella:

Håller med om deras smoothies, så goda!

http://nouw.com/bellss

#11 - - Lillgarden:

Åh vad kul med så spontant bio besök.
Jag har försökt se alla dom andra filmerna så många gånger men rör alltid ihop dom och ser aldrig klart. Man borde helt klart se alla en gång utan reklam och avbrott så kanske det hade gett sig lite.

SV: Ja visst blir det röra med röda dagar och lediga dagar så mitt i veckan.
Ha en fortsatt fin helg! :)

#12 - - Natalia:

Härligt att njuta lite av de fina vädret :D

#13 - - Gabriella :

Åh den MÅSTE jag se!!

#14 - - Annie:

Det låter mysigt! ;)

Ja härligt med fint väder, tyvärr kan jag inte njuta av det då jag legat sjuk idag .. men men så kan det va :/ ;)

Hoppas du har en fin kväll och att du kunnat njuta av finvädret ;)

Kramar!

#15 - - Ebba:

Vad kul! :D

#16 - - Julia%2520Persson:

Åh va härligt med bra väder ;)

#17 - - åsa i åsele:

Filmen går här i morgon kväll,
men nej jag kommer inte att se den.
Är inte direkt något "Jack Sparrow" fan ;-)

Här har vi haft + 9 hela dan å ständig nederbörd även om det inte kommer så mycket regn utan mest ett duggande.

#18 - - Veiken:

Jag blir alltid så skeptisk när man gör den ena filmen efter den andra på samma tema. Första och andra brukar vara ok, men sedan spricker det. Hoppas att ni hade en fin kväll!

#19 - - Sarah:

viist var den bra =) aaa jag är glad jag fick dom =)

#20 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Denna är en film som jag länge varit sugen på. Ska nog ta och tvinga sambon till bion :) Kram

#21 - - Erika:

Då borde jag absolut se den med andra ord :)

#22 - - marianne cargus:

Det är nog bra att vara lite impulsiv ibland ;)
Jaha...så filmen är sevärd?! Annars brukar de bli sämre och sämre ju fler uppföljare.

Åhh det är så underbart med värmen, det gäller att passa på att njuta nu.

Jag har ju tyvärr ingen bra kamera att fota fåglar med :(

Kram

#23 - - j:

vill se!!

#24 - - Matilda Berlin:

Jag tycker det känns lite som att dom borde ha slutat vid 3 filmen. Den var bra och det kändes liksom klart då =)

#25 - - Lillgarden:

SV: ja ibland ska man köra på säkra kort men var helt hundra på alla butiker vi gick in i verkligen skulle ha solskydd till bilen! Vissa kanske hade men vi hittade inte, jag är inte den som går och frågar. Hittar jag inte så går jag vidare, haha.
Men vi hittade till sist och trots lite gnäll om trötta fötter så var det rätt mysigt att strosa runt med dottern lite medan lillebror sov i vagnen.

Ha en fin söndag!

#26 - - Linda:

Åh, den vill jag se!!

#27 - - NICOLE:

Trevligt med bio! Vi ska också se denna :)

#28 - - Norahsmamma :

Härligt med fint väder! Jag vill verkligen se den filmen:)

#29 - - Linnéa:

Ja men det är verkligen supermysigt att känna sig som en camping Queen, bara vara... Håller faktiskt utkik efter en alldeles egen villavagn <3

#30 - - Anita:

Kanske något att se...

#31 - - eva linah:

måste se den!! <3