Tävlingsdags för oss båda!

Med 18 dagar kvar till avresa så är det självklart dags för en souvenirtävling igenoch din chans att vinna. Denna gång bär det av till den grekiska ön Karpathos och tävlingsreglerna är enkla: Svara på frågan i kommentarsfältet nedan, svara även på bonusfrågan och du har en extra chans att vinna (förutsatt att dina svar är korrekta vill säga). Tävling håller på till den 11 juni kl. 12.00 och efter det drar jag en vinnare som vinner en souvenir från Karpathos som jag väljer ut. Alla som svarar rätt på någon av frågorna får även en länkning i vinnarinlägget.
 
Fråga: Mellan vilka två populära grekiska semesteröar ligger Karpathos?
 
Bilden är lånad från www.apollo.se
Bonusfråga: Vad kallas den delen av Medelhavet som Karpathos är beläget i?
28 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Frågor, Grekland, Karpathos, Resa, Tävling
#1 - - Cindy:

Gratulerer! Så moro at du kan vinne :)
Og kooos deg på tur når den tiden er der ❤

#2 - - Netti Starby:

Vad spännande och jag röstar självklart på dig! <3 Kramis

#3 - - Linda:

Men åh, nu åker du snart igen,helt galet!
Svar: Åh vi hade det super trevligt! Solen sken vi satt på en uteservering, inte fel alls! Yes grymt mail! Du har mail tillbaka ;)

Karphatos ligger mellan Rhodos & Kreta. Sedan så är det Egeiska havet;)

Svar: Helt rätt! Tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#4 - - åsa i åsele:

Så... nu har jag röstat :)

Bara 18 dagar kvar... låter ju både länge å samtidigt kort :)

Jag hoppas Du har en fin solig söndag, kram

Svar: Tack snälla!☺ Kram
Kattis

#5 - - MALIN:

Den ligger mellan Rhodos och Kreta :) Kram

Svar: Alldeles korrekt!☺ Dock var det tyvärr inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#6 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Rakt av kan jag inte svara på frågan :P

Svar: Haha du får väl gissa då!
Kattis

#7 - - elin:

Roligt med en tävling , men jag kan inte svaren på någon utav dessa frågor , haha!<3

Svar: Haha du får väl gissa då!
Kattis

#8 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

nu har jag röstat på dig <3

Svar: Tack snälla!
Kattis

#9 - - Znogge:

Rhodos och Kreta samt Egeiska havet!

Trevlig söndag :D

Svar: Helt rätt!😀 Tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång.
Kattis

#10 - - Bella:

Men åh, ska ni till Grekland snart? Vad underbart!

http://nouw.com/bellss

Svar: Jajjemen!😀
Kattis

#11 - - Louise:

Va roligt med en tävling :) får man googla? :P

Svar: Självklart får du googla!☺
Kattis

#12 - - Natalia:

Röstat på dig :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#13 - - Days by Johanna:

oh ja vi vann guldet i år med =)

Svar: Underbart!😀
Kattis

#14 - - Annie:

Hihi vet tyvärr inte alls ;) Jättefin bild, längtar till Grekland när jag ser den .. ;)
Sv: Tack :) Vart mest soffan idag med iaf .. ;)

Kramar

#15 - - Veiken:

Den ligger mellan Rhodos och Kreta. I Egeiska havet. Vilken härlig resa du ska på! :)

Svar: Helt rätt svar på båda frågorna, tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#16 - - Gabriella :

Åh så roligt att du snart ska resa, jag tror att den ligger mellan Rhodos och Kreta, och jag har för mig att det är Egeiska havet <3

Svar: Helt rätt och grattis till vinsten!😀
Kattis

#17 - - Sussi:

Här ska tävlas..
Karpathos ligger mellan Rhodos och Kreta.
Den delen av medelhavet tror jag kallas Egeiska havet.

Nu håller jag tummarna :)

Svar: Helt rätt! Tyvärr var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång (heller).
Kattis

#18 - - Erika:

Så härligt att ni ska ut och resa snart igen :)

#19 - - ullie:

mellan rodhos o kreta det är en grekisk ö som ligger i Egeiska havet

ja har varit på skiatos när det bara va maken o ja hihi ja några år sen niss åhh blir lite avis kramar

Svar: Helt rätt, bra gissat!:) Tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång.
Kattis

#20 - - Amanda:

Vad roligt med en tävling 😃 Jag har dock ingen aning om svaret! 😊

#21 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh vad kul med tävling! :) Var ska du åka härnäst? :) Kram

Svar: Blir Karpathos denna gång!
Kattis

#22 - - Natalia Richardson:

Åh så mysigt och härligt. Detta ser ut,kram.

#23 - - Louise:

Då gissar jag mellan Kos och Leros :)

#24 - - Carolina Thoor:

ÅH vad roligt! Karpathos ligger mellan Kreta och Rhodos. Två semesteröar jag så gärna skulle vilja besöka inom kort! :D

Svar: Helt rätt!☺ Dock var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#25 - - Corina:

Mysigt med Grekland ❤️

#26 - - Marianne :

Jag säger Kreta och gissar på Lindos,
Samt Eggeiska havet.

Kram

Svar: Kreta och Rhodos stämmer bra (Lindos är en av orterna på Rhodos) och även Egeiska havet, bra jobbat! Dock var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#27 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

1 - Rhodos och Kreta
2 - En ren chansning, Egeiska havet och tror att jag har hur fel som helst :-p

Svar: Du har hur rätt som helst faktiskt, bra jobbat! Dock var det inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis

#28 - - Beabus:

Rhodos och Kreta
Egeiska havet
***
Ha en trevlig resa!! Det är fantastiskt fint i den grekiska övärlden ❤️

Svar: Helt rätt! Tyvärr var det dock inte ditt namn jag drog som vinnare denna gång!
Kattis