Tivolibesök och tårta

Vi kickar igång en ny arbetsvecka med en lite resumé av långhelgen som började med ett grymt roligt benpass följt av en storhandling där jag kände mig väldigt nöjd över att inte ha något ärende på Systembolaget. Resten av dagen var rätt lugn och avslutades med film och lite godsaker i form av ost och kex.
 
På Valborg satte vi oss i bilen och körde ner till Märsta för att fira min mor som fyllde år och vi bjöds på både grillat och tårta, så mycket gott. Innan maten gick vi även en sväng till det årliga tivolit för att försöka vinna lite choklad men misslyckades.
 
Efter alla godsaker styrde vi vår kosa tillbaka till Gävle (eftersom vi inte hade någon kattvakt) och planen var att mysa en stund vid en brasa vid kvällning men när vi äntligen slog oss ner hemma insåg vi att vi skulle bli kvar där. Ingen av oss orkade gå utan sockerkraschade i soffan framför en film istället.
 
Med på kalaset hade jag även min Instax mini 70 så nu har mina föräldrar lite selfies tillsammans med mig!
 
Långhelgen avslutades sedan med lite städning, promenad i solskenet (kanske lite fotande också), matlagning, allmänt slappande och kycklingfajitas till middag. Nu är det dags att på allvar starta upp denna tisdag så jag önskar er en bra dag och hoppas ni haft en bra helg.
35 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Födelsedag, Instax mini 70, Märsta, Tivoli, Tårta, Valborg
#1 - - Netti Starby:

Vilken mysig dag ni har haft och så härliga bilder! <3 Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Ibland är det bäst att bara ta det lugnt å bara vara...

#3 - - Matilda Berlin:

Åhh vad härligt det låter!! =)

#4 - - znogge:

Vilken härlig och bra helg på alla vis även om chokladvinsten uteblev!

Kram och ha en bra start på veckan.

#5 - - Bella:

Låter som en mysig valborg med firandet i Märsta!

http://nouw.com/bellss

#6 - - Linda:

Men gud så mysigt :-)

#7 - - carolines:

Vad mysigt! Och gott med kycklingfajitas ;)

#8 - - Sara Ekman:

Härligt :D

#9 - - Anita:

Trevligt :D

#10 - - Hanna:

Åh älskar karuseller :D

#11 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det ser ju underbart ut, verkligen :D :D Kycklingfajitas, omnomnom!!!

#12 - - marianne:

(kanske lite fotande också) Hahaha

Det är skönt att börja helgen med ett tungt och svettigt pass på gymmet...man har liksom gjort sej förtjänt av ledigheten sen.

Det verkar vara ett tivoli modell större?! Jo det är trist att Valborgsfiranadet inte är så stort här nere...jag saknar det faktiskt och ännu mer nu när jag läser om din dag. Det första året tänkte jag starta en tradition, bjöd hem ett par kompisar uppifrån, på middag och sen skulle vi tända vår skräphög, men det var för kallt....året efter blev vi hembjudna till de, vi åt gott och eldade deras skräp, men året efter krockade det med något annat och vi kom inte längre.

Ni verkar ha haft en härlig ledighet och jag hoppas du laddat ordentligt med energi för en ny (kort) arbetsvecka.
kram

#13 - - madabouttea.se:

Åhh så roligt! :D

#14 - - NICOLE:

Det tyckte jag lät mysigt :) Synd att ni inte vann dock ;)

#15 - - Annie:

Vilka underbara bilder! kul att få se stunder från din helg ;)
Och vet du vad .. ;) jag är gärna kattvakt åt dig nån gång ifall du behöver ;) Vi bor i Valbo, nära köpis ;) ;) *ler*

Sv: Tack så mycket, längtar tills jag har träningsgrejorna i mina händer ;)

Hoppas din dag är bra!

Kram**

#16 - - Natalia:

Så mysigt :))

#17 - - A M:

Gud vad mysigt!!
sv: Sådana pass är riktigt sköna! Bra gjort av dig :D
Kram

#18 - - Veiken:

Jag har nog aldrig vunnit choklad, medan andra bär vinster så att ryggen kroknar!
Ni fick ett fint tivoliväder i alla fall. :)

#19 - - Henrik Olsson:

Idag hade jag gärna åkt karusell :P

#20 - - elin:

Åh så roligt , kramis!<3

#21 - - Gabriella :

Åh så roligt!!

#22 - - Jennifer Queen:

Vad kul med tivoli :) Vi skippade tivolit denna valborg, inte ens grabben ville dit.. :O

#23 - - Jessica Högberg:

Låter super mysigt! Önskar dej en härlig vecka

#24 - - Erika:

Vad roligt med tivolit, dock tråkigt att ni inte lyckades vinna något! :)

#25 - - Moa Kandelin:

Åh så roligt med tivoli, var länge sedan :)

#26 - - Days by Johanna:

Låter som en härlig helg!

Tycker absolut du skall vara med i utmaningen ;)

#27 - - hellstromellinor.blogg.se:

Vad mysigt med tivoli!!

#28 - - Sussi:

Men vilken härlig helg. Det var evigheter sen jag var på tivoli. Sist var nog gröna lund och det var nog säkert över 5 år sen..

#29 - - Amanda CL:

Jag har typ aldrig vunnit choklad, däremot har jag vunnit en stor gosedjurs elefant och en stor gosedjurshare, nu pratar vi stooora gosedjur :P

kramar

#30 - - MALIN:

Vad roligt med tivoli! Kram

#31 - - Linnéa:

Ja herregud, snacka om vårvärme... satt ute efter jobbet och svettades i +20 grader - helt vindstilla på min uteplats <3

#32 - - Linda:

Kul med tivoli!
Svar: Ja så peppad att föreläsa mer blev jag, hehe. Gud ja vilken pärs o köra så långt själv. Lättare ifall man haft ngn att prata med på vägen,hehe.

#33 - - Carro:

så mysigt :)

#34 - - ullie:

alltid skönt me lång helg. ja ibland bara äter man tills man spricker o orkar inget mera =) Låter som en helt ok helg o mysigt tycker ja :d
fin bilder Kram på dej

#35 - - EVELINA:

Låter som en lyckad långhelg! Särskilt kul med födelsedagsfirande och tivoli! :D