24 sanningar

Igår fick jag en idé som jag tänkte höra om ni tycker är bra. Många av er skapar fina julkalendrar på bloggarna under december månad och förra året gjorde även jag det. Några av er kanske kommer ihåg att jag förra året berättade om hur flera andra europeiska länder firar jul samt bjöd på recept på några av deras julspecialiteer. I år har jag inte haft samma tid att förbereda en julkalender men som en minivariant tänkte jag att jag kunde delge er en sanning om mig själv varje dag. Alltså 24 sanningar som en kalender, vad tror ni om det? Tycker ni det skulle vara kul så får ni även gärna ställa någon utvald fråga som kan ge inspiration till dessa sanningar.
 
Måndag och jag är strax på väg till jobbet efter en skön helg men som några av er uppmärksammade i gårdagens inlägg så är mitt ena pekfinger lite trasigt just nu. Eftersom flera av er så omtänksamt frågade vad som hänt så ska jag tala om det. Igår under träningspasset överansträngde jag större delen av höger arm och hand medan jag gjorde pull ups. Det byggdes upp ett väldigt tryck i handen som till slut ledde till att blodkärl i pekfingret sprack. Så nu är mittendelen av fingret vackert blålila, svullet och mindre funktionsdugligt. Tur är att det går över om ett par dagar men så typiskt att det är just högerhanden som jag använder mest om dagarna. Ha nu en toppenstart på den nya veckan!
24 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Foto, Julkalender, Katt, Svartvit, Träning, Vardag
#1 - - Netti Starby:

Det låter som en jättebra idé och ha en fin dag! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Men vilken otur med ditt finger. Hoppas det är snabbt övergående!

Kram och god måndag!

#3 - - åsa i åsele:

Ooo Aj det låter ont.

Ja det vore kul med 24 sanningar :)

Ha en bra måndag, kram

#4 - - Linnea Kinis:

låter som en bra idé :)

#5 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Låter som ett spännande upplägg! :D

#6 - - Annie:

Tycker det låter super kul att få läsa det! sånt gillar jag verkligen :)
Ser redan fram emot att få läsa dem sanningarna ;) *ler*

Jobbigt med ditt finger, hoppas det blir bättre<3

Kramar

#7 - - NATALIA:

Aj aj aj, hoppas det blir bättre med ditt finger :D

#8 - - Angelica Wåhlin:

Jättekul idé tycker jag! :D

#9 - - Sara Ekman:

Ja vad kul! :)

#10 - - Ida:

Hoppas du får en fin dag! <3

#11 - - Amanda:

Men åh fy stackaren! Hoppas att fingret snart läker <3

#12 - - My:

Vilken rolig idé! Mer personlig julkalender :)

#13 - - Louise:

Låter som en riktigt rolig ide! :D

#14 - - Julia:

Åh ajaj :(

#15 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det låter ju väldigt intressant :)

#16 - - Jennifer:

Ja så rolig idè :D

Svar: Det blev kyckling Det är ett säkert kort

#17 - - NICOLE:

Din idé från förra året var ju bland det bästa någonsin tyckte jag, det var verkligen så kul :) Dina sanningar blir nog även det toppen :D

Svar: Tack vad roligt att höra!:D
Kattis

#18 - - Pauline Hurtig:

smart! :D fin bild :)

#19 - - JoJo:

ja jag skulle gilla att få veta en sanning om dig per dag :D

#20 - - Boel:

Låter som en bra julkalender :D
Hoppas allt går bra med fingret och att du också fått en bra start på veckan!

#21 - - Linnéa:

Hihi, blev det några pepparkakor inhandlade idag då? Själv fick jag köpt på mig en burk & även 2 flaskor glögg - riktigt gott/mysigt att bädda ner sig :). Hoppas du haft en fin jobbdag annars.

#22 - - Emelie Andersson :

Kommer bli jättekul :)

#23 - - Gabriella :

Åh såå bra idé!! :D

#24 - - Marianne:

Det var olyckligt med ditt finger och inte helt överraskande att det var höger hand, det brukar ju liksom vara så för högerhänta personer ;)
Hoppas det är som du säger att det går över relativt snabbt.

Idén med din kalender låter spännande, så absolut...

Sv: Samtalet om beroende var inte planerat, vi kom in på det av en händelse då frun berättade att de hade en inneboende som försökte ta sej ur sitt missbruk samt hur lite samhället ställer upp för den personen.
Men det var fantastiskt intressant att få höra, och jag tror det hjälpte mej också, visserligen har jag en hel del kunskap, men ändå. ...skönt att få prata med någon som vet ännu mer.

Ha en fin dag,
Kram