AW med projektet

Kommer ni ihåg att jag skrev i helgen att jag var på AW med jobbet förra veckan? Eller ja, med en projektgrupp som jobbat tillsammans med ett projekt i över 2 år. Projektet avslutades alltså officiellt förra veckan och det skulle självklart firas och sörjas med god mat och någon rolig aktivitet. Firas för allt bra vi åstakommit och sörjas för att vi inte jobbar ihop längre. Jag var både yngst och ensam tjej i gruppen vilket i vanliga fall inte stör mig utan det är ofta min vardag på jobbet, framförallt att vara ensam tjej. Men denna dag blev det av någon anledning extra tydligt då vi började vår kväll med att köra gokart. Sedan gick vi över till att skjuta pilbåge för att slutligen rida på en mekanisk tjur. Jag vet inte om jag helt enkelt inte var på humör eller vad det var men redan från början kände jag mig lite utanför och hela set up:en kändes allmänt "grabbig".
 
Vidare mellanlandade vi för lite drickbart innan restaurangen och kvällen genomsyrades av samtalsämnen som fotboll, livet som pappa och självklart några skämt om fruarna. Detta var första gången jag inte kände mig som en i gänget med denna grupp och jag är fortfarande inte helt säker på vad det berodde på. Med andra ord en ovanligt underlig AW för min del men god mat fick jag i alla fall till slut på Kalles i Gävle. Lite baconlindade fikon till förrätt och sedan ett perfekt tillagat ankbröst med tryffelmos och päron till huvudrätt. För min del blev det sedan en tidig kväll men likt förbannat var jag toktrött dagen efter och bad en snäll kollega om skjuts till jobbet.
 
På torsdag bär det av igen med ett gäng grabbar på studiebesök och jag hoppas på en bättre upplevelse, fortfarande ensam tjej men denna gång inte yngst i alla fall. Ha en fin tisdag nu vad ni än har för er! 
#1 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad tråkigt att du är ensam tjej i gruppen! :/

#2 - - Netti Starby:

Jag förstår att du inte kände dig som en i gänget med dessa samtalsämnen. Maten ser god ut och ha en fin dag! :-D Kramis

#3 - - Anita:

Gott !

#4 - - Znogge:

Förstår precis känslan! Jag har arbetat i en mansdominerad bransch och visst var det annorlunda. Oftast var vi två tjejer vilket var ganska så skönt när det vankades fester. Annars gillade jag den ofta väldigt raka kommunikationen som rådde på våra möten.

Kram

#5 - - åsa i åsele:

Trist upplägg och knasigt att Du liksom blev utanför,
gokart och skjuta med pilbåge kan i å för sig vara skoj,
men blir det alltför grabbigt är det ju icke kul.

Maten låter ju däremot god :)

Bättre lycka med nästa killgäng :)

Ha en fin tisdag, kram

#6 - - Annie:

Vad kul att du berättar om din Aw och delar med dig :)
Kan förstå dig tror jag, låter rätt grabbigt. Vad tråkigt att du inte riktigt kände dig som en i gruppen, sånt är inte kul /
Hoppas det känns lite bättre nästa gång<3

Maten ser riktigt god ut iaf :) Har varit på Kalles, men längesen nu ;)

Kramar!

#7 - - Julia:

Men va gott!

#8 - - emelie andersson:

Åh vad smarrigt och så roligt att projektet är klart och att ni firade det :)

#9 - - Jessica Högberg:

Jobbigt när man känner så... ibland är det för att det är så och ibland för att man inte är på humör... <3

#10 - - Lillgarden:

Lät som en rätt grabbig kväll ja, lite synd. Finns ju massa saker man kan göra som tilltalar alla och inte bara "grabbar"
Hoppas du åt och drack gott och hade en fin kväll i övrigt!

SV: Underbar föreställning, nu väntar vi med spänning på julshowen!

#11 - - Johanna Utterberg:

Men åh vad synd att det kändes lite för grabbigt och att du inte riktigt kände dig som en i gänget.. Tur att maten var god! :)

#12 - - My:

Vilket härligt avslut det blev!! :D

#13 - - Hanna:

Gud så trevligt de lät och go mat :D
Ja hon kommer bli en sjukt söt tomte! Ska bli så kul att få fota henne sen😍

#14 - - NATALIA:

Så gott :D

#15 - - Carolina Thoor:

Jobbigt att vara ensam tjej då det kommer till sådana här tillfällen :/ men hoppas att det går bra på torsdag!

Sv; tackar :D

#16 - - Amanda:

Så mysigt med en AW

#17 - - Pauline Hurtig:

vad gott!

#18 - - Linnéa:

Åh det är trevligt med AW.
Då måste du se Ally McBeal - bästa serien :)

#19 - - Heléna:

Trist att killarna inte tänkte ett varv till och tog mer hänsyn till dig också, men härligt med god mat iallafall :D Hoppas du får en trevligare kväll på torsdag! Stor kram fina du <3

#20 - - ullie:

nää va tråkigt sånt är det blev ju helt klart kill kväll de kunde tänkt på o fråga dej :(
men ja jag håller med maten såg jätte god ut
kramar o fin morgon dag

#21 - - Marianne:

Men vilka oartiga och egoistiska kollegor, inte direkt några gentlemen, vem hade bestämt aktiviteter?
Tur att maten var god iallafall...
Hoppas din nästa grupp av män är lite mer uppmärksamma och inte så grabbiga
Kram

#22 - - JoJo:

vad mysigt med aw :D