Resetips - Dubrovnik - Cavtat

Cavtat är en populär turistort i Kroatiens sydligaste del som endast ligger 5 kilometer från Dubrovniks flygplats. Staden har runt 2000 invånare och grundades redan på 600-talet av grekerna. Så efter att vi proppat oss fulla av grillat på Zino så var det dags att gå ner maten och se sig omkring lite. Idag bjuder jag alltså på en drös bilder från Cavtat, en riktigt mysig stad enligt min mening.
 
Mot kvällningen klev vi sedan på båten tillbaka mot Dubrovnik och fick njuta av en vacker kvällssol. På båten fick vi även lite underhållning i form av en herre från Taiwan som fumlade så mycket med sitt intrasslade handsfree att en tysk kvinna till slut hjälpte honom. Mycket tacksam för hjälpen var han sedan och den tyska kvinnan med sällskap fick hälsa på hans fru över telefon. Sedan skulle det självklart fotas en del och nu finns de förmodligen förevigade i varandras fotoalbum för all framtid.
 
19 kommentarer publicerat i Kroatien
Taggar: Cavtat, Dubrovnik, Foto, Resa, Sevärdheter, Tips
#1 - - Netti Starby:

Vad vackert och härliga platser! :-D Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Hi hi så lustigt att de fotade varandra :D tro om svenskar skulle göra samma lika då de är på semester utomlands å får hjälp/hjälper någon.

Fina bilder. Väldigt somrigt. Söt katt.

svar: Stig, han är norrman.

Ha en fin fredag, kram

#3 - - Sara Ekman:

så fint det ser ut :)

#4 - - Znogge:

Ser ut att vara en mysig plats. Jag längtar verkligen efter att resa när jag ser bilderna!

Kram och god fredag!

#5 - - Gabriella:

Åh såå fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#6 - - Angelica Wåhlin:

Ser jättefint ut!

#7 - - Marianne:

Alla platser och foton du visar verkar mysiga ;)
Kanske för att det nästan alltid finns vatten med ;)
Roligt med hans handsfree som trasslade, jag kan se framför mej hur han viftar med armarna för att komma loss ur trasslet....även om jag näta är säker på att det inte gick till så...haha

Härligt att resan till och från Södertälje gick utan missöden, men vilken väg åkte ni? Inte över Stockholm väl?
Tyvärr är Magnus halt idag, och han var rejält öm på ett ställe, men antagligen "bara" en lårkaka och sträckning.

Det finns Citygross några mil härifrån, men sällan jag åker dit då jag oftast handlar på jobbet.

Hoppas du haft en bra fredag och fortsätter så i kväll.
Kram

#8 - - Julia:

Härliga bilder<3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Carolina Thoor:

Jättefina bilder. Skulle mer än gärna vilja åka dit någon gång :D

Sv; kul att du gillar inlägget :D ja, men visst är det så. Och det tänker jag också göra :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#10 - - ullie:

åhh gos kisse
men alltså HUR mycket längtar ja inte efter sommar då
nu är kl 15 här o det börjar bli mörkt konstigt man blir deppig
fin härlig fredag kväll kramar

#11 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Är staden så gammal måste det finnas mycket gammalt och vackert att titta på :)

#12 - - Linnéa:

Jaså, då får vi hoppas att du hittar nån härlig black friday-resa nu då :)

#13 - - Pauline Hurtig:

så härliga bilder!

Svar: Tackar!😀
Kattis

#14 - - NICOLE:

Ja det ser sannerligen riktigt mysigt ut :) Ha en fin kväll!

#15 - - Linnea:

Vilken söt katt!

#16 - - natalia:

Vackert!

#17 - - sarah :

aaa har jul pyntat

#18 - - Johanna Utterberg:

Ser ut som en riktig mysig plats och så fina bilder! :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#19 - - Annie:

Ljuvliga bilder och sån söt misse ;)
Jag drar liksom alltid på smilbanden när jag ser en katt, så söt :)
Den sista bilden, så underbar :)

Sv: Tack för att du delade med dig :)
Jag är lite likadan tror jag, jag är inte den som avslöjar allt liksom.
Men jag tycker ändå det är kul att vara personlig i bloggen ;) men vissa saker stannar nog hos mig så att säga ;)

Kramar!