En tjänsteresa till Göteborg

Hoppsan det blev visst en liten bloggpaus igår, kom hem sent i torsdags och varken då eller under gårdagen var jag så pigg på att sätta mig vid datorn så jag struntade helt enkelt i det. Men idag är jag tillbaka och tänkte ge er en liten glimt av min vistelse i Göteborg. Staden välkomnade oss med starka kastvindar som gjorde några av mina projektmedlemmar nervösa vid landning men annars flöt resan på smidigt. Middag var dock prio när vi slutligen anlände till Avenyn så vi stannde till på Ruby, helt okej mat med fantastiskt dålig service.
 
Sedan checkade vi in på Bellora (fd. Mornington) som visade sig vara ett riktigt mysigt hotell med personlig stil och jag kan inte komma på något som gjorde mig besviken. Så i detta lilla mysiga rum spenderade jag två nätter.
 
Efter första testdagen hade vi sedan bokat bord på hotellets restaurang, tydligen en väldigt populär restaurang med italiensk inriktning. Här blev vi varken besvikna på maten eller servicen kan jag säga. Jag och en av kollegorna delade på en pizza till att börja med med vitlöksmarinerade tomater, prosciutto, buffalomozarella och ruccola, mycket god. Till andra rätt valde jag deras lamm som även det smakade fint men sedan var jag mätt. Så när resten av sällskapet började beställa in den italienska glassen till efterrätt nöjde jag mig med en Aperol Spritze.
 
Både resan och testerna flöt mer eller mindre på över förväntan och som projektledare är jag väldigt nöjd med allas insats och kan konstatera att vi är ett team som kompletterar varandra väldigt bra. Innan jag checkade ut från hotellet tog jag ett par minuter för mig själv och åkte upp till hotellets takterras för att se utsikten över staden i gryningen.
 
Lördag idag och jag vill påminna er alla om att vi börjar närma oss deadline för senaste souvenirtävlingen här på bloggen. Imorgon drar jag en vinnare så om du inte redan slängt in din gissning så tycker jag du ska göra det nu!
#1 - - Znogge:

Även om hotellrummet inte var så stort så såg det verkligen fint ut. Praktiskt med en hotellrestaurang som har både god mat och god service för det vill man verkligen ha!

Kram och god lördag!

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jaså, var det ingen bra service där? :/

Svar: Nä vi kändes oss ganska bortglömda under större delen av vår vistelse tyvärr.
Kattis

#3 - - Madeliene:

Så mysigt det där hotellet såg ut!
Svar: Babybossen är så rolig!

#4 - - Veiken:

Belloras takterrass är rankad som en av världens 5 bästa. Det kanske inte märks så här års. Ett tips om du kommer tillbakatill Göteborg är: Middag på Le Pain Francais på Avenyn!!!!
http://lepainfrancais.se/kungsportsavenyn/

Svar: Tusen tack för det tipset!☺
Kattis

#5 - - Netti Starby:

Vilket mysigt rum du bodde på och all mat ser verkligen gott ut! :-D Kramis

#6 - - Linnéa:

Haha, det var nästa utlandsresa jag syftade på :) Grekland igen antar jag!?

Svar: Nope, Kroatien denna gång!:D
Kattis

#7 - - Erika:

Mysiga bilder. Hoppas du har en fin helg :)

#8 - - Amanda:

Å vad kul att ni bodde på Bellora, så himla fint hotell! Synd att ni inte var här under sommaren, deras takbar är så galet fin!!<3

#9 - - elin:

Härliga bilder!<3

#10 - - MALIN:

Hamburgaren ser sååååå god ut! Kram

#11 - - NICOLE:

Ibland blir det bara så! Skönt ibland att låta bloggen vara lite men sen när en är igång är det ju såå kul det med :D Så härliga bilder och himla roligt att allt flöt på bra och gick bra! =)

#12 - - NATALIA:

Verkar inte alls fel med en tjänsteresa till Göteborg <33

#13 - - Annie:

Vilka mysiga bilder!

Sv: Ja jag har ju mått sämre ett tag och till slut vart det bara för mycket .. vart bara ännu sämre. Har heller inte kunnat sova det senaste. Det funkade liksom inte längre ./

Gick bra på Vc iaf, en förstående läkare. Ska även ta en del prover och ska dit igen nästa vecka igen.

Kramar

#14 - - Jasmine:

Åh, du ser ut att ha haft det trevligt i Göteborg. Jag ser fram emot att åka dit i slutet av månaden. :)

(Sent) Svar: Tack för kommentaren.

Kram

#15 - - Emma :

åh så mysigt

#16 - - Bella:

Åh det ser ut som pizzan jag åt i Italien, drömgod!

#17 - - Gabriella :

Trist med dålig service!!

Svar: Mycket!
Kattis

#18 - - Sara Ekman:

gott :)

#19 - - Sussi:

Så himla mysigt rum. Skönt att få komma bort lite även om det är i jobbets syfte.
Nu hoppas vi på turen att få vinna tävlingen en tredje gång. Håller tummarna stenhårt :)

#20 - - Johanna Utterberg:

Åh den där pizzan lät ju helt ljuvlig! :) Och rummet såg mysigt ut! Ha en fin söndag imorgon!

#21 - - Marianne:

Rummet ser trivsamt och mysigt ut...och maten ser sååå god ut, jag får försöka memorera var jag ska boka bord nästa besök i Göteborg.....och var jag INTE ska boka.

När man är i närheten av ett av Sveriges kända spökslott får man en liten skön känsla i kroppen...:)

Ha en fin dag,
Kram

#22 - - JoJo:

åh jag älskar göteborg! :D

#23 - - sarah :

aaa gör det

#24 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad härligt det låter :D :D och god mat också I bet <3

#25 - - hanna:

åh så mysiga bilder!

#26 - - Linnéa:

Haha, ja tydligen, men nu har jag spritat ner mig totalt o hoppas att myggen håller sig undan :)

#27 - - Carro:

så god mat!!

#28 - - Anita:

Wow, gott :D

#29 - - Pauline Hurtig:

vad roligt!