Flyget lyfter

Så har vi kommit fram till det sista inlägget från årets Kefaloniaresa och det är två bilder tagna precis efter start genom flygplanets fönster. Det känns alltid lika motigt att åka hem från varma och soliga Grekland.
 
Helt otroligt har jag just nu ingen inbokad resa till Grekland att se fram emot så där har jag ett jobb att göra känner jag. Turligt nog får jag ju uppleva Kroatien för första gången om ett par dagar så nu är jag nyfiken på hur många av er som varit där och framförallt i Dubrovnikområdet? Berätta gärna om era bästa restips därifrån i sånna fall!
 
#1 - - Netti Starby:

Oj vilka vackra bilder från flyget! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Jag har aldrig varit där men vår yngsta fröken gjorde sitt examensarbete i Dubrovnik och var mycket nöjd!

Kram

#3 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh, sitter just nu och googlar en massa på Dubrovnik då jag är så sugen att åka dit! Förväntar mig en massa härliga tipsinlägg när du kommer hem ;)

Svar: Gör du helt rätt i!😀
Kattis

#4 - - åsa i åsele:

Härligt med lite sol å värme, behövs i detta höstrusk.
"Löftet om snö infriades icke" ;-) utan det blev "bara" regn.
Däremot så blev det rejält kyligt å det känns att vintern ligger å lurar bakom hörnet.

kram

#5 - - Jessica Högberg:

Brukar tänka på pippi när det är motigt att åka hem:
"Men annika vill du inte komma tillbaka?"
"Klart jag vill"
"Jaha, men då måste du gå hem först" He he

Svar: Haha det var ett bra tankesätt!😀
Kattis

#6 - - Lena i Wales:

Kanske det blir ett återseende!
Ser verkligen härligt ut!

#7 - - Hanna:

Ja det är väldigt häftigt att se förändringarna men det ska bli väldigt skönt att få slippa magen och få se efter förändringarna istället, vägen tillbaka till ens egna kroppsform igen med inga smärtor haha!😂

#8 - - Amanda:

Alltså gud så fina bilder, ser så otroligt fint ut<3

#9 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har aldrig varit i Kroatien, men hört att det är mycket vackert :) Hur kommer det sig att du är så förtjust i just Grekland?

#10 - - Sussi:

Kroatien är fantastiskt fint. Men det kändes lite overkligt när jag var där för ca 10-12 år sen. För på vissa ställen var det många krigsskador fortfarande här och där. Hus med kulhål och bombskadade byggnader. Dom höll på att restaurera så det kanske inte ser så ut nu. Kom ihåg att det var väldigt billigt med. Men som sagt, det var 10-12 år sen jag var där. Det kan ha ändrats..

#11 - - Jennifer:

Åk Kroatien vill jag med åka till :D

#12 - - Madeliene:

Så mysiga bilder :)

#13 - - sarah :

aaa ska ta massa prover

#14 - - Amanda CL:

vad härligt att resa :D

#15 - - Emma Fernhagen:

Wow vad fint!

#16 - - My:

Så fint att se uppifrån luften :) Härligt med Kroatien snart :D

#17 - - Linnéa:

Åh, jag vill verkligen ut o resa nu... känns som halva arbetsplatsen åker till spanien m.m under den här o nästa vecka *ah*

#18 - - Pauline Hurtig:

fina bilder!

#19 - - NICOLE:

Synd att det inte blir så mycket Grekland framöver som det ser ut nu.. men Kroatien blir nog toppeeeen! :D Har dock tyvärr aldrig varit där.

#20 - - NATALIA:

Åh vad fint :D

#21 - - EVELINA:

Det känns alltid lite motigt att komma tillbaka hem från en härlig resa, men kul att du har Kroatien att se fram emot! :) Vi var där i augusti, och fastnade särskilt mycket för staden Korčula på ön med samma namn. Jättevackert var det där, vi bodde i en lägenhet med utsikt över vattnet och stranden rakt nedanför oss, en lägenhet som ägdes av en kvinna och hennes familj som var jättetrevliga så kan kolla upp vad stället heter ifall du vill ha boendetips också :)

#22 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag förstår att det känns motigt att behöva åka hem till kalla Sverige! :/

#23 - - elin:

Fina bilder!<3

#24 - - Gabriella :

Åh Kroatien skulle jag gärna vilja besöka!!

#25 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Verkar helt fantastiskt :D

#26 - - MALIN:

Så vackert! Kram

#27 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så fint :)

#28 - - Emelie:

Skulle så gärna vilja besöka Grekland, det ser helt underbart ut :)

#29 - - Linnea Kinis:

spännande med Kroatien :)

#30 - - Johan:

Jag håller med dig, det är alltid sorgligt att åka hem från fina resmål sådär. Det är samma sak nä jag åker hem från stugan på sommaren. Jag vill liksom inte. Separationsångest typ. När man väl kommer hem går det ju bra, men just det där att lämna ett ställe där man trivs, det är inge roligt...

SV: De hållna tummarna behövs kan jag säga, för än så länge har det gått allt annat än bra, tyvärr. Just nu får vi inte ut någonting av all den kvalitet som finns i det där laget, absolut ingenting...

Gick testerna bra sen då? :)

#31 - - Louise:

Va använder du för kamera? :) Dina bilder är grymma!!

Svar: Tackar!☺ Det är en Canon EOS 550D med framförallt ett 18-135 objektiv!
Kattis

#32 - - Marianne :

Jag är inte så berest och hsr inte varit i Dubrovnik eller kroatien.
Så fint att fota medan man är mellan molnen och marken.

Kram

#33 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Så fint med såna där vyer från flygplan. Låter oerhört spännande med Kroatien. Kram