Mat att minnas del 4 - Hamburgare

Vi har kommit fram till del 4 i min serie om mat att minnas och denna gång är det en riktig klassiker jag minns som har många utseenden. Det är hamburgaren jag pratar om denna gång, en rätt som varit delaktig i att skapa många härliga minnen under våra resor. Har ni lyckats missa eller glömma de tidigare rätterna så kan ni kika på dem genom att klicka på Del 1, Del 2 eller Del 3.
 
När jag gör egna hamburgare hemma så gillar jag att använda högrevsfärs som jag kryddar med salt och peppar. Brödet rostar jag och lägger ketchup underst och sedan lite sallad innan själva hamburgaren med någon god ost på. Vill jag ha en lite matigare burgare steker jag även ett ägg och lägger på innan jag ringlar över lite senap eller dressing som sedan toppas med lite tomat.
 
Enligt mig gör sig burgaren bäst utomhus och gärna i sällskap med en kall IPA så nog blev det ett par sådana middagar i somras när solen behagade värma upp vår balkong. Hur gillar du din burgare?
 
Minne: Jag minns hamburgaren vi åt första kvällen i Paris, detta var första gången jag fick en burgare med ägg på. Vidare minns jag hur vi lyckades hinna få ett bord på TRAP i Parga innan de stängde för säsongen förra året och hur god deras burgare var. I Palma kämpade vi till oss ett bord på Badal burger där både burgaren och sötpotatisstripsen var "to die for". Slutligen minns jag den soliga uteserveringen i Cannes där en härlig burgare parades ihop med tequilaölen Desperados Black. Har du ett trevligt hamburgerminne?
 
#1 - - Netti Starby:

Åh grillad hamburgare med öl är verkigen gott! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Vi grillar egna burgare gjorda på högrevsfärs. Antingen serverar vi med klassiska tillbehör eller så lite mexikansktinspirerat med rödlök, guacamole etc. Så gott!

Kram och god torsdag!

#3 - - Anita:

Wow, gott :D

#4 - - Jessica Högberg:

Jag vill ha den utan bröd med coleslaw och gärna chilimajonäs=)

#5 - - NATALIA:

Mums så gott :D

#6 - - Veiken:

Vi äter inte så mycket hamburgare, men mina hemmagjorda är på högrevsfärs!
Vi åt faktiskt på MCDonalds i pausen mellan två matcher i söndags. Texas hette den. Rekommenderas, suveränt god! Inte den vanliga tråkigheten!

#7 - - Sara Ekman:

mums älskar burgare :)

#8 - - amanda:

Super roligt inlägg<3

#9 - - Johanna Utterberg :

Åh så gott med ägg på!!! :D

#10 - - FannyLinnéaEleonora:

mums!!

#11 - - Biggeros:

Jag gillar hamburgarna på Hollywood/ Foster i Spanien. Nu blir det hamburgare utan bröd. Det går det med. Jag har även testat att lägga på ett ägg🤗Mycket gott. Tequila öl lät intressant....
Kram

#12 - - LIL' BABUSTYLE - Here's my story:

Åh men vad gott!

#13 - - Amanda CL:

åh vad gott med hamburgare :D


SV: fridhemsplan, väggen till ett parkeringshus :)

#14 - - Pauline Hurtig:

vad roligt inlägg

#15 - - Madeliene:

Så gott! :)

#16 - - hanna:

såg sjukt gott ut!
ja men gör det tyckte dryckerna var super go verkligen :D

#17 - - Linda:

Ooo så gott! Den där ölen alltså! Sugen jag blev nu,haha
Svar: Det var verkligen smaskens med laxburgare, ja testa ngn gång vettja och berätta gärna vad du tyckte!

#18 - - Marianne :

Högrevsfärs eller åtminstone grovmalen, ska det vara...bröd, sallad, lök, lite crene fraiche blandat med sambal olec, burgare, tomat, ost och slutligen bröd...i den ordningen vill jag ha min...en god öl är fint till förstås...jag gillar mörk öl.
Kram

#19 - - NICOLE:

Det är ju bara såå smarrigt :D Och statusen har ju höjts avsevärt det senaste, nu öppnas flera "finare" hamburgerrestauranger :)

#20 - - Linnéa:

Sååå herrans god den där hamburgaren ser ut, får nog ta mig lite yoghurt nu *haha*

#21 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det där ser underbart gott ut :)

#22 - - MALINDENISE:

Gott det ser ut!

#23 - - Bella:

Det ser aå gott ut!

#24 - - elin:

Åh hamburgare är ju det bästa som finns!<3

#25 - - åsa i åsele:

svar Snövit ska dö & Stora stygga vargen är böcker jag absolut tycker Du ska läsa :)

Nu ska jag icke ut å åka mer bil förrän på tisdag så nu kan det få snöa i stället för regna :)

Eller jag tar helst sol å värme om jag får bestämma :)

#26 - - My:

Åh vad gott :D

#27 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Det där kan jag bara hålla med om :). Även om jag äter vegetariskt då :)

#28 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh jag älskar hamburgare!