Resetips - Dubrovnik - Ringmuren

För 150 kuna per person (ca 200 kr) kan du promenera på egen hand längst muren som omsluter gamla stan i Dubrovnik. Muren är nästan 2 km lång och varierar i både höjd och bredd runt om. Mitt på dagen blir det väldigt varmt att gå denna promenad men som tur är finns flertalet ställen uppe på muren som säljer något svalkande ifall du glömt att ta med dig eget. Under högsäsong ska man även vara beredd på att det blir trångt här och kan därför ta ganska lång tid att ta sig runt. Ännu en stor fördel med att åka hit under lågsäsongen för vi behövde knappt trängas alls och hann se mycket, därav bildbomben nedan.
 
Älskar utsikten över alla vackra hustak i gamla stan. 
 
Ett av flera kärlekspar uppe på muren.
 
Många bilder och lite text i detta inlägg men i detta fall kändes det som om mina ord bara är överflödiga så njut av utsikten denna söndag och gillar ni den får ni gärna klicka på hjärtat. Resten av min söndag går nog till god mat och bio och jag önskar er alla ett fint avslut på helgen.
 
#1 - - Netti Starby:

Ser helt underbart ut! :-D Kramis

#2 - - sarah :

okok ...

#3 - - åsa i åsele:

Tack <3 tack för att Du visar dessa otroligt fina bilder från Dubrovnik.

Jag säger bara: Så Fina Bilder Du Delar Med Dig Av :)

Ni verkar ha haft tur med vädret.

kram

#4 - - Linda:

Vilken fantastiskt fin stad!! Åååh vill verkligen dit!
Svar: Ja så himla läckra flaskor! Åh men Kattis, så bra tips, tack! Split verkar ju så himla fint och även Hvar!! Samlar på mig massa härlig info nu så vi kan få oss en resa dit hela familjen.

#5 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint :). Får lite känsla från någon film, som om det är inspelat på den platsen :)

#6 - - Emelie Andersson:

så fint, bra tips :)
Och kärleksparet var ju för sött!

#7 - - Znogge:

Kan tänka mig att vår eller höst är att föredra! Trängsel är inget som roar mig speciellt...

Kram

#8 - - NATALIA:

Underbart!

#9 - - Johanna Utterberg :

Åh så härliga bilder och det låter ju som ett utmärkt tips att göra när man är där :)

#10 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så fina bilder :)

#11 - - NICOLE:

Så rolig grej att göra :) Alltid kul att hitta på saker när man är iväg :) SV: ja det är klart - det är ju det man gör med syskon, delar allt. Skratt, gråt och bråk och allt =) Jättehärligt!

#12 - - Hanna:

Ja de var så mysigt :D

#13 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Nu hade man gärna varit på något varmare ställe! :P

#14 - - MALIN:

Vilka härliga och fina bilder :) Kram

#15 - - Sara Ekman:

fin utsikt :)

#16 - - Celine:

Wow så vackert det ser ut där!