Resetips - Kefalonia - Restaurant Akrogiali

Precis vid vattnet och hamnen ligger tavernorna på rad i Lixouri och denna första dag var det inbjudande Akrogiali som fångade vårt intresse. Här gör de sina egna strips som smakar fantastiskt gott! Denna dag beställde sambo Pork roll och jag Stuffed aubergine. Vi valde båda med strips som ni ser och min aubergin var fylld med köttfärs och bechamelsås. Till detta delade vi på 0,5 liter inhemskt vin (har jag sagt att Robolavin från Kefalonia är mitt favoritvin?) och njöt av varenda tugga.
 
Med tanke på hur nöjda vi var med vårt första besök så blev det ytterligare två luncher här under resan och då provade vi bland annat Souvlaki och Soutzukakia, precis lika gott som vid första besöket.
 
Här träffade vi även en ny vän som vår mycket trevliga servitris döpt till Tiger. 
26 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Akrogiali, Foto, Grekisk mat, Kefalonia, Lixouri, Mat, Resa, Tips
#1 - - åsa i åsele:

Mums så gott det ser ut, jag blir ju nästan hungrig :)

#2 - - Znogge:

Härligt när man hittar en restaurang som verkligen levererar. Hemgjorda strips är så gott och något helt annat än från frysdisken.

Trevlig lördag!

#3 - - jessy:

MEN GUD va gott det såg ut!

#4 - - elin:

Mums så mycket gott<3

#5 - - Netti Starby:

Så himla gott det ser ut! :-D Kramis

#6 - - Sussi:

Så himla gott det såg ut.
Jag älskar pommes, kul att dom gör egna. Dom såg jättegoda ut.

#7 - - Mathilda:

Men gud jag dör vad gott! Skulle kunna döda för detta idag på småbakfyllan! haha

Svar: Haha eller hur? Perfekt bakfyllemat!☺
Kattis

#8 - - Linnéa:

Mm, mumma sååå gott <3

Min kära mamm hann att åka innan vi tog oss hem till henne o pappa, så det blir att fira i efterskott...

#9 - - Ida:

Åh vad gott :D

#10 - - Hanna:

Men gott !

#11 - - Amanda:

Å vad kul när det är trevlig personal <3

#12 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det ser riktigt gott ut :)

#13 - - Heléna:

Mums så gott det ser ut! Önskar dig en helt fantastisk helg fina Kattis <3 Kramar <3

#14 - - Gabriella :

Ser hiiimla gott ut!!

#15 - - Carro:

ser underbart gott ut! älskar grekisk mat, mums

#16 - - Natalia:

Mums så gott!

#17 - - Bella:

Åh det ser ut som äkta utlandsmat.. mums!

#18 - - Pauline Hurtig:

oj vad god pommesen såg ut!

#19 - - Jessica Högberg:

fy så mysigt!!

#20 - - Sara Ekman:

Gott :)

#21 - - NICOLE:

Jag fastnar ofta för de ställena som gör egna pommes ;D De brukar vara en höjdare!

#22 - - marianne:

Ser underbart gott ut...souvlaki är en favorit hos mej, finns/fanns en restaurang i Tyresö som serverade gudomliga souvlaki...det är ju 12 år sen jag flyttade från Sthlm så jag vet inte om den finns kvar...

En liten Tiger..

Kram

#23 - - Johanna Utterberg:

Åh vad smaskigt!! :)

#24 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh låter härligt :D. Kul med ny vänskap :)

#25 - - ullie:

men gud åhh så gott det där såg ut då mumms

#26 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Härligt när man hittar bra restauranger :D