24 sanningar - Lucka 1 - Jag skyller min frisyr på ett eluttag

1 december är här vilket innebär att det är dags att öppna första luckan i årets julkalender. Idag ska vi alltså prata om mitt hår som jag sedan högstadiet format till den ena spretiga frisyren efter den andra. Jag trivs bäst med en kort och busig frisyr, gärna färgat rött, som ofta också kommenterats av andra. När folk påpekar just det spretiga med mitt hår så brukar jag alltid berätta för dem om den där kvällen när jag var liten och nyfiken på ett eluttag. Detta inträffade när jag var för liten för att komma ihåg det så jag har fått det återberättat för mig av mor som den kvällen var skräckslagen. Det var tidig kväll, min far hade begett sig iväg för att jobba natt, min mor pratade med sin syster i telefon medan hon tittade på mig som kröp runt i hallen och letade skatter. 
 
I en sekund vände hon sig bort och på den sekunden hittade jag ett oskyddat eluttag och hur utforskar barn nya saker? De stoppar det gärna i munnen så klart! Med andra ord började jag slicka på eluttaget och plötsligt small det till. Jag åkte på en sådan stöt att jag snodde runt flera varv på golvet innan jag återigen satt stilla. Mor försökte i panik få tag på pappa (tiden innan mobilen) och sedan gjordes nog alla möjliga kontroller på mig den natten. Turligt nog mådde jag bra men detta, mina vänner, är kvällen som för all framtid orsakat den spretiga frisyren.😉 
23 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Foto, Historia, Hår, Jul, Julkalender, Kakor
#1 - - Netti Starby:

Nej fy vad läskigt och vilken panik! Men vilken tur att det bara var frisyren som blev påverkad :-D Kramis

Svar: Haha ja verkligen tur!😀
Kattis

#2 - - Znogge:

Men oj! Det kunde gått illa! Tur att det inte påverkade mer än frisyren. Bra med jordfelsbrytare och annan säkerhet.

Kram

Svar: Ja verkligen bra grejer!☺
Kattis

#3 - - Boel:

Vad roligt att läsa! Glad första advent :D

#4 - - åsa i åsele:

OJ oj det hade kunnat sluta illa... men nu är det ju en skoj historia :)

kram

#5 - - Emma:

tur du va så liten för den smärtan vill man nog inte minnas ;D

#6 - - Sara Ekman:

Oj vilken grej!!

#7 - - My:

Hahaha ;)

#8 - - Anita:

Mums...!

#9 - - Jessica Högberg:

Ha ha, underbar story (dock inte för din mor just då)

Svar: Haha nä inte ett av hennes favoritminnen direkt!😛
Kattis

#10 - - Alice Lindström:

Tur att det gick bra!

#11 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Usch, fick själv en rejäl kyss av ett eluttag som liten :/

Sv: Det blir historia och religion till våren. Behöver läsa in lite från gymnasiet :)

#12 - - JoJo:

oj! vilken tur att det gick bra med dig! :)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#13 - - Annie:

Vilket härligt inlägg! Så kul att Du delar med dig :)
Ser fram emot att läsa alla sanningar om dig<3

Kram

#14 - - Sussi:

Men shit så läskigt.. Tänker hur illa det hade kunnat gå. Du hade riktig tur. Din mamma måste ha varit panikslagen!
sv. jag ska försöka tänka på att ge med ett recept nästa gång. Jag kör mestandels från mått i huvudet så jag är inte alltid säker på hur mycket jag har i av allt haha

#15 - - Linnéa:

Aj då, den var mindre rolig *ah*

#16 - - Gabriella :

Hihi vilken historia!!

#17 - - Pauline Hurtig:

åh nej vad obehagligt

#18 - - Emelie Andersson :

Haha vilken rolig sanning, och just för att den gick bra såklart! :)

#19 - - NATALIA:

Haha du 'r så go när du berättar saker ;)

Svar: Haha tackar!☺
Kattis

#20 - - Linnea Kinis:

dom där pepparkakorna såg goda ut :)

#21 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så kul att få öppna kalendern :)

#22 - - ullie:

åhh nej men gud .
min ebba då 2 år stoppade fingret i en adventsljusstake som ingen lampa hade hon fick elextriskt hår o åkte in på ekg men som tur så allt bra ut
usch gud tur allt gick bra med dej <3 ongar

#23 - - Marianne:

Åh fy farao...stackars mamma!!! Det kunde ju gått riktigt, riktigt illa!
Men det med att skylla frisyren på den händelsen? Nääää du....jag stoppade in fingrarna i ett lamputtag när jag var barn, men mitt hår är minsann inte busigt eller spretigt.....närmare stripigt...haha
Kram