24 sanningar - Lucka 10 - Jag föredrar att resa bort över jul

Ända sedan unga år har jag föredragit att inte vara hemma under julen och främsta anledningen har alltid varit att slippa undan mycket av den galna stressen. Vill ni veta fler av anledningarna till varför jag brukar resa denna tid och under december så tycker jag att ni idag ska besöka Madeleines blogg. Jag har nämligen äran att vara hennes lucka 10 och i inlägget skriver jag om att just resa bort över jul, så in och kika nu!:)
 
I år är dock första året på länge jag håller mig på hemmaplan och ska faktiskt fira julafton med mina föräldrar och min lillebror vilket säkerligen blir mysigt!
#1 - - Johanna Utterberg:

Jag är tvärtom, kan resa vilken annan tid på året men julen är alltid mysigast på hemmaplan tycker jag :) Dock kan jag dra iväg över nyår för det är något som jag inte har lika speciella band till! :P

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Här hemma firas inte jul direkt, så jag ser det inte som någon speciell högtid egentligen, bara bättre betalt om man jobbar den dagen :)

#3 - - Louise:

Förstår dig jag hade hellre varit utomlands nu över jul! Känner sån stress varje år! :O

#4 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint inlägg tycker jag <3. Tack för du valde att medverka :)

Svar: Tack själv att jag fick medverka!:)
Kattis

#5 - - Emelie Andersson :

Jag skulle aldrig vilja resa bort över jul, jag är ju helt julgalen haha ;)

#6 - - Linnéa:

Ja, såååå herrans nöjd att jag hittade ett bord :p Sandpappret i högsta hugg nu :) Självklart kommer det upp bilder på slutresultatet sen när allt är klart :p

#7 - - Dixi Wonderland:

Det enda som får mig att vilja resa bort är för att vi inte haft snö men idag kom den men jag tror tyvärr inte att den kommer stanna :(

#8 - - Marianne :

Du får nog en toppenjul med familjen,

Det var mysigt att pojkarna kom, de två matcherna de spelade i går blev förlust, den i morse också, men bara ett måls skillnad, den andra machen idag vet jag inte resultat än.

Hoppas du haft en fin söndag
Kram

#9 - - Alice Lindström:

Låter mysigt att du ska fira med din familj iallafall :)

#10 - - Jennifer:

Ja så mysigt att resa över jul och nyår :D

#11 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

åh, jag hade gärna varit i något varmt land på jul, det vore härligt :D

#12 - - znogge:

Själv firar vi alltid julen hemma men reser bort över nyår för att slippa raketerna.

Kram och god andra advent!

#13 - - NICOLE:

Jaha, vad spännande :) Jag är tvärtom - igen ;) Vill att det ska vara traditioner, myspys och hemma med familj och släkt :) Det jag kan tänka mig är att vara hos släkten i norr, då är det att vara bortrest iofs ;)

#14 - - Annie:

Vad mysigt att fira julen hemma! :)
Hoppas Du har en fin kväll<3

Sv: Hihi Dillchips ;)

#15 - - Sara Ekman:

Jag älskar att resa, men just över julen vill jag vara hemma med familjen :)

#16 - - Boel:

Läste inlägget, himla intressant :D

Svar: Så roligt att höra!:D
Kattis

#17 - - Veiken:

Oj, så kul att vara en lucka! Ska in där och kika på luckan! :)

#18 - - Norahssmamma:

Jag föredrar med att resa bort över jul!!

#19 - - Pauline Hurtig:

jag känner precis tvärt om :)

#20 - - Anita:

Låter som om du får en mysigt jul! :D

#21 - - Angelica:

Jag är tvärtom där; vill gärna vara hemma över jul :)