24 sanningar - Lucka 12 - Jag gråter inte

Jo klart att jag gråter ibland men det jag menar är att jag sällan gråter när det är vanligt att andra gråter, t.ex. på min farfars begravning. Min släkt och familj grät runt omkring mig men inte jag trots att jag försökte pressa fram det. Jag grät inte heller när mormor dog även fast jag kände stor sorg i båda fallen. Det är nästan som om något inom mig säger Stopp! Var stark nu! vid dessa tillfällen och sedan överraskas jag själv över hur tårarna rinner framför en sorglig film istället hemma i soffan. Eller så kan jag få ett skrattanfall så tårarna sprutar efter ett tag när det byggts upp massa spänning inombords. Nätterna efter antingen en sorglig film eller ett skrattanfall brukar jag sova extra skönt och avslappnat dock.
 
Så visst kan jag gråta men jag önskar ibland att jag gjorde det på en gång istället för att lagra inombords tills det till slut brister vid annat tillfälle. Hur funkar du med gråt?
32 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Gråta, Gävle, Jul, Julgran, Julkalender
#1 - - Znogge:

Ännu en gång känner jag så väl igen mig...

Kram

#2 - - Netti Starby:

Vi sörjer på olika sätt och alla behöver inte gråta för att sörja. Men jag har upptäckt att efter jag blev mamma så lipar jag för ingenting :-D Kramis

#3 - - Anita:

Håller helt med dig... Hur skönt vore det inte att gråta på en gång än att hålla det inom sig tills bägaren rinner över fullständigt..... :/
Nyårslöfte kanske, att gråta DIREKT! ;) kram

#4 - - Alice Lindström:

alla är olika :)

#5 - - Dixi Wonderland:

Jag gråter jätte lätt. Bara jag tänker att våran hund inte kommer leva så länge till för att han är gammal så börjar tårarna rinna :(

Svar: Förstår att den tanken framkallar tårar!
Kattis

#6 - - My Nordqvist:

Jag börjar nästan gråta jämt när andra gråter!

#7 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Min vaktchef frågade mig i lördags om inte jag dansade, och jag svarade bara:

"Du kommer att få se mig gråta långt innan du får se mig dansa." :P

Svar: Haha det är sällan det!😛
Kattis

#8 - - Tisa:

Det där med känslor kan vara så komplext, Själv tycker jag att det kan vara svårt att låta mig känna. kram <3

#9 - - Veiken:

Det är så olika hur man känner sorg eller hur man reagerar när man blir rörd. Det är känslomässigt vilket som. Det sitter inte i tårarna...

Svar: Så sant så sant!☺
Kattis

#10 - - Hanna:

hihi ja hon har verkligen stora ögon men de är så vackert :D

#11 - - Louise:

Jag gråter väldigt sällan jag med och oftast isåfall när jag är själv! Har nån slags fobi mot att gråta framför andra människor :P

#12 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Jag är nog lite likadan. Samlar massa spänningar sen släpper allt till slut. Hoppas allt är bra med dig. Kram

#13 - - NICOLE:

DÄR kan jag faktiskt känna igen mig! När jag gick i skolan såg jag det som något tufft att inte gråta, det var starkt och även fast jag växt upp och idag tycker det är bra att visa känslor så gråter jag väääldigt sällan. Även om det ibland kan vara skönt =)

#14 - - Marianne:

Det är nog inte helt ovanligt att inte kunna gråta vid begravningar, jag vet fler som inte hör det, min son t.ex....han gick ut ur kyrkan när det blev jobbigt, men inga tårar...då.

Själv gråter jag när jag blir väldans glad, riktigt förbannad, känslomässigt berörd och vid sorg...och saknad....ja i princip jämt, haha
Jag är en känslomänninska som det ofta bubblar över hos....

Hoppas du får sova i natt, det där med att vrida sej i sängen och veta att man behöver sova, men inte kan....så frustrerande.
Jag tror det är stress...du har ju också en utmattningssyndrom att jobba dej fri från.

Kram

#15 - - Sara Ekman:

själv är jag känslig o gråter till det mesta :(

#16 - - Gabriella :

Är så för mig också, att det lagras inombords och kommer fram senare!!

#17 - - Annie:

Kul att du delar med dig om lite allt möjligt. Jag gillar så att läsa dina sanningar om Dig själv<3
Ja jag har inga problem med att gråta, men det kan vara väldigt olika också. jag är absolut en känslomänniska dock ;)

Kramar

#18 - - Jennifer:

Jag gråter för ofta..

#19 - - Emelie Andersson :

Jag har så lätt för att gråta och ibland är det så jobbigt :(

#20 - - Johanna Utterberg:

Haha åh jag gråter jämt, åt allt oavsett om jag är glad, arg eller ledsen ;) Gråter åt tv-program som Masterchef för att jag känner sån glädje åt när de är glada och vinner, eller när de förlorar och får åka hem. Gråter när folk återförenas i program som Spårlöst också och så kan jag böla så mycket åt filmer där någon dör. Antar att det är mitt sätt att uttrycka mina känslor och det här har jag börjat med sen sena tonåren, så har inte alltid varit såhär :P

#21 - - Sussi:

Jag gråter ofta istället. Mest i filmer och serier i och för sig haha. Fast begravningar kan jag inte hålla mig från att gråta. Vare sig jag är väldigt nära eller inte. Jag är rätt känslig, det har jag ärvt efter mamma. Jag kommer ihåg en gång när vi skulle titta på filmen Lassie för länge sen. Då började mamma gråta redan i förtexen för att att hon visste vad som skulle komma haha

#22 - - ullie:

det är så himla fint med allt ljus ute alla slingor i träd o på hus.
som ja e nu kan ja lipa åt allt utmattningssyndrom sa hon här om dagen o ja är beredd att hålla me känner mej så nere just nu o lipar åt allt inte kul heller :/

#23 - - MALIN:

Oj jag är en sådan person som gråter till allt möjligt.... Kram

#24 - - Linnéa:

Ja, men man blir lite ledsen över att han inte kunde visa upp dom känslorna för 2 veckor sedan, eller att han hade bjudit ut mig då <3. Blev iaf ett mysigt avsked... precis, en kompis till syrran hade en pojkvän i London tidigare, och det höll flera år :p

#25 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh känner väl igen mig i sånt här, jag har jättesvårt att gråta :/

#26 - - Linnea Kinis:

Jag tror jag är precis tvärtom. Jag gör allt för att inte gråta men i vissa fall är det helt omöjligt. Så önskar jag kunde hindra det ibland :) Men mina ögon börjar bara vattnas så lätt. :)

#27 - - Ida:

Åh julgran,älskar det! <3

#28 - - Sarah:

Ja skrattar oxå så ja gråter ibl :)

#29 - - Denise:

Fungerar likadant! I krissituationer eller situationer när andra gråter så kan inte jag göra det. Då måste jag vara stark, trösta dom andra och lösa situationen. Men om någon är snäll kan jag istället röras till tårar eller som när man kikar på Svenska Hjältargalan, Cancergalan osv, då rinner tårarna.

#30 - - sarah :

tack ska du ha .. fin bild

#31 - - Pauline Hurtig:

väldigt olika, jag är tvärt om och gråter inte till film

#32 - - Maria at Inredningsvis:

jag har fasen gråtor 7 världshav i mitt liv med massa sorg :( det är bra gråta annars går toxiska känslor inåt och kan tom bilda cancer tror jag

En fantastisk inredningsbutik idag på bloggen:)

Ha en fin helg! LOVE Maria​​​