24 sanningar - Lucka 18 - Jag är en fryslort

Japp, att frysa är min grej tydligen och jag gör det ofta oavsett vilka kläder jag har på mig känns det som. På jobbet har vi klimatkontroll som tur är och jag delar kontor med en annan fryslort så vi brukar dra upp värmen ordentligt. Övriga kollegor påpekar alltid att vi har för varmt på kontoret när de kommer förbi. Det första jag gör när jag kommer hem är att hoppa i mina mjukiskläder för i dem fryser jag som minst. Jag duschar så varmt att hela badrummet fylls med ånga och jag trivs som allra bäst i stekande sommarsol.
 
Ända sedan barnsben har jag varit extra kall om både händer och fötter, läkaren pratade om dålig blodcirkulation medan mamma alltid sa "kall om handen, varm om hjärtat". Allt detta och ändå är jag så dålig på att använda mössa nu när det är minusgrader ute och vad det beror på kommer ni kunna lista ut av kommande fredags sanning.
26 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Foto, Frost, Jul, Julkalender, Nypon, Vinter
#1 - - Netti Starby:

Vad jobbigt att du är så frusen av dig! Kramis

#2 - - Denise:

Här är en till som ALLTID fryser oavsett vad..!

#3 - - Emma :

åh jag fryser också ofta

#4 - - marianne cargus:

Ännu en gång känner jag igen mej i din lucka.....
(När du kommer upp i min ålder kommer mössan på....det är jag nästan säker på )
Detta börjar nästan bli läskigt....
Kram

#5 - - Alice Lindström:

brr hatar att frysa!

#6 - - my:

Jag brukar bli iskall om händer och fötter jag :)

#7 - - Dixi Wonderland:

Jag fryser nästan aldrig. Detta är första julen som jag faktiskt tyckt att det varit kallt :P

#8 - - Jessica Högberg:

fåfänga?? haha... jag avskyr att frysa...

#9 - - Louise:

Usch då jobbigt attfrysa så! Jag gör det bara nu på vintern :P

#10 - - buroyfoto:

Veldig flott bildet! :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#11 - - åsa i åsele:

Här har Du en till fryslort ;-) fryser om händer å fötter till å med då jag är inomhus eller nästan mer då jag är inne än ute ;-)

Jag vet varför Du icke har mössa, Du är rädd om frisyren :)

Jag har varken mössa eller frisyr... skyller på att jag tycker mössa kliar ;-)

Ha en fin måndagskväll, kram

#12 - - Julia:

Fin bild<3

#13 - - Johanna Utterberg:

Åh jag förstår dig, är likadan själv och fryser så mycket och så ofta. :P

#14 - - NICOLE:

Å ja, det är inte alls kul att frysa :( Gör också det hur mycket som helst på jobbet.

#15 - - Amanda:

Haha alltså åh vad jag känner igen mig, fryser konstant haha!

#16 - - Annie:

Jag är likadan ;) också frusen av mig. Så här hemma går kaminen verkligen varm nu ;)
Oh ingen mössa? ;) jag har alltid mössa nu i detta väder ;)

Hoppas du har en fin kväll<3

Sv. Ja det är lite mycket här med nu-med jul och allt :) ;)
Ja alltså om du vill, så skulle det vara kul ! ;)

Kramar

#17 - - Saga:

åh, jag fryser också hela tiden!

#18 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh är lik dig här med :D. Kan det vara för vi är födda i februari kanske ;)

Svar: Haha måste vara Så!😉
Kattis

#19 - - Jasmine:

Som vuxen har även jag utvecklat ett frusen känsla i kroppen. Det spelar sällan någon roll vad jag har på mig, jag fryser ändå. Samtidigt tycker jag inte om när det är varmt - då blir jag smått galen. Inte är det lätt det här med temperatur... Haha!

(Sent) Svar: Tack för din kommentar!

Kram

#20 - - Linnéa:

Haha, jag skulle kunna kopiera det här inlägg rätt av :)

#21 - - Pauline Hurtig:

jag är antingen jättekall är jättevarm.. men fryser hellre så man kan klä på sig :D

#22 - - Gabriella :

Åh jag fryser också alltid!!

#23 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

En annan blir lätt alldeles för varm :P

#24 - - Sara Ekman:

Hua för att frysa!

#25 - - MALIN:

Jag brukar vara väldigt varm, men på vintern fryser jag alltid.... går förvisso med skinnjacka året runt så får väl skylla mig själv haha. Kram

#26 - - ullie:

hi hi skrattar för ja e sså lk dej o ännu mera min ebba frys lort. hon sa alltid när hon va typ 2 3 år sådär .. mamma så kallt ja fryserihjäääl mej ju :D :D så då vet du hur dana vi e
Hoppas ändå halsen blir bättre min gör ont på kvllar sådär blää för bakterier o inte nu kramar o fin julveca