24 sanningar - Lucka 2 - Matlagningsprogram är en drog

Mat är väl underbart? Jag tycker väldigt mycket om att laga god mat och framförallt att äta den. Jag följer sällan ett recept till punkt och pricka utan går mycket på magkänslan när jag skapar mina rätter och plockar godbitar från olika håll. För denna typ av matlagning krävs inte bara intresse utan också en del inspiration och medan mina vänner tittar på vanliga serier, reality serier eller dokumentärer av olika slag så kan jag ägna många timmar åt matlagningsprogram. Och ja, jag skulle kalla mig själv för matnörd.
 
Två riktiga favoriter är Chef's table och Masterchef, just nu tittar jag slaviskt på senaste säsongen av Masterchef på tv3. Gordon Ramsey är fantastisk när han håller i sina lektioner och jag lär mig alltid något nytt. Det är få saker som lyckas behålla min odelade uppmärksamhet under en längre tid men matlagningsprogram är en av dem. Och jag måste ha min dos varje vecka för att överleva!😉
20 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Intresse, Jul, Julkalender, Mat
#1 - - Znogge:

Jag gillar verkligen att laga mat och att baka så det blir en del program även här!

Kram och trevlig lördag!

#2 - - Johanna Utterberg:

Åh jag är likadan, tittar helst på Masterchef och det med alla olika länder, älskar det programmet! :)

#3 - - Julia:

Ha en bra lördag :)

#4 - - Netti Starby:

Det är verkligen kul med mat och jag brukar inte heller följa recept :-D Kramis

#5 - - åsa i åsele:

Inte direkt förvånad :)

Jag har under hösten följt Halv 8 hos mig,
vissa avsnitt är bra och andra mer annorlunda ;-)

kram

#6 - - Annie:

Vad kul att få lära känna Dig lite mer och kul att läsa att du gillar matprogram :) Jag är svag för bakprogram och kollar gärna det ;)
Håller med , mat är ju bäst ;) Jag brukar också laga lite fritt och gärna ändra lite på recept, och göra det lite som jag vill ;) Kul att läsa ;)

Sv: Tack :) mensvärken är bättre men förkylningen har nog ökat lite .. ,)

Kramar!

#7 - - Alice Lindström:

Tycker det är så mysigt med matlagningsprogram!

#8 - - NICOLE:

Men visst är det kul att titta på :D

#9 - - Marianne:

Ahhh där har vi något gemensamt....både att modifiera recepten och titta på matlagningsprogram...

Tack för gratulationerna, nu har vi firat ordentligt :)
Kram

#10 - - Linnéa:

Haha, känns som att matlagningsprogrammen dominerar TV-tablåerna nu för tiden :().
Har haft en toppenfin lördag faktiskt, bla. loppis och middag hos mamma & pappa <3

#11 - - NATALIA:

Härligt :D

#12 - - Sara Ekman:

Matprogram är kul! :) och älskar Dessertmästarna :)

#13 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag har ingen tv, så jag känner inte att jag missar några program :P

#14 - - Gabriella :

Roligt att ta del av!!

#15 - - ullie:

gillar oxå master chef .. tycker alltid det är skoj när ja läser stella e foto då vår ena kisse heter stella

#16 - - Linnea Kinis:

kul! själv har jag aldrig varit riktigt intresserad i matlagning. :)

#17 - - NATALIA:

​Kul att du var med i min senaste tävling, vinnaren finns nu uppe på bloggen :D Och en NY TÄVLING är uppe :) Hoppas du får en mysig 1a advent <3

#18 - - Angelica Wåhlin:

Matlagningsprogram är något jag älskar! Blir dock alltid hungrig när jag kollar, hehe ;)

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Matprogram ser jag på hela hela tiden! Masterchef, top chef, diners, drive-ins and drives bland annat;)

#20 - - Pauline Hurtig:

jag hatar sånna program haha

Svar: Haha bra att inte alla tycker lika!☺
Kattis