24 sanningar - Lucka 5 - Ett ärr på hakan

Det är knappt synbart för det sitter precis i vecket mellan  underläpp och haka men det finns där och det har suttit där i många år. Det var en sommar hos farfar när familjen samlats för den årliga grillkvällen i trädgården. Jag och min kusin lekte som vanligt ute på gräsmattan och blev plötsligt väldigt intresserade av den lilla väderkvarnen som farfar hade på gräsmattan. Denna eftermiddag var lite blåsig så väderkvarnens armar snurrade sakta runt. Min kusin (kille och två år äldre än mig) ville självklart se om de inte kunde snurra fortare och spann på dem. Av någon anledning stack han samtidigt fram huvudet med hakan först...och hakan får då ett blödande jack av ena armen. Okej, tänker ni nu, det förklarar ju din kusins ärr och inte ditt. Stämmer utmärkt men det är nu det händer, det där när barn ibland måste prova själv för att lära sig något.  
 
Tydligen så trodde jag inte på att väderkvarnens armar var särskilt vassa eftersom även jag sedan stack fram huvudet. Så med varsin blödande haka sprang vi in till våra föräldrar och idag har vi matchande ärr på våra hakor. Så nu vet ni att jag både har slickat på eluttag och undvek att lära mig av andras misstag som liten, att jag sedan växte upp och blev ingenjör förstår jag knappt själv.
23 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Jul, Julkalender, Knäck, Ärr
#1 - - Netti Starby:

Men oj vilket minne! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

En gång är ingen gång och man måste nog lära sig av egna misstag ;-)

God tisdag!

#3 - - åsa i åsele:

Man lär sig av sina egna misstag :)
Himla tur det inte blev värre än ett ärr på hakan.
Elins farfar & farmor har typ en sådan väderkvarn å det har varit spännande medan Elin var liten... vi har fått hålla vakt då hon å kusiner lekt eftersom väderkvarnen varit lockande.

Ditt yrkesval låter helt rätt, logiskt att välja ett sådant yrke, nu kan Du undersöka saker på arbetstid och Du vet förhoppningsvis hur Du inte ska göra.

kram

#4 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Haha åh, vilken fantastisk historia ändå! ;)

#5 - - Marianne:

Åhhh så typiskt ungar....kan du så kan jag... haha
Tur det bara blev ett ärr på hakan, det kunde slutat värre..
Kram

Svar: Hmmm det går inte att kommentera på din blogg...😔
Kattis

#6 - - Alice Lindström:

ojoj.

#7 - - Sara Ekman:

Haha aj då!

#8 - - Johanna Utterberg:

Haha kunde inte låta bli att fnissa åt inlägget och hur man tänkte som barn när man såg hur illa det kunde gå. ;)

#9 - - Louise:

Ajdå lät inte kul men bilden såg riktigt god ut :D

#10 - - MALIN:

Jag har också ett ärr under min haka! Vad kul haha! Kram

#11 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, det är så barn lär sig! :P

#12 - - Biggeros:

Som man brukar säga att man lär sig av sina misstag..... Idag så skrattar du och din kusin säkert om händelsen. Tyvärr består ärren🤗

#13 - - NATALIA:

Aj aj aj!

#14 - - Linnéa:

Ah, jag har ett par ärr jag med; spräckt ögonbrynet, häftad i huvudet efter att en kille slängde en godisskål i huvudet på mig (ska tillägga att vi var 4-5 år) och sydd i pannan m.m... jag lever i alla fall <3

Svar: Haha det var inga dåliga historier det heller!:P
Kattis

#15 - - Annie:

Så himla härligt att läsa dina inlägg om dig själv! : ) Och nu fick jag veta att du är ingenjör, som sambon min ;)
Ja så kan det vara ;) som barn vill man prova allt själv haha ;) *ler* :)

Kramar

#16 - - NICOLE:

Haha nej, att du också var tvungen att testa alltså ;D Menmen man lär sig ju av misstagen ;) Du gjorde kanske aldrig det igen. :)

Svar: Haha nä det gjorde jag aldrig om igen!:P
Kattis

#17 - - Gabriella :

Men ajj!!

#18 - - Carolina Thoor:

Haha vad gulligt ändå med matchande ärr eftersom att han gjorde ett dumt misstag och du gjorde likadant haha :D
Låter som ett dumt misstag jag även har gjort. Har du sätt filmen Spirit? En hästfilm? Iallafall så i filmen så slickar hästen på en isttapp. Han kommer inte iväg utan sött nog måste slita bort den och trallar iväg med istappen i munnen. Jag var dum och tyckte att ett räcke var likadant som en istapp och slickade på räcket. Så att min tunga satt fast (alltså riktigt fast!) och en man som bodde någon port ifrån fick koka kaffe och hälla det på tungan så den släppte :'D

Sv; haha ja, det är aldrig fel ;)

#19 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Aj och samtidigt tänker jag "alltså ungar" :-p

#20 - - Linnea Kinis:

haha, ja klart man som barn vill prova att göra samma sak själv! :D

#21 - - Jennifer:

Jag har ärr på båda knäskålarna då jag hoppade ut från ett fönster i tonåren då där var en geting i lägenheten haha

#22 - - Ullie:

oj nej men tur inget värre ändå hände

Tack snälla det är en jobbig period o ja ska ta mej igenom den men väntar mycket till jan o dokt va han ska säga kram kram

#23 - - My:

Men åh haha roliga historier ändå ;)