En kväll värd namnet

En kväll när vi var på jakt efter middag passerade vi denna skylt och jag tror vi båda gjorde en sån där rolig inbromsning man ser i tecknade filmer. Jag menar mojito är ju en av de bästa drinkarna och i denna glassbutik serveras de alltså över disk, i ett take away glas. Och ja, på burken står det "Tips for more alcohol" och de skojar verkligen inte hälsar min sambo.
 
Vi köpte alltså varsin mojito att sippa på medan vi letade vidare efter vår middag och snart började vi bli lite fnittriga så när vi passerade Snogu Wok Bar funderade vi inte allt för länge utan körde vidare på take away konceptet. 
 
På hotellets gemensamma terass åt vi sedan vår goda kyckling nudel wok medan vi såg ut över en av stadens bästa utsikter. Ha en riktigt bra fredag nu!
 
#1 - - Netti Starby:

Mojito är verkligen gott och så mysigt ni hade det! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Ett smidigt koncept om man vill bli lite fnittrig på vägen! Vilken underbar kvällsbild dessutom :D

Kram och trevlig fredag!

#3 - - Jessica Högberg:

Ha ha, underbart!! Take away drinkar är underskattat=)

#4 - - NATALIA:

Fantastisk utsikt!

#5 - - Anita:

Men gud så gott med Mojito :D

#6 - - Denise:

HAHA bästa! Där hade jag vart stammis :-)

#7 - - Marianne:

Vilken underbar solnedgång och utsikt från trassel.
Det där med "take away" alkohol är det ovanligt utomlands?
Jag minns när jag var i Lissabon att vi köpte små plastglas med portvin, ur ett hål i väggen,
Ungefär som en kiosk, det var kö och jag tänker att det var en vana för portugisen att ta ett glas på stående fot på hemväg från dagens arbete. Men det är en gissning, det kan ju lika gärna vara en turistgrej.

Ha en fin avslutning på arbetsveckan,
Kram

Svar: Du har nog helt rätt i att det är vanligare utomlands, det är nog bara jag som inte riktigt uppfattat det tidigare!😛
Kattis

#8 - - Emelie Andersson :

Så mysigt :)

#9 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Gott med wok :)

#10 - - MALIN:

Åh vad gott med mojitos! Min favorit! Kram

#11 - - Veiken:

Take awaymojitos låter hur gott som helst. Skulle nog inte funka i Sverige!

#12 - - Sara Ekman:

Mums med mojito :D

#13 - - Amanda:

Åh vad gott med Mojito <3

#14 - - Annie:

Åh håller med! Mojito är ju en av de allra bästa drinkarna ;)
Jag hade nog med gjort en sån inbromsning ;)

Hoppas du får en fin fredagskväll :)

Kram

#15 - - Jasmine:

Åh, vilken dag! Utsikten ser härlig ut.

(Sent) Svar: Tack! Att blogga bidrar med så mycket gott i mitt liv. Och förhoppningsvis ger jag något positivt även till mina läsare. Kul att du är en av dem.

Kram

#16 - - Julia:

Härliga bilder!

#17 - - Jennifer:

WOW så fin sista bilden är :D

#18 - - Pauline Hurtig:

åh vad gott med mojito!

#19 - - NICOLE:

Hihi rolig idé :) Trevlig fredagskväll och helg!

#20 - - Hanna:

Åh de var jätte fina namn tack för tipset :D
Hoppas du får en fin fredag <3

#21 - - Johanna Utterberg :

Haha åh vad underbart med drink-takeaway! Låter som en dunderhärlig kväll! :)

#22 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#23 - - Bella:

Hahha dit vill jag åka!

#24 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vilken fantastisk utsikt :)

#25 - - Linnéa:

Åh sötpotatispannkakor, det lät gott. Hur smakade dom? :)

#26 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så mysigt :D. Men mojito är inte min grej, provade det i somras och det var bland det snuskigaste jag druckit :D

#27 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Mojito är min absoluta favoritdrink ♡

#28 - - Linnea Kinis:

mums med nudelwok :)

#29 - - Linnéa:

Jodå, min idol-favvis gick vidare igår, dock var sveriges fotbollsmatch mer intressant och rolig att se :p

#30 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ALLTSÅÅÅ!!! DRÖMMEN!!???! Så himla smarrigt <3

#31 - - Linda:

Men ååååh woooow! Mojito ÄR verkligen den bästa drycken med! Take away s grymt. Bara man kommer till Köpenhamn så är det ju take away öl, o man som svensk blir ju helt chockad liksom,haha.
Svar: Åh bara att göra, testa med Maria Nilas pigmentering det försvinner ju sen ;) Haha ovanligt att vi tycker lika *S* Hoppas verkligen våra vägar korsas på en resa snart framöver! Vi måste hålla varandra uppdaterade om vart o när vi skall åka...så kan man ju alltid försöka att få ihop det!

#32 - - Johan:

Haha, du menar sådär så överkroppen och huvudet bara flyger framåt? Eller sådär så det typ ryker om fötterna när man stannar? :P

SV: Regeringen skulle ju ha lagt fram förslaget i torsdags, men de sköt upp det till veckan som kommer, så vi fortsätter vår kamp för att de inte ska klubba ienom det förslaget...

Det ser jag fram emot då ;)