I Game of Thrones fotspår på Lokrum

Det är ju ingen hemlighet att Dubrovnik är inspelningsplatsen för den populära serien Game of Thrones och du kan betala för guidade turer på plats där du besöker flera av inspelningsplatserna. Personligen gillar jag serien och har sett alla avsnitt men trots det tyckte jag inte att det var värt pengarna med en sådan guidning men såg att många andra tyckte det.
 
Det är dock inte bara Gamla stan som agerat inspelningslats åt serien utan även ön Lokrum och någon som sett serien kanske kan känna igen sig lite? Det är Lokrum som ligger till grund för staden Qarth i serien.
 
På ön finns resterna av ett kloster där man byggt upp en liten utställning tillägnad Game of Thrones där det visas bilder och klipp från inspelningarna. Dessutom hittar ni även The Iron Throne här som går bra att provsitta i vilket vi självklart gjorde. Men de bilderna behåller jag för mig själv då vi var lite väl duktiga på att grimasiera rätt fult.
 
Gillar ni serien så missa inte att strosa runt här och kolla in utställning och har ni tur kan ni överhöra någon av guiderna berätta om olika scener om ni inte själva känner för att betala för en hel tur.😉
 
20 kommentarer publicerat i Kroatien
Taggar: Dubrovnik, Foto, Game of Thrones, Lokrum, Resa, Sevärdheter
#1 - - Netti Starby:

Oj vilken spännande guidning och så vackert det är! :-D Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Jag gillar oxå serien :) säg vem som inte gör det ;-)

Cs mamma läste böckerna i stället för att se tvserien.

Ha en fin fredag, kram

#3 - - FREEDOMtravel:

Det finns väl flera olika inspelningsplatser för GoT, men Dubrovnik kanske är en av de viktigaste. Jag gillar också serien! Vi tittade på några av platserna när vi var i Dubrovnik, men långt ifrån alla.

Svar: Absolut finns det fler platser de spelat in på, men tror Dubrovnik är väl den mest kända inspelningsplatsen!☺
Kattis

#4 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det var en fin plats, men jag har inte sett ett enda avsnitt av game of thrones :P

#5 - - Frida:

Taack! haha då lyckades jag bra :D
Coolt, älskar GoT. Vi hade några platser på Malta också där scenere har spelats in. Kan man besöka platserna utan guide?

#6 - - Sussi:

Jag har bestämt mig för att se den men så här i början är den lite segtittad. Har bara börjat på säsong 2 än. Många säger att jag har en hel del spännande framför mig..

#7 - - Anonym:

Fegt att tjuvhålla på bilder;)

Svar: Haha inte då!😛
Kattis

#8 - - Annie:

Det visste jag faktiskt inte, men så har jag inte sett serien heller ;) *ler*
Som alltid, tjusiga bilder :)

Hoppas Du får en mysig/bra fredag :)

Kram

#9 - - Amanda:

Så spännande! Har dock aldrig sett den serien <3

#10 - - Emelie:

Ha en underbar helg! :)

#11 - - Sarah:

Kul o ha sett vart de spelas in om man gillar serien men va synd att guidningen inte va värd pengarna :/

#12 - - NICOLE:

Synd att du inte tyckte det var helt värt det.. vi har ju sett till tredje säsongen och nu börjar det bli riktigt bra :) Kanske vi skulle ta oss en sväng hit då :D

#13 - - Hanna:

Åh men tack så mycket fina du !<3

#14 - - Linnéa:

Wow, sååå coolt - sånna platser hade jag velat besöka :)

#15 - - Gabriella :

Synd att det inte va värt pengarna!!

#16 - - NATALIA:

Gud så fint :)

#17 - - Pauline Hurtig:

wow! :D

#18 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

jag har aldrig sett game of thrones, men det ser himla fint ut oavsett! <3

#19 - - Znogge:

Sådana turer brukar kosta en hel del. Minns att någon film spelades in i Rhodos gamla stad och guidningen var inte helt billig!

Kram

#20 - - Marianne:

Jag har ju inte sett något avsnitt i den serien, men tror jag skulle gilla att strosa runt där ändå....kunde man göra det utan guide? Alltså utan att betala, eller var det inhägnat men entregrind?

Kram