Resetips - Kefalonia - Taverna Riviera

Vid kajen i Sami slog vi oss ner på Taverna Riviera med utsikt över de riktigt stora båtarna som låg inne. Vissa av båtarna såg verkligen ut som flytande lyxvillor.
 
Sambo beställde in en omelett och jag en pizza och medan vi väntade på maten lyssnade vi på vår brittiska bordsgranne som talade i telefon. Det var inte så att vi tjuvlyssnade utan denna herre talade både högt och tydligt som om han ville att folk runt omkring skulle höra det han sa och vi fick snarare anstränga oss för att stänga hans röst ute. Så varför i hela fridens namn pratade han så högt kanske någon av er undrar. Utifrån det som snappades upp av samtalet så arbetar karln inom filmbranschen och han pratade mycket om när han behövde vara "on set". Han hoppades säkert på att framkalla någon form av wow faktor hos folket runt omkring men gick lite besviken efter en stund när han insåg att ingen brydde sig.
 
Till maten, som smakade helt ok, drack vi färskpressad apelsinjuice som verkligen är en favorit utomlands. Det går alldeles utmärkt att äta på Taverna Riviera i Sami men det är inget direkt ställe man längtar tillbaka till utan vid nästa besök skulle jag antagligen prova någon av de andra tavernorna.
 
29 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Kefalonia, Mat, Resa, Restaurang, Sami, Tips
#1 - - norrbotten emma:

gott gotti gott gott =)

kram
ha en bra lördag

#2 - - Annie:

Både omeletten och pizzan såg ju underbart goda ut! mums! ;)
Åh pressad juice det var inte igår jag drack det ;) haha nu vart jag sugen på det ;)

Sv: Tack! vore jätteglad om du ville rösta<3

Hoppas du får en riktigt Bra lördag :)

Kramar!

#3 - - Znogge:

Ja, varför pratar en del så högt i sina mobiler? Jag avskyr att bli delaktig i andras samtal mot min vilja. Samma sak händer ofta när man åker buss också. Minst sagt irriterande.

Färskpressad juice är så gott. Drack mycket av det i Brasilien så när man sedan smakade vanlig juice blev man minst sagt besviken.

kram och trevlig lördag!

#4 - - Netti Starby:

Vilken störande bordsgranne ni hade och vad bra att ingen brydde sig! :-D Kramis

#5 - - Saga:

mysigt!!

#6 - - jessy:

Åh, va hungrig jag blev nu hahah!

#7 - - Linnéa:

Mm :)
Jag tror allt att serien finns på Netflix, från 2011... själv streamade jag den från nätet <3

#8 - - Ida Gratte:

Mums så gott :D

#9 - - NICOLE:

Pizzan såg ju smarrig ut :D ha en toppenlördag!

#10 - - Petra Olsson:

Så gott det ser ut 💕

#11 - - Linnea Kinis:

gud så gott både omeletten och pizzan såg ut att vara :)

#12 - - elin:

Bra tips och mums så gott det där såg ut!<3

#13 - - sarah :

aaaa det gör den men lite svårare .. åh ser gött ut

#14 - - Veiken:

Du milde så god den omeletten såg ut! Snålvattnet rinner! :)
Så mysigt att sitta och titta på båtarna! :)

#15 - - Hanna:

Åh spännande aldrig ätit pumpa soppa faktiskt :o

#16 - - Ida:

Det där såg riktigt gott ut! :D

#17 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#18 - - Pauline Hurtig:

kul!

#19 - - Johanna Utterberg:

Jag tycker den där pizzan ser jättegod ut! :)

#20 - - Bella:

Så gott det ser ut!

#21 - - åsa i åsele:

svar Nej tyvärr så glömde både jag å C att fota blåbärspajen,
galet :) men go var den, försvinnande god :)

Jag tycker att pizzan ser mer ut som paj...

kram

#22 - - ullie:

mm såg gott ut
ja har jobb helg men jobbar bara 4 timmar i morg sen är den slut så skönt o inte jobba mer faktiskt

solen va här idag tjohoo glad
fin söndag kramar

#23 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Apelsinjuice är alltid gott :)

#24 - - MALIN:

Maten ser så himla god ut! Kram

#25 - - Sara Ekman:

Gott :)

#26 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

HAHA jag brukar ofta fundera på sånt där, folk verkar inte ha några spärrar heller utan berättar vitt och brett för alla som vill eller inte vill lyssna om vem man låg med i helgen och annat :-o

Svar: Haha ja vissa är verkligen galet frispråkiga om sitt privatliv!😛
Kattis

#27 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vad gott :D

#28 - - jessy:

Men mums så gott :D

#29 - - Carro:

fräsch juice, mums!!