En variant av kärleksmums

Visade ju upp vad jag och sambon åt när vi firade vår 11-årsdag nu i januari och då fick jag frågan om receptet till efterrätten så tänkte att jag kunde lägga upp det här helt enkelt!:)
 
Chokladkakan (8 små bitar):
  • 50 g smör
  • 50 g mörk choklad
  • 1 dl mandelmjöl
  • 1/2 dl kokosmjöl
  • 2 msk sukrin (eller annat sötningsmedel)
  • 1 ägg
  • 1 dl grädde
Topping:
  • 50 g mörk choklad
  • ca 1/2 dl kokosflingor
 
1. Börja med att smälta smöret och blanda ner chokladen. Tillsätt sedan mandelmjöl, kokosmjöl och sukrin. Vispa sedan ner ägget och grädden.
 
2. Vispa smeten jämnt och häll i en bakplåtsklädd liten form (ca 10x25 cm räcker). Ställ in i ugnen i ungefär 15 min i 175 grader. Låt sedan svalna efter du tagit ut formen ur ugnen.
 
3. Smält resten av chokladen i ett vattenbad och fördela den sedan över kakan. Strö sedan kokosflingorna över och ställ in i kylen tills toppingen har stelnat.
 
Kakan kan ätas precis som den är men kan också med fördel serveras med grädde och hallon eller liknande som vi gjorde. Receptet säger att kakan ska delas i 8 bitar men vi gjorde 4 större bitar istället, eftersom det är så mycket mörk choklad i kakan så är den ganska mastig så det är nog inte fel att åtminstone dela i 6 bitar.:)
 
Enjoy!:D
#1 - - ♫♪ sandra:

åh gott :)

Svar: Mycket!:)
Kattis

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mumsigt

#3 - - MADDISENJ.SE:

Tack! Nu finns bättre bilder uppe på fuskpälsen om du är intresserad :) Oj så gott det där såg ut :D

Svar: Pälsen är lika snygg på!:) Kan lova att det var jättegott!
Kattis

#4 - - Ida - foto & häst:

men guud så gott!! :D

Svar: Var väldigt gott måste jag säga!:)
Kattis

#5 - - Amanda CL:

vad gott :) Vad sugen jag blev nu :P

Svar: Bara att sätta igång och baka!:)
Kattis

#6 - - ebba:

men åh vad gott!
svar: ja det är verkligen superjobbigt. men inte långt kvar nu somsagt :)
kram

Svar: Var riktigt gott kan jag lova!:)
Kattis

#7 - - wilma:

Men va de såg gott ut

Svar: Kan lova att det var gott också!:)
Kattis

#8 - - Julia:

åh gott :)

Svar: Mycket!:)
Kattis

#9 - - Clin:

Gud så gott det där såg ut!! =)

Svar: Kan lova att det var det också!:)
Kattis

#10 - - Sara:

Mums så otroligt gott :)

Svar: Det var verkligen jättegott!:)
Kattis

#11 - - Karin:

Åh gud va gott!

Sv: Ja hon var pigg i förmiddags, blev slöare o märkte att det gjorde ont när smärtstillande gick ur kroppen på henne dock :/

Svar: Kan jag lova att det var också! Stackarn, hoppas det inte gör allt för ont fortfarande!
Kattis

#12 - - moniki.blogg.se:

åh, det där så gott ut! :D

Svar: Kan jag lova att det var också!:)
Kattis

#13 - - vanja:

så gott :D

Svar: Kan jag lova!:)
Kattis

#14 - - Hanna Karlsson:

Det ser gott ut!

Svar: Det är mycket gott!:)
Kattis

#15 - - CAICAIS.BLOGG.SE~:

åh gud så smarrigt! Måste jag testa att göra :)

Svar: Kul! Berätta gärna hur resultatet blir sen!:)
Kattis

#16 - - Sarah:

Ser mumsigt ut :)

Svar: Var väldigt mumsigt!:)
Kattis

#17 - - milina.blogg.se:

åh vad gott! :)

#18 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Så gott det ser ut. Tack för receptet:)

Svar: Inga problem, hojta till om du provar det!:)
Kattis

#19 - - ♀ THE REVOLT ♀:

Sådan här inspiration gillar jag :D Dock har jag bakat ganska mkt de senaste veckorna så det har blivit mkt sött för min del >.<

Svar: Kul att du gillart...hehe ibland kommer man in i en period när det blir liiite för mycket av det goda!:P
Kattis

#20 - - Boel:

Åh vad gott! :D

Sv: Åh, tack! Roligt att du uppskattar dem :)

Svar: Kan jag lova!:P
Kattis

#21 - - Elin karlsson:

Åh vad gott! Kärleksmus är verkligen gott men det där låter ännu godare :)

Svar: Blev verkligen supergott!:)
Kattis

#22 - - Ida Lindborg ♡:

mums vad gott, blir så sugen juuu! *.*

Sv: åh tack så jättemycket! blir faktiskt väldigt glad av att höra det hihi! hörde det lite av några i klassen igår också att jag kunde varit med i American Horror Story, haha söta!

#23 - - Aschmanda:

ser fett gott ut '!:)


sv: Hehe ja då min fredag den var kanon! :) Din med ?

Svar: Kan lova att det var riktigt gott!:) Min fredag var riktigt bra den med!
Kattis

#24 - - Klara Andersson:

å så gott!

#25 - - Hanna:

Såg sjukt gott ut må jag säga!

Svar: Var riktigt gott kan jag lova!:)
Kattis

#26 - - lucydee:

Yummy :D

#27 - - N:

Åh vad gott!

Svar: Kan jag lova att det var!:)
Kattis

#28 - - Liborius:

ååh så gott!

#29 - - malin:

men gud så gott det såg ut :)

Svar: Kan jag lova att det var också!:)
Kattis

#30 - - Caroline:

Härligt, tack för receptet! :D Skulle nog passa fint att äta på alla hjärtans dag ^^

Svar: Tror det blir super på alla hjärtans dag!:)
Kattis

#31 - - linah:

såå gott:D

Svar: Jajjemen!:)
Kattis

#32 - - Linnea:

Åh goooott!

Svar: Kan jag lova!:)
Kattis

#33 - - Clin:

Åhh så gott =)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#34 - - Emma:

Så gott :)

Svar: Kan jag lova!:)
Kattis

#35 - - Amanda Persson:

ååh vad gott! Hoppas du får en jättebra dag! kram :)

Svar: Kan jag lova!:) Önskar dig det samma! kram
Kattis