Samma plats, olika vinklar

Ibland när jag är ute med kameran så fastnar jag vid ett ställe en längre tid och bara fotar ungefär samma motiv ur olika vinklar. Jag kan tänka mig att detta ser rätt roligt ut för någon oinvigd som ser mig böja, vända, vrida och luta mig åt alla möjliga håll för att testa. Här nedan ser ni ett litet smakprov på när jag fastnade vid solens reflektion i vattnet och ett räcke. 
 
Så igår kom domen, det byggs ingen ny bock utan lillebror bock hoppar in som vikarie. Rolig grej dock var att någon under natten till igår ställt upp en gymnastikbock brevid staketet och dekorerat den med en ljusslinga. Kommer ni ihåg bockarna på skolgympan som man fick öva på att hoppa över på ett eller annat sätt? En sådan har någon släpat ut, rätt härlig humor lär jag säga (förutsatt att den inte är stulen från någon skola som behöver den vill säga).
 
 
#1 - - Carolina Thoor:

Om du pratar om Gävlebocken? För i sådana fall tycker jag att det känns knäppt att dem jämt bygger upp den då dem i Gävle verkar ha en tradition varje år att brinna ner den. Och försöker göra det så fort som möjligt, haha. Så känns isådanafall bra att dem inte bygger upp den igen :)

Sv; ja, det är verkligen underbart ska jag säga dig!
Haha, eller hur. Det suger verkligen..

#2 - - Lena i Wales:

Ljuvlig bilder!
Kul med gympabocken!
Ha en fin dag!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#3 - - Matilda:

fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#4 - - NICOLE:

Jag är likadan, skruvar och vänder och vrider för att få snygga bilder ;D haha bloggskadade, eller vill bara få till fina bilder helt enkelt :) kul med "gympa"bocken. Nytänkande :D

#5 - - marianne:

Det är vackra foton på solens speglingar.
Jag brukar göra som du, men kan ju egentligen inget om fotografering, använder bara mobilen.

Den sortens humor gillar jag, haha....men används de bockarna fortfarande i skolorna?

Jag bodde i disponentsvillan på Öhn, närmast granne med Klingbergs herrgård, den är ju riven och det ligger några parhus där nu.
När jag blir mer rörlig ska jag leta efter foton.
Aha....nu blir jag ju nyfiken förstås ;)
min sista adress i Gävle var S Sjötullsgatan, hörnet mot brynäsgatan

#6 - - My:

Man kan få helt andra bilder från andra vinklar :)

#7 - - Therese:

Åh så mysiga bilder :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#8 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vad fint! Det är verkligen sjukt bra att utforska vinklar! :)

Svar: Tackar!:D
Kattis

#9 - - Alice Lindström:

Fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - Znogge:

Det får man bjuda på för det blir oftast väldigt effektfullt att fotografera ur olika vinklar. Så även denna gång!

#11 - - Lucy:

haha känner allt igen det haha
nej på riktigt haha aja en lösning i alla fall :)

#12 - - Sandra:

Hahahaha gymnastikbocken! Så himla kul ju!!!

Svar: Eller hur!?:D
Kattis

#13 - - H:

Så fint med solen vattnet :)

#14 - - Carita Liljendahl:

Fina foton! Jag tänker varje gång jag ser vackra naturbilder på andras bloggar att jag också borde ge mig tid att ta fler sådana här som jag bor. Tackar således för inspirationen!

Svar: Men tack själv för de fina orden! Hoppas du kommer ut med kameran lite mer framöver då!:)
Kattis

#15 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Vad roligt med gymnastikbockarna hehe :)

Svar: haha ja eller hur!?:)
Kattis

#16 - - Erika:

Förstår att de inte byggs någon ny bock!

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

oooh så vackert, du är verkligen duktig :D

Svar: Men tack så mycket!:D
Kattis

#18 - - Tuva Björnwall:

fina bilder :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#19 - - Tilda Barkselius:

Otroligt intressant att fota ur olika vinklar!

#20 - - Emma Broberg :

Så fint! Solen på vatten är underbart <3

Svar: :D
Kattis

#21 - - jessy:

fint!

#22 - - N:

Fina bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#23 - - Henrik Olsson:

Riktigt fina bilder! :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#24 - - M K:

Klart man ska leta efter den optimala vinkeln o testa sig fram på vägen. Så gör jag också. Ligga på mage o fota hästar (hundar, kattor, höns, grisar U name it) blir en helt annan känsla än ståendes rakt upp och ner. Sista bilden var läckrast i mina ögon.

Svar: Hehe ja många skumma positioner har man haft medan man fotat!:)
Kattis