Höstweekend

Jag läser många inlägg nu med tips om hur man klarar sig igenom höst/vinterdepp och många av er har superbra tips. Jag själv gillar inte det minskade antalet soltimmar som höst och vinter innebär så därför ser jag nu för tiden till att ha en höstresa bokad för att fylla på d-vitaminförrådet. Nu förstår jag att inte alla har möjlighet att vara ledig i en vecka eller två under denna period eller ens har råd så därför rekommenderar jag en höstweekend istället. Har man inte så många dagar på sig är det dessutom bra att hålla nere restiden så inom Europa är ett hett tips och jag är inte ensam om att tycka det. Tidningen CHIC är en av många som tipsar om vilka städer i Europa du bör besöka denna höst:
 
1. Prag, Tjeckien
Staden blir lätt varm under sommaren så hösten är perfekt för att njuta av god och billig öl och mat.
 
2. Warszawa, Polen
 En av Europas trendstäder med billig shopping och mycket kultur.
 
3. Berlin, Tyskland
Fyll dagarna med kultur och avsluta med ett härligt nattliv.
 
4. München, Tyskland
 Åk i slutet av september och delta i den årliga Octoberfest.
 
5. Riga, Lettland
 Billigt och nära, går lika bra med båt som med flyg till denna stad.
 
6. Budapest, Ungern
 Perfekt för spabesök och avkoppling.
 
7. Rom, Italien
 Njut av mat och vin i svensk sensommarvärme.
 
8. Aten, Grekland
 Kultur utan dess like i kombination med god mat.
 
9. Madrid, Spanien
 Ett mycket trevligt alternativ för dig som börjat tröttna på Barcelona.
 
10. Cannes, Frankrike
 Lika vackert som på sommaren men lite lugnare på hösten.
 
11. Lissabon, Portugal
 Härligt klimat ända in i november och perfekt för långa promenader.
 
Många bra tips lär jag säga och skulle även kunna lägga till städer som Dubrovnik och Split i Kroatien, Palma på Mallorca och Pafos på Cypern som väldigt trevliga höststäder också. Själv har jag ännu endast hunnit besöka en handfull av städerna ovan men planerar att besöka resten inom sinom tid. Hur många har du besökt? Och har du en höstresa/weekend bokad redan?
 
Alla bilder och inspiration till städernas beskrivning är lånade av CHIC och orginalartikeln går att läsa här.
#1 - - MALIN:

Skulle gääärna vilja besöka Prag! Kram

Svar: Samma här!:)
Kattis

#2 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Bra tips och många fina städer 😍☺️

#3 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Himla bra tips! :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#4 - - Linda:

Superbra tips :-)

Svar: Tackar och bockar!:)
Kattis

#5 - - Anita:

Kul inlägg !

Svar: Tackar!:)
Kattis

#6 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Svar; ja! Jag själv älskar att få lite personligare gåvor 😍🌸

#7 - - Julia Svensson:

Såå bra tips!!

Svar: Tack så mycket!:D
Kattis

#8 - - Miss Tosse Queen:

Åh vilka härliga tips :D

Svar: Roligt att du tycker det!:D
Kattis

#9 - - Elsa:

Jag skulle gärna vilja åka till alla ställena haha! ;)

Svar: haha samma här!:)
Kattis

#10 - - Johanna Utterberg:

Bra tips på weekend-städer! :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#11 - - jessy:

Bra tips :D Har ingen resa bokad!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#12 - - Sandra:

Åh jag har besökt Prag, Rom, Riga och Berlin men vill definitivt åka till de andra städerna också. Hösten är ju så bra för Europaresor (speciellt för sådana som mig som inte tål värme särskilt bra)! Och Kroatien var ju ett supertips!

Svar: Verkligen super när man inte vill ha för varmt...vill också åka till alla städer på listan!:)
Kattis

#13 - - Malin:

En weekend hade verkligen suttit fint i höst! :)

Svar: Eller hur!?:)
Kattis

#14 - - Linda:

Hihi vad många städer jag hade varit i här! Prag, Budapest, Rom, Madrid, Cannes, Berlin;)
Svar:Ja inget märkvärdigt men det kan vara kul att testa på såklart, kanske ngt man skall fortsätta med!
Nä den var bra tyckte jag iaf, gillar när svenskar är med i större påkostade filmer, det är ju lite häftigt!

#15 - - Veiken:

Det är bara några städer av de du räknade upp, som jag inte har besökt. Ingen mitt i sommaren. Jag höll på att frysa mig sönder och samman i Prag, höll på att bli dränkt i Budapest av århundradets värsta regnoväder och höll på att förgås av värme i Athen! Det blev bra på de flesta städerna i alla fall!

Svar: Många äventyr har ni haft hör jag!:)
Kattis

#16 - - Amanda:

Åh vill också åka utomlands!!

#17 - - Ida Lindborg ♡:

åh vad roligt!

#18 - - Gabriella :

Roligt inlägg, vill verkligen åka till Italien!!

Svar: Tack så mycket och förstår att du vill besöka Italien!:)
Kattis

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

sv: fortfarande skeptisk. Men låter coolt!

Jag har en bokad resa till vecka 10 :) Men ingen i höst.

#20 - - Carolina Thoor:

Jag skulle vilja åka till Italien - Rom för att besöka Colosseum :D

Sv; ja, det känns bra. Jag tränade mest hemma förut, på crosstrainern eller med min kropp eller så sprang jag ute på spår. Men nu är det för kallt för att vara ute och springa, och jag har även tappat intresset. Då tänkte jag testa något nytt och jag är nöjd! :)
Ja, det var en bra torsdag igår! Hoppas att du också hade en bra torsdag igår :)

#21 - - Angelix:

vilka fina foton!!

#22 - - Olivia:

Jag ska på höstweekend i London, man behöver det minsann i hösten :D

sv: åh tack :D
kramis

Svar: Låter perfekt med en Londonresa! Kram
Kattis

#23 - - Jessica Högberg:

Så mycket härliga tips!
Själv åker jag 2 veckor till Malta på tisdag😊

Svar: Underbart!:D
Kattis

#24 - - moamedalicia.blogg.se:

åh vilka härliga tips. jag älskar att du är så internationell :D <3

Svar: Härligt att höra!☺
Kattis

#25 - - Lillgarden:

Härliga tips!
Finns så många fina platser man skulle vilja besöka!

Sv: Nu har min trogna bryggare ny kanna och nya filter hållare tack vare en sälj sida på facebook!

Ha en fin söndag!

Svar: Att det finns!☺
Kattis

#26 - - Linnea Aurora:

Åh, så bra tips, har inte varit på ett flertal av dessa ställen!! Älskar att Europa är så pass annorlunda överallt trots att det är så litet!?

Svar: Eller hur? Europa har i stort sett allt man kan önska sig på ett eller annat sätt, älskar verkligen att se dess olika sidor!☺
Kattis