Flaggdag och brasor

Valborg har anlänt och vi välkomnar vår med ljus och värme idag, men vi hissar även våra flaggor eftersom vår konung fyller år. Under hela min uppväxt (eller ja, så länge jag inte visste bättre) trodde jag faktiskt att var min mor som Sverige hissade flaggorna för eftersom även hon fyller år idag. Det är nämligen hennes favoritskämt att det är pga hennes födelsedag som alla flaggar och nog fasen tror man på sin mor när hon säger något dylik när man är liten. När jag var gammal nog att förstå har jag dock hjälpt till att hålla traditionen vid liv så när ni ser en hissad flagga idag så ska ni veta att det är för att min mor fyller år.:)
 
Hur som helt vill jag önska min mor ett stort grattis på hennes dag, jag är på väg och redo att äta massa god tårta. Samtidigt önskar jag er alla andra en riktigt trevlig Valborg vad ni än tar er för, själv hoppas jag hinna mysa vid en brasa men är inte säker på att jag hinner.
#1 - - Elin:

Fin bild!!
Sv´: Det kommer att bära av till Island!! :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#2 - - Veiken:

Ett stort GRATTIS på dagen till din mamma. Nåja Kungen kan väl få en hälsning också!
Hoppas att tårtan är god! :)

#3 - - Linda:

Trevlig valborg <3

#4 - - Bella:

Hoppas att du får en bra Valborg, kram!

#5 - - Natalia:

Grattis till din mor <3

#6 - - Znogge:

Flaggan i topp för din mamma! Min mamma fyllde år på nyårsafton vilket var en speciell dag också...

Kram och trevlig Valborg!

#7 - - madabouttea.se:

Hoppas du får en härlig valborg!

#8 - - marianne:

Haha....klart det är din mor vi hissar flaggan för, lika som det är min son som vi flaggar för 14 Juli !

Valborg firas inte på samma sätt här nere som i Gävle eller Stockholm, jag blev faktiskt lite besviken när jag var här första gången över valborg.
Jag hoppas du får en fin dag med massa tårta och hinner med en mysig kväll vid en brasa...
kram

#9 - - Cassandra:

Underbara valborg!

#10 - - Carro:

hoppas du hinner till brasan :)

#11 - - My:

Såklart att det är mamma din man flaggar för och inte kungen ;) Grattis till henne :)

#12 - - åsa i åsele:

Klart det är för Din mor Sverige har allmän flaggdag :)

Jag hoppas Din Valborg blir fin och att tårtan är god.

#13 - - Anita:

Vacker bild!! Kram

Svar: Tackar!:)
Kattis

#14 - - Annie:

Haha vad kul att hon sa så ;) Grattis till henne :)

Sv: Vad kul att höra! då har vi definitivt nåt gemensamt ;)
Jag är nog ett av hennes största fans ;)
Varit på 2 konserter med henne och hoppas det blir nån fler nån gång ;)
Hon är såå grym!

Hoppas din valborg blir fin :)

Kram

#15 - - Biggeros:

Ja, inte dumt att alla svenskar flaggor för din mor!! Min bonusbror fyller även år idag och vår kung. Jag läste idag att bara 39 % har förtroende för vår kung....
Varför skriver man om det när Sveriges rikes kung fyller år idag.....
Jag hoppas att du får en mysig Valborg🤗Här firas inte Valborg och inte tänds några brasor//Kram

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Grattis till din mor och så härligt med tårta :D :D Yummie!

#17 - - NICOLE:

Hihi klart det är även för din mamma :) Hoppas du har/får en fin dag :)

#18 - - Netti Starby:

Grattis till din mamma och ha en fortsatt fin dag! <3 Kramis

#19 - - Henrik Olsson:

Ja, det är nog en del som gläds åt att alla flaggar idag om de själva fyller år :)

#20 - - carolines:

Haha klart man tror sina föräldrar! Fint av dig att hålla vid traditionen :) Jag och min sambo har våran årsdag också, så kan låtsats att de firar flaggor för oss med hihi!

#21 - - Jennifer Queen:

HOppas du har en bra valborg :D

#22 - - Carolina Thoor:

Haha något min mor också skulle kunna göra! Roligt ändå att din mor fyller år idag på valborgsmässoafton. Stort grattis till henne! :D

Sv; ja, så klassiskt och så gott hihi! :D

#23 - - Anonym:

Hoppas du får en toppen bra valborg<3

#24 - - elin:

Hoppas du får en toppen bra valborg<3

#25 - - Anonym:

De e klart de är för din mor! :D ;)

#26 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Är jättemånga jag känner som fyller år just 30 april, funderar om folk haft lite tråkigt i slutet av juli varje år ;).

#27 - - Erika:

Så härligt det där! Har varit med om mycket som jag trott på pga att någon sa det när jag var liten, senare visade det sig ju inte vara riktigt så ^^

#28 - - Sara Ekman:

Trevligt :)

#29 - - Linda:

O jag firade min pappa i lördags;)
Svar: Ja en superbra helg, bilturen tog på mina krafter dock så igår somnade jag tidigt! Idag är jag fit for fight igen! Åh ja, jag köpte min på systemet, fantastiskt god ju!
Ja exakt dom borde vara lite mer observanta på saken!

#30 - - Moa Kandelin:

Vad fin bild :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#31 - - Julia Persson:

Haha min pappa fyller också år på valborg så jag har också trott förut att det var pga han folk hissade flaggan ;)

Svar: Haha vad roligt!:)
Kattis

#32 - - Days by Johanna:

Haha ja de kan lura en en del de där vuxna haha.. Hoppas ni hade en mysig stund. Vi hoppade över bålet iår (med) , vi har en bit dit, och ungarna lekte så fint tillsammans så vi lät de leka och vi vuxna stat kvar och pratade.

#33 - - Emelie Andersson:

Hoppas att du hade en trevlig valborg! :)

#34 - - A M:

Äntligen vår!! Hoppas på att vädret erbjuder mycket sol :D
sv: Visst är de!! Den hemsidan har mycket fint :)
Kram

#35 - - Linnéa:

Haha, ja valpen kommer i full fart och pussas när man ropar Gabriel, så det känns helt rätt :)

#36 - - JoJo:

hoppas att du hade en fin valborg igår :)