24 sanningar - Lucka 15 - När jag blir full

Full är ett tillstånd jag i stort sett aldrig befinner mig i nu för tiden men under yngre dar hände det med jämna mellanrum att alkoholintaget blev lite för stort under en fest eller utgång. Idag dricker jag gärna ett glas vin eller en öl till maten och det räcker rätt bra så, jag tycker verkligen inte om känslan av att vara full längre. Men det tog några fyllor för att nå dit kan vi konstatera och många intressanta minnen. Det som framförallt händer när jag dricker för mycket är att världen börjar snurra och så fort jag känner första gungningen vet jag att spyan inte heller är långt borta. Trots att det är bland det värsta jag vet så dröjde det många spyor innan jag lärde mig, några par skor har förstörts på vägen också kan vi säga. Sedan sover jag väldigt dåligt efter en blöt kväll vilket gör dagen efter ännu värre. Jag minns även mina fyllor väldigt bra och har endast en riktig "black out"-fylla i bagaget och den gången höll jag visst på att bränna upp luggen med en cigg så det kanske är lika bra att den kvällen är glömd. Det är också den kvällen som ligger till grund för att jag aldrig någonsin igen kommer dricka varken tequila eller kokosrom.
 
Sedan har vi kvällar när det inte alls var så tokigt att vara lite berusad på vägen hem, på en cykel nynandes på någon favoritlåt. Vart bommen kom ifrån har jag ingen aning (trots att den alltid funnits vid infarten till gården där mina föräldrar bor) och cykeln fortsatte rakt fram under bommen medan jag landade platt på rygg. Utan en skråma reste jag mig upp och gick in och lade mig, på morgonen efter låg cykeln på sidan vid bommen fortfarande och jag hade inte ens ett blåmärke att visa upp. Tur eller skicklighet, avgör ni!
21 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Alkohol, Foto, Jul, Julkalender
#1 - - Znogge:

Det har nog hänt alla någon gång i ungdomens men så vill jag inte må heller. Den tiden är förbi. Du föll förmodligen väldigt lätt och mjukt skulle jag tro ;-)

Kram och trevlig fredag!

#2 - - Netti Starby:

Jag har också gjort tokiga saker under min ungdom och idag har jag verkligen respekt för alkohol. Kul att du delar med dig av dina minnen :-D Kramis

#3 - - my:

Haha alltså alla fyllehistorier man har..... xD

#4 - - Alice Lindström:

rolig läsning :)

#5 - - Gabriella :

Intressant att läsa, trots att det inte är den roligaste känslan att hela världen snurrar!

#6 - - Annie:

Så kul att du delar med dig! :) Jag har också lite sånt där i bagaget ;) *ler*
Dock blir det sällan jag dricker nu. Och dricker jag så blir det 1 el 2 glas vin och det är sällan ;)
Nu tar jag ju medicin så då dricker jag ingen alkohol alls.

Hoppas du får en fin kväll<3

Ps. Vart super nöjd, men är alltid nöjd när jag går från Maggans ;)

Kramar

#7 - - Linnéa:

Haha, jag är nog ganska bra på att hålla mig undan den där riktiga fyllan, men lite rolig blir man nog - "spongebob" har varit mitt smeknamn <3

#8 - - JoJo:

jag blir typ aldrig heller full längre. har i stort sett sluta att dricka. kan ta nåt glas nån gång för att det är gott nu för tiden :)

#9 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ett måttligt alkoholintag är alltid att föredra! :)

#10 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh den känslan när man varit full, som för dig blir jag det inte längre. Jag avskyr att inte kunna kontrollera mig själv. Tycker absolut en öl är god men det är inte gott att rangla runt och sen få ångest dagen efter :-o.

#11 - - ullie:

vi är inga ute månniskor någon utav oss maken o ja så vi dricker knappt hemma heller någon öl eller ett glas vin mera är det knappt inte.
önskar dej en fin lördag kram o godnatt

#12 - - MALIN:

Hoppas att du får en underbar helg! Kram

#13 - - Veiken:

Kokosrom.... Bara namnet gör att jag kan avstå från all alkohol. Fast lite trampade druvor lite då och då ska vara bra sägs det!

#14 - - Marianne:

Är man klok så lär man av erfarenheter, förr eller senare..haha.
Tror de flesta har behövt några ordentliga fyllor i ungdomen innan de lärt sej hur mycket som är lagom....
Som du vet har jag ett något ansträngt förhållande till alkohol, och dricker knappt något nuförtiden, men ser mej absolut inte som nykterist.

Ha en fin dag,
Kram

#15 - - Boel:

Oj, det där med bommen är en bra historia men kunde ha gjort riktigt ont haha.

#16 - - Denise:

Riktigt fyllor känns verkligen som tonår, något man lämnat bakom sig.. :)

#17 - - Dixi Wonderland:

Jag dricker aldrig så att jag blir full. Förstår inte meningen med det :)

#18 - - Emma :

Oj vilken tur! Ibland har man en jäkla tur :D

#19 - - Amanda:

Så kul att få lära känna dig mer, hatar att vara full själv så händer inte speciellt ofta om man säger som så <3

#20 - - Sussi:

Det sägs att man är så avslappnad så man gör illa sig mindre om man ramlar och man är lite full. Jag vet inte jag. Jag har lyckats slå ut delar av framtänderna vid en fylla. Efter den dröjde det många år innan nästa kom ;) Jag gillar inte heller känslan att bli för full och undviker den men för några år sen med jobbet "råkade" jag dricka lite för mycket. Jag kommer inte ihåg kvällen direkt men mina kollegor sa att jag hade haft kul haha

#21 - - Pauline Hurtig:

jag har nog bara varit de en gång och då skrattade jag haha :)