24 sanningar - Lucka 22 - Jag är fåfängd när det kommer till hår

Mitt eget hår är det jag pratar om så klart och det är väldigt viktigt för mig att fixa om dagarna, smink och kläder är av mindre betydelse. Har jag en dålig hårdag så känns det helt enkelt inte bra trots att andra säkert inte ens märker någon skillnad. Kombinationen kort och spretig frisyr och denna fåfänga skapar därför lite problem ibland då jag så långt som möjligt undviker huvudbonader. Varken mössa eller hjälm är något jag använder särskilt ofta, en cykelhjälm äger jag inte ens (jag vet, väldigt taskigt säkerhetstänk), och mössor har jag men de använder jag helst om jag också vet att jag kan behålla dem på under hela tiden jag är hemifrån. Vissa år har jag dock anpassat frisyren efter årstiden och sparat ut lite längre under vintern för att lättare kunna ha mössa men jag trivs aldrig i det fullt ut.
 
Några av er tycker säkert att detta är ganska löjligt medan andra förstår precis vad jag menar och ni kanske istället helst inte går ut utan t.ex. mascara. Hur som helst så innebär denna fåfänga att jag besöker min frisör med jämna mellanrum och det är precis vad jag ska göra i eftermiddag, perfekt avslutning på arbetsveckan och start på helgen.
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Foto, Gävle, Hår, Jul, Julkalender, Nyår