Imse vimse...

Varning till er med spindelfobi för nu har jag visst lyckats fånga ännu en sexbenting på bild tydligen. Skogen hemma i Sverige kryllade verkligen av djur strax innan vi åkte till Karpathos. Under en joggingtur stötte vi på huggorm, kopparorm, några väldigt oblyga ekorrar och ett gäng fåglar, där och då var jag förbannad över att jag inte har med mig kameran på joggingturer kan jag erkänna. I Grekland går det ju också att stöta på en hel massa olika djur i det vilda och vi har sett flera sorters ödlor, skorpioner och ormar för att bara nämna några. Vilka djur har du stött på ute i det vilda, både på hemmaplan och på resande fot? Bästa djurberättelsen får vara med i ett inlägg med en länkning här på bloggen.
 
#1 - - Heléna:

Jag höll på att trampa på en kopparödla som var nästan en halvmeter i fredags så jag trodde först att det var en snok... Fast det är inte mer än ett par veckor sedan jag faktiskt höll på att trampa på en snok, men den var betydligt större och bredare över ryggen. Jag är ju ofta ute i naturen och stöter på en massa djur, men den roligaste händelsen var när jag var på min brors sommarställe och upptäckte en ekorre bara några meter framför mig när jag kom runt husknuten. Jag tog fram mobilen för att fotografera den, men blev upptäckt så ekorren kilade snabbt upp ett par meter i en tall och skällde tjattrande på mig och blängde samtidigt precis som om den skällde ut mig för att jag försökte fotografera den,,, hahahahaa... Har aldrig blivit utskälld av en ekorre innan :D Hoppas du får en riktigt fin vecka nu fina Kattis <3 Kramar <3

#2 - - Bella:

Men nää haha det där om djuren ville jag ju inte veta.. tur att jag inte bor i skogsområde längre ;)

#3 - - znogge:

Vissa sorters djur vill jag inte se även om jag vet att de finns där. I Brasilien fanns det gott om sköldpaddor vilket kändes snällt. Gamarna var lite lömskare dock...

Kram

#4 - - elin:

Cool bild , är dock livrädd för spindlar , haha<3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#5 - - marianne:

Spindlar är inte min favorit...men numer klarar jag att se en sån här liten vacker sak på bild.

Jag bor ju mitt i skogen, så är kanske lite bortskämd med vilda djur, men det häftiagste var en lo som gick bortåt, från gården...några dagar senare såg jag spår efter den i snön, jag var nästan lika exalterad av spåren...haha
Tranor som dansar utanför köksfönstret eller älgar som betar i hagen är inte så dumt att se heller...eller när älgen står ca tio meter bort och tittar på mej....eller när rådjuren kommer upp på altanen och kikar in genom fönstret...eller när det står ett gäng och äter ur hästarnas höhäck....ja jag har svårt att välja ETT fint möte.

Det där att leva i nuet...det är något jag måste träna på...;)

Hoppas ni har det underbart på er resa,
kram

#6 - - åsa i åsele:

Är icke speciellt brydd över spindlar, har ju däremot råttfobi ;-)
är alltså vansinnigt råtträdd.

Jag hoppas Du har det bra, kram

#7 - - Natalia:

Jättefin bild!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#8 - - Boel:

Häftig bild :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Linnéa:

Ja, tycker nog att Skam-citaten är ännu skönare på norska :)

#10 - - Amanda:

Haha uh, hatar skogen för just anledningen att det finns massor av småkryp och ormar haha <3

#11 - - Netti Starby:

Vilken fin bild! :-D Kramis

Svar: Tackar!☺
Kattis

#12 - - Emelie Andersson :

Cool bild även fast jag hatar spindlar ;)

Svar: Hehe tackar!☺
Kattis

#13 - - Biggeros:

Ja, en och annan kackerlacka har jag stött på. Även ödlor finns det gott om här i Spanien. Tyvärr är de så kvicka för mig att jag inte hinner med att fota dem. En och annan mygga slåss man mot och arbetsamma myror håller jag på att trampa ner🤗🤗

#14 - - Cindy:

Jeg er veldig redd for edderkopper!! Men fint bildet <3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#15 - - Julia:

Hmm, det får väl vara när vi var i Thailand år 2012 och red på elefanter, som verkligen var en upplevelse bara det samtidigt som det mellan två träd är ett spindelnät lika stort som ett fönster och precis i mitten av det sitter den största spindeln jag någonsin sett, håret reser sig upp bara jag tänker på det, usch den var riktigt stor.

#16 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Snyggt fångat! Hittar aldrig så snygga spindelväv :) Kram

Svar: Tackar!☺
Kattis

#17 - - Erika:

Ush för spindlar :) Men när vi var på Gran Canaria fick vi syn på ödlor som bodde i en stor stenmur :)

Svar: Ja ödlor är ganska vanliga på de öarna!☺
Kattis

#18 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Intressant det där med huggorm, jag har fortfarande trots mina 33 aldrig sett någon levande :-p

#19 - - Julia:

Så vacker bild, du e duktig på att fota!

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#20 - - Days by Johanna:

Vacker bild :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#21 - - Jessica Högberg:

Fint foto på hemskt otäckt djur;)

Svar: Hehe tackar!☺
Kattis

#22 - - Sara Ekman:

cool bild!! :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#23 - - Anonym:

Vinnaren av veckans blogg kommer upp på måndag! Håll utkik!

#24 - - Heiduskaja:

*Vinnaren av bloggen kommer upp på måndag! Håll utkik!

#25 - - Linda:

Åh det kryper i hela min kropp haha!!

Svar: Haha sorry!😛
Kattis

#26 - - Norahsmamma:

Snyggt fångad bild.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#27 - - Henrik Olsson - Föreläsning:

Jag hatar spindlar!! :P

#28 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Spindlar är så vackra, men även jag som inte är ett dugg spindelrädd efter att ha bott 26 somrar ute på landet i ett ruckel tycker att det är lite kusligt att typ sova med en i rummet >.<

Åh, jag har saknat mina matinlägg också, om man får säga så ;) Men är glad att jag börjar komma på fötter igen.

#29 - - frida christina:

Vilken fin bild!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#30 - - Carolina Thoor:

Obehaglig litet kryp hihi ^^, haha jag har bara stött på en elefant ute i det vilda i Thailand. Bara och bara. Vi blev oerhört chockade faktiskt. Jag, min familj och min släkt var ute på upptäcksfärd kring hotellet och handlade lite gottis till hotellet sedan och skulle precis hoppa på en tuktuk då min bror säger: ''är det där en elefant?'' Jajamän, livs levande som stod och åt lite gräs haha :'D det tyckte vi var maffigt. Dock var elefanten ensam, vilket är rätt konstigt :P

Sv; ja, det är alltid skönt då dagen flyter på på arbetet :) jo tack det var det!

#31 - - Louise:

Häftigt! Jag är inte rädd för spindlar som tur är ^^

#32 - - anneli:

Mötte också på en stor fet spindel härom dagen på en joggingtur, tänkte bara om min syster hade varit med hade hon börjat gråta för hon hatar dem så mycket xD

Svar: Haha jobbigt!
Kattis

#33 - - Josse:

fin bild!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#34 - - NICOLE:

Så häftig bild! :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#35 - - Amanda CL:

Coolt foto!!!

Svar: Tackar!😀
Kattis

#36 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vilken bra bild!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#37 - - Gabriella :

Såå cool bild!!

Svar: Tackar!😀
Kattis

#38 - - Annie:

Hihi ja det är bra att ha kameran med, förstår vad du menar ;)
Häftig bild! :)

Sv: Ja så är det ju, menade mest vi vanliga dödliga ;) *ler* ..
Känns som det går till överdrift ibland med alla tillsatser hit och dit ;)

Kramar*

#39 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Hade dött om jag stött på ormar ute! Blöö

#40 - - Corina:

Vad kul med Grekland. Det är också en favorit och särkilt Naxos och Samos. Men efter resan till Sardinen så e jag taget av häpnad. Medelhavets bästa vatten finns där. Så dit rekomenaderar jag särskilt den norra delen. Ha en toppen dag fina du 😃

Svar: Ska definitivt besöka Sardinien i framtiden!☺ Samos är en av mina favoriter också!Läser du detta ska du veta att jag försökt kommentera på din blogg i flera dagar men det verkar inte funka tyvärr!😔
Kattis

#41 - - Ida Jansson:

Fy fan! Jag skulle vart livrädd haha!

#42 - - Anita:

Häftig bild :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#43 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Det är nästan så dom där åttameningarna poserar framför din kamera! Snyggt fångat! ☆📸

Svar: Men tackar tackar!☺
Kattis